Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 08 mei 2024 9:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 12:54 pm 

Geregistreerd: wo 14 dec 2011 7:54 pm
Berichten: 15
Al die negatieve spaarders op deze site moeten snel hun geld weghalen bij LPB. Nu de rente een keer iets lager is dan bij andere banken is het meteen klagen. Haal maar snel voor een 10-de procent je geld weg. Oh wat scheelt dat veel rente inkomsten, vergeet niet het verlies van rente tussen de dagen van de overboekingen. Volgens mij ben je dan al je voordeel al kwijt.
Als je een goede rente wil neem dan een 3 mnd deposito 3,3% bij LPB of accepteer voor maart een iets lagere rentestand, want in april gooien ze heus wel de renteopslag omhoog.
Ook moet je de rente gemiddeld zien over het jaar en daar scoort LPB over het algemeen de hoogste rente.
Dus mensen wacht rustig af!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 1:26 pm 

Geregistreerd: wo 14 jan 2009 3:37 pm
Berichten: 6
Mij mening is dat het goed is te schuiven met je geld, dat houd de banken scherp, nogmaals mijn mening...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 2:20 pm 

Geregistreerd: vr 14 okt 2011 1:49 pm
Berichten: 29
Schuiven loont wel degelijk als je een behoorlijk bedrag hebt staan op de LP-rekening.Toch denk ik dat ik vandaag mijn geld voor een paar maanden vastzet. De variabele rente zal vast niet stijgen komende maanden tot 3,3 % ......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 3:35 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ja, dat denk ik ook.!
Zeker als de banken nog voor 1% rente, geld kunnen krijgen bij de ECB. :?

Vandaag weer 529,5 mrd euro opgehaald.En dat moet over 3 jaar terug betaald worden.
Dus, voorlopig geen verhoging van de rente.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 4:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
veel zorgen zullen ze niet maken , aangezien het grootste geld in deposito's zit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 6:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6746
sansig12 schreef:
Haal maar snel voor een 10-de procent je geld weg. Oh wat scheelt dat veel rente inkomsten, vergeet niet het verlies van rente tussen de dagen van de overboekingen.


Dit verlies is te beperken door onderstaande te hanteren:
viewtopic.php?f=75&t=5545&p=50564&hilit=moneyou#p50564

Het verschil word wel steeds groter

Verschil tussen LPB en max haalbaar is al 0,30%

En LPB komt nu op plek 400? ;-)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 6:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Heel consequent en betrouwbaar, die LPB, in voor-en tegenspoed !

Ik had er vrijwel niks variabel staan.
Maar als de ING-actie per 15 maart afgelopen is, zal het 'losse' geld niet naar LPB gaan.
Tenzij ATB tegen die tijd ook gezakt is....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 6:51 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 481
vandaag maar eens vast gezet voor 4,15% voor 5 jaar. Ben ik weer dik tevreden mee! Ik blijf tot nu toe heel tevreden over deze bank. Verwacht ook dat ze de opslag per april gewoon weer verhogen, want heb het idee dat ze toch een van de hoogste willen blijven, en om dan een maandje met je geld te gaan schuiven zie ik niet zitten. Dit zou je pas per apriul moeten doen, als ze dus echt niks aan de opslag doen.

Leaseplan blijft bij mij favoriet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 7:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6746
21 April komt er weer behoorlijk bedrag vrij, en ik denk dat ik een groot deel hiervan weer vast ga zetten, voor 3 of 6 maanden.

Nu maar hopen dat de deposito's niet verlaagd worden/zijn tegen die tijd.

Als LPB hiermee ook consequent is, dan zouden deze tarieven niet zo vaak veranderen.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 8:57 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
Maandag maar alles even voor 3 maandjes vast zetten tegen 3,3%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 10:13 pm 

Geregistreerd: zo 17 mei 2009 12:01 pm
Berichten: 32
Heb op dit moment 75% van ons spaargeld vastgezet in verschillende deposito's met een looptijd < 1 jaar. Ik verwacht dat vanaf begin 2013 de rente al wat gaat oplopen (vooruitlopend op de nieuwe financieringseisen van de banken en de monetaire verkrapping). Nu je geld vastzetten in langjarige deposito's lijkt mij niet verstandig! Bedenk daarbij ook dat er door overheden zoveel geleend is dat een iets hogere inflatie in het belang wordt voor overheden met schulden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 11:12 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
voor 2012 verwacht ik dalingen of gelijkblijvende rentepercentage's

tenzij ineens alles in Europa word opgelost

eind dit jaar begin 2013 zal denk ik wel stabilisering plaatsvinden , loop 2013 zal er weer stijging zijn

* voor wie bronnen wilt gaan vragen of wilt weten waarop ik het baseer : De cijfers van het Centraal Planbureau van vandaag ze verwachten een economische krimp en loop van 2013 een groei van de economie. Rentepercentage's hangen vast aan groei van economie ( met name de gemiddelde Europeese economie)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2012 9:46 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
* voor wie bronnen wilt gaan vragen of wilt weten waarop ik het baseer : De cijfers van het Centraal Planbureau van vandaag ze verwachten een economische krimp en loop van 2013 een groei van de economie. Rentepercentage's hangen vast aan groei van economie ( met name de gemiddelde Europeese economie)[/quote]

En juist het CPB heeft maar in 50% gelijk, las ik vanmorgen in de Telegraaf..... :?
Komt het dan niet neer op gokken 50/50 :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2012 10:09 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
En weer wordt er zoals een jaar geleden en zoals twee jaar geleden gezegd dat geld lang vastzetten niet verstandig is, omdat de rente zou gaan stijgen. Werd dat ook niet voor dit jaar voorspeld? Hoeveel winst heb ik intussen gehaald op de 4,5 en 4,6 procent deposito's. Hoeveel moet de rente straks wel niet hierboven gaan stijgen voor jullie om dat verschil nog te compenseren. Al die verwachtingen en voorspellingen, ze vallen per definitie negatief uit. On-topic: LPB heeft ongelofelijk veel geld binnen gehaald, en als het niet hoeft, gaat het percentage voorlopig niet omhoog...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2012 11:27 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Werd hier inderdaad veel geroepen dat 5 jaar te lang was blabla en nu zijn we bijna 2 jaar verder en gaan weer richting de 2% dus ik blijf wel vast zetten voor 5 jaar wat ik kan vast zetten want ik zie rente komende jaren niet verbeteren vooral niet in al die crisissen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO