Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 12:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

LeasePlan Bank zal de komende twee jaar
Poll eindigt op wo 12 okt 2011 3:22 pm
Een zodanig hoge rente blijven bieden dat ze bv hier op SI diverse lijsten zullen aanvoeren. 27%  27%  [ 12 ]
Langzaam maar zeker steeds meer op de andere banken gaan lijken en ergens midden op de lijsten terecht komen. 73%  73%  [ 33 ]
Totaal aantal stemmen : 45
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 3:22 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Op 1 januari 2011 verlaagde LPB de opslag van 2,1% naar 1,75%.
Op 1 juli 2011 verlaagde LPB de opslag van 1,75% naar 1,4%.
Nog vier van die stappen van 0,35% te gaan en dan zullen spaarders bij LPB het moeten doen met de Euribor-rente (1-maands) van de voorafgaande maand.
Als het in hetzelfde tempo doorgaat zal het op 1 juli 2013 zover zijn.

Blijft LPB een interessante instelling om spaargeld te stallen, of is misschien het aantrekkelijke er al van af ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 3:44 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Uit bovenstaand verloop blijkt overduidelijk dat die koppeling een wassen neus is, het werd verkocht als duidelijk maar de uitvoering is mistig.

Ik ben meer voor een koppeling met de gemiddelde temperatuur, dan kunnen ze per seizoen aanpassen :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 3:50 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Ik denk dat het rentebeleid zo is dat ze net iets boven de concurrentie blijven.
Diegene die een rekening bij LPB hebben, zijn over het algemeen toch die mensen die de rentestanden want meer in de gaten houden en wat minder moeite hebben met overstappen.

De 2 verlagingen van de opslag tot nu toe, hebben nog steeds tot gevolg gehad dat ze net boven de rest blijven staan (of gelijk met BoS nu) en dat zal wel zo blijven.
Zakken ze naar de grijze middenmoot, dan vrees ik voor ze dat de uitstroom van geld zo groot zal zijn, dat ze nog wel eens in de problemen zouden kunnen komen.

Alle extreem negatieve berichten die ik hier heb gelezen, snap ik eigenlijk ook niet.
Ja, het is teleurstellend, maar LPB is geen liefdadigheidsinstelling.
Waarom zouden ze ver boven de andere banken gaan zitten?
Ik kan er, helaas, geen enkele reden voor verzinnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 5:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ik denk dat LPB vanaf nu, veel dichter op de concurentie zit...

Er zal denk geen verschil meer van 0,5% of meer zijn..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 5:10 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Kniertje schreef:
Uit bovenstaand verloop blijkt overduidelijk dat die koppeling een wassen neus is, het werd verkocht als duidelijk maar de uitvoering is mistig.

Ik ben meer voor een koppeling met de gemiddelde temperatuur, dan kunnen ze per seizoen aanpassen :D
Oorspronkelijk zou de bank een maal per kalenderjaar de opslag vaststellen. Eind vorig jaar werd medegedeeld dat dat per kwartaal zou kunnen gebeuren. Daar hebben tot nu toe een keer gebruik van gemaakt. Ondanks de verlagingen staan ze nog steeds op nummer 1 van de top 10.

juanj schreef:
Ik denk dat LPB vanaf nu, veel dichter op de concurentie zit...

Er zal denk geen verschil meer van 0,5% of meer zijn..
Dat is bij een inleg van 1 ton toch 500 euro. Dat is een mooi verschil


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 5:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Dan wel ja...

LPB zal vanaf nu dan altijd zorgen dat gelijk/net onder of net boven de concurentie zitten...

We moeten niet raar staan te kijken met een opslag van maar 1% voor Q4... je hebt gezien dat ze keihard kunnen zijn (verlaging naar 1,4% wat niemand verwacht had)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 5:40 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
't Blijft een rare constructie.
De rente volgt de EURIBOR,
maar als die te hard stijgt dan halen we wat van de opslag af zodat ie 'm eigenlijk niet echt volgt.
Belachelijk toch en wij trappen er allemaal in.
Slimme jongens die van LeasePlan Bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 5:56 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
We hebben elke 13 weken zekerheid.. dat is het enige.. dus als de euribor weer verder doorstijgt.. dan zouden we voor 1 october weer wat dichter bij die 3% kunnen komen... en dan gaat er weer een deel af ja.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 6:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
ik denk dat moneyou als enige bank een vast hoog rentepercentage bied die zeer concurrerend is.
in de tijd dat ik aegon opende stonden aegon en moneyou bovenaan. aegon is weggezakt. moneyou bleef aan de top

dus ik denk dat leaseplan bank langzaam net als aegon wegzakt. telkens wel meer bied als bijv rabo/ing ect maar ver onder moneyou komt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 7:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ik hoop het niet, want LPB is de enige waarbij weet wanneer je rente veranderd, en ook nog eens welke kan deze op gaat.(binnen het kwartaal)

Probeer dat maar eens bij de Rabo voor elkaar te krijgen...daar zul je nooit weten of er nog een wijziging komt dit jaar.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 11:55 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Kniertje schreef:
Uit bovenstaand verloop blijkt overduidelijk dat die koppeling een wassen neus is, het werd verkocht als duidelijk maar de uitvoering is mistig.

Ik ben meer voor een koppeling met de gemiddelde temperatuur, dan kunnen ze per seizoen aanpassen :D

Je bedoelt, Uit bovenstaande blijkt hoezeer wij spaarders bestolen worden.

Het feit dat LPB nog steeds hoog in de lijsten staat ondanks 0.7% opslag verlaging, moet eigenlijk geen woede richting LPB opleveren. Feitelijk is het zo dat ja, LPB zou nu al op 3.7% effectief of hoger moeten staan.
De luxe van de LPB is echter dat er GEEN ENKELE bank ook maar in de buurt komt van deze stijging en/of ook maar in de buurt komt van zelfs maar 3% laat staan 3.7%.

Waarom zou een bedrijf als LPB 3.7% of 4% rente betalen als ze met 2.7% ook aan de top staan, LPB is geen charitatieve instelling?!?!? Wij zijn die melkkoe, wij spaarders, die massaal opgelicht worden door banken en vrolijk dan de hand bijten die nog een beetje voedsel geeft. Wil je klagen, prima, klaag, maar klaag wel met de juiste motivatie en richting de juiste persoon/bank(en).

Neem bijvoorbeeld:
OHRA Maandspaar rekening, staat al langer dan een jaar op 2.5%
ING Bonusrekening, heeft 1,5 jaar lang op 2% gestaan en pas relatief recent naar 2.5/2.6 verhoogd.
Friesland bank BonusSpaarrekening, al 1 jaar lang op 2.5%

Dit terwijl de euribor dit jaar van 0.77 bijna verdubbeld is naar 1.34 in 6 maanden tijd en er dus in 6 maanden tijd NIKS nergens niet aan rente bijgekomen is.
Dit terwijl tegelijkertijd huiseigenaren de ene na de andere verhoging in hypotheek rente om hun oren krijgen... met als reden, helaas is de euribor weer gestegen en zien wij ons genoodzaakt die verhoging van 0.1% aan u door te rekenen.
Hierdoor gaat uw hypotheek rente van 4.2 naar 4.4%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 1:43 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Jammer dat de polemiek over renteopslag zich beperkt tot de LPB.
Zou het kunnen dat dit komt doordat zij dit begrip zo zichtbaar maakten in de samenstelling van het geboden rentepercentage?
In mijn herinnering kent alleen de AK-bank ook een spaarvorm die hier wat op lijkt, een koppeling met het Euribortarief.
De rentetarieven van de andere banken liggen echter ook (meestal ruim) boven het Euribortarief, ook zij hanteren dus - achter de schermen - een (marginale) opslag, al staat die op zichzelf niet vast voor een bepaalde periode, zoals bij LPB. Aanpassing dáár gebeurt pas in de aanloop naar- of na een renteverhoging van de ECB of bij behoefte aan extra kapitaalinstroom dan wel het afremmen daarvan. Zo vaak als de leiding van de bank het nodig acht.......
De openheid van LPB lijkt ze nu een beetje parten te gaan spelen.
De vraag is of dat wel terecht is.......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2013 7:47 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 11:10 pm
Berichten: 181
En wat is het nu geworden? Beide antwoorden waren juist?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2013 8:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Tijd voor een nieuwe poll?

LeasePlan Bank zal in het komende jaar als eerste een negatieve rente verstrekken
ja
nee

:shock:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2013 8:16 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
P.Cunia schreef:
En wat is het nu geworden? Beide antwoorden waren juist?
Nee, dat lijkt me niet. Optie 2 is op het moment misschien (nog) niet helemaal bewaarheid, maar de afgelopen twee jaar bevestigen het idee dat "niets meer dan de middenmoot" er gewoon aan zit te komen. Het kwart dat optie 1 stemde was in ieder geval véél te optimistisch.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO