Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 1:29 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Uiteraard maak je dat zelf uit 1500. En dat is maar goed ook.

Mensen manipuleren (marketing, webcare, Community managers) en
dingen goedpraten ipv goed doen (persvoorliegers)
macht krijgen en uitoefenen over schijnbaar objectieve bronnen voor manipulatie (sponsoring)
dat is tegenwoordigde norm. Ze geven er ook nog kapitalen aan uit. Als maatschappij schiet je er per saldo niets me op met al die mooipraterij en manipulatie. Maar blijkbaar vallen veel mensen daar voor en prikken ze er niet doorheen.

Ik hoop dat de mensen hier daar wat beter doorheen prikken en elkaar helpen het kaf van het koren te scheiden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 2:19 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik denk maar zo, elk bedrijf dat energie en tijd (is geld) steekt in, nutteloze cadeautjes, onnodige reclame, en overbodige producten, doet dat ten koste van bestaande klanten, dus lagere rente dan nodig in dit geval.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 2:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2116
Ik denk maar zo, als mensen een bank beroven belanden ze in de gevangenis.
Als banken mensen beroven krijgen ze een bonus.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 2:35 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Ik heb vandaag ook het kleipakket ontvangen van Moneyou voor doelsparen, lijkt ietwat weinig klei maar ik zal mijn creatieve kant eens laten zien.

Nu nog bedenken hoe mijn spaardoel, een onbezorgde pensioen :) gestalte te geven.

Het helpt natuurlijk ook indien Moneyou zijn spaartarieven zeker op het gebied voor deposito in de toekomst meer aantrekkelijk kan maken ( 2 jaar vast tegen 2 % is in mijn ogen te laag )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 3:05 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
1500 schreef:
Ik denk maar zo, als mensen een bank beroven belanden ze in de gevangenis.
Als banken mensen beroven krijgen ze een bonus.

Die is recht in de roos.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 3:08 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@martijn,
Als dat je wensen zijn moet je NIETS insturen. Je zorgt er voor dat ze door ontvangst en verwerking van je inzending geld gaan verkwisten dat ze in rente en andere voor een klant nuttige dingen hadden kunnen stoppen.

Geef het cadeau aan een buurtkindje en geniet van de glimlach. Daar heb je meer aan. [eventuele reclame uitingen verwijderen uiteraard]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 3:51 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Ik heb vandaag ook het kleipakket ontvangen van Moneyou. Waarschijnlijk ga ik het weggeven aan een buurtkindje :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 4:38 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
1500 schreef:
Ik denk maar zo, als mensen een bank beroven belanden ze in de gevangenis.
Als banken mensen beroven krijgen ze een bonus.


Komt een beetje overeen met een uitspraak die ik (ook hier op het forum?) heb gelezen:

Geef iemand een pistool en hij beroofd een bank
Geef iemand een bank en hij beroofd iedereen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012 10:58 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 1:05 pm
Berichten: 100
@MoneYou webcare Bedankt voor de reactie, laat dat duidelijk zijn
maar toch nog even een korte reactie daarop

Ik hoef geen kleipakket, maar dat was mijn insteek ook niet ;)
U heeft het gelijk over doelsparen. Dat doel blijft heel ver weg met deze rentes dus daar doe ik niet aan
Ik vind MY een fijne bank, maar zou het op prijs stellen dat ik als goede klant eens gewaardeer werd
voor het onderbrengen van mijn spaargeld bij uw instelling. U hoeft mij (ons) dus geen kleipakket toe te sturen
of mij over te halen om voor een doel te gaan sparen. Ik word graag beloond in de vorm van een aantrekkelijke rente
voor een leuke deposito


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012 11:56 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@Bankbiljet,
Ik denk dat "MoneYou webcare" dit niet gaat doorgeven. Je zal zelf een mailtje of beter nog een brief aan het hoofdkantoor moeten sturen.
Eerder al gaven zij na doorvragen aan wezenlijke dingen (papieren afschriften) niet door te geven. De webcare is een peperdure propaganda afdeling die er is er om mensen vast te houden terwijl ze tegelijkertijd een lage rente accepteren. Wat je dus vraagt is voorstellen zichzelf als afdeling overbodig te verklaren en de directie te adviseren de afdelingskosten liever in hogere rentes voor de spaarders te stoppen; dat advies zullen ze denk ik niet doorgeven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 2:36 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
@DagobertDuck

Ik heb je advies opgevolgd, ik heb het kleipakket aan een kennis gegeven voor haar kleinkind zodat die er gezellig mee kan kleien.

Om mijn spaardoel te bereiken kan Moneyou beter met scherpe acties komen op bv. spaardeposito's met goede spaartarieven zoals de Lease Plan Bank begin dit jaar gedaan heeft.

Ik hoop niet dat de tarieven zoals die bij de spaarmarkt op dit moment is verder inzakt.

Ik las deze week in de krant dat in Denemarken de Danske Bank maar ook in Zweden de SEB met een negatieve rente op deposito's komen.

Je zou bijna een aktie richting de Nederlandse staat opstarten om hun standaard 4 % VRH bij de aangifte van belastingen in een meer realistische tarief te veranderen ( sluwe zet geweest van Zalm/Vermeend bij het veranderen van de belastingtarieven in 2001 ).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 3:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Martijn schreef:
( sluwe zet geweest van Zalm/Vermeend bij het veranderen van de belastingtarieven in 2001 ).

Daar zullen Zalm en Vermeend toch wel anders over hebben gedacht toen in 2008/2009 de spaarrentes zo opliepen :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 3:41 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Sinds wanneer zijn in 2008/2009 de spaarrentes opgelopen. In dat kader rekenen we in reële rente (= rente - inflatie)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 5:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik krijg er nog maandelijks rente van :D

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO