Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 11:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 11:29 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
MoneYou = Staatsbank?

Dit lijkt me een leuke onderwerptitel voor berichten omtrent dit onderwerp :lol:

Dus zodra iemand een link heeft naar officiele documentatie rondom dit onderwerp, kunnen die hier geplaats worden. (Kun me merken dat ik hier zeer benieuwd naar ben? :wink: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 11:51 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik vraag me af of je hier officiële documentatie voor nodig hebt.
Moneyou IS van ABN Amro Hypotheken, daar is geen enkele twijfel over.

http://www.moneyou.nl/MoneYou/Algemeen.htm


Alle activa en activiteiten van ABN en haar dochtervennootschappen zijn nu van de staat.

Ik ben benieuwd hoe snel ze de inschrijvingen bij DNB en de KvK hebben aangepast.


Laatst bijgewerkt door obligataire op za 04 okt 2008 1:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 1:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
In Kassa: Wouter Bos

Minister Wouter Bos van Financiën beantwoordt vragen van kijkers over de huidige financiële situatie in Nederland. Nu bekend is geworden dat de staat 100% eigenaar wordt van Fortis en ABN Amro, leven er nog veel vragen. Is de situatie nu dan wél echt stabiel? Moeten we massaal ons spaargeld naar ABN Amro overzetten, nu dat een staatsbank is geworden?

Deze, en andere vragen komen aan de orde in deze speciale Kassa-uitzending. Hebt u ook vragen, mail ze ons. Vergeet niet uw telefoonnummer te vermelden. U kunt ze mailen tot 18.00 uur.

Kassa begint om 18.55 uur op Nederland 1.



Grappig dat deze vraag nu al opkomt, het kan verkeren :D :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 8:25 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
obligataire schreef:
In Kassa: Wouter Bos

Moeten we massaal ons spaargeld naar ABN Amro overzetten, nu dat een staatsbank is geworden?


Allemaal gezien? Ik vond het erg vermakelijk om het antwoord van Bos te horen op bovenstaande vraag (even terugspoelen):

"Een heleboel mensen hebben een jarenlange relatie met hun bank, dat is gebaseerd vaak op bankmanagers die ze kennen, of klantbeheerders die ze goed kennen, die stappen niet zomaar over naar een andere bank, ik zeg er nogmaals bij: wij blijven ook niet eeuwig eigenaar van ABN Amro en Fortis, we brengen het op orde, we nemen er even de tijd voor zolang de crisis duurt, en daarna gaat het gewoon weer over in private handen".

HAHAHAHA!!!! Daar moest ik echt even smakelijk en hardop om lachen. Ja hoor, ik heb een jarenlange relatie met mijn IceSave klantbeheerder, en ook de bankmanager van Anadolu komt geregeld op de koffie, maar toch heb ik er geen enkel probleem mee om aanstaande maandag eens even lekker over te stappen naar Wouter's MoneYou!! :D :P

En misschien een poll vraag: Ik gok er op dat Wouter wel een paar jaartjes baas blijft bij ABN Amro


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 1:58 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Nou, ik ben bang dat voor een heleboel mensen dat wel zo werkt. Ze hebben een "band" met hun bank.

Dat de forumleden hier daar anders over denken, is een ander verhaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 2:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Nou, ik ben bang dat voor een heleboel mensen dat wel zo werkt. Ze hebben een "band" met hun bank.


Band met de bank?
Band met een callcenter zal je bedoelen, sinds o.a. ABN-AMRO jaren geleden het grootste gedeelte van de accountmanagers met vervroegd pensioen gestuurd heeft. :(

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 2:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ik bedoel helemaal niks :lol: (daarom staan er ook ").

Maar veel mensen ervaren het zo (het is zo vertrouwd etc. :roll: ).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 3:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Ik bedoel helemaal niks :lol: (daarom staan er ook ").


Het was een beetje cynisch bedoeld.
De enige band welke ik momenteel met een bank heb is:
A) Lage kosten.
B) Hoogste rente op spaargeld.

Ik wissel daarom regelmatig banden. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 12:50 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Als het garantiebedrag *niet* omhoog wordt getrokken voor andere banken, zet ik zo veel mogelijk op MoneYou (dus ook als dat meer is dan 20.000). Ik zou me goed kunnen voorstellen dat "iedereen" dat zou doen. Maar dat is dus niet de bedoeling van Bos (hij zegt zo ongeveer dat iedereen mooi bij zijn eigen bank moet blijven). Maar goed, Bos zou zoiets heel makkelijk tegen kunnen houden door de rente op de MoneYou spaarrekening aan te passen aan de concurrenten in dat geval: Iets van 3,8% of zo... :(

Dus als de Nederlandse spaarders lekker doorslapen zoals ze altijd al doen, gaan waarschijnlijk alleen de slimmeriken massaal over naar MoneYou...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 1:06 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Als onze regering zich ook garant stelt voor de spaartegoeden bij alle in Nederland gevestigde banken, blijft het rustig in spaarland en worden er weinig euro's verplaatst.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 1:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
SpaarXL schreef:
Als het garantiebedrag *niet* omhoog wordt getrokken voor andere banken, zet ik zo veel mogelijk op MoneYou (dus ook als dat meer is dan 20.000). Ik zou me goed kunnen voorstellen dat "iedereen" dat zou doen. Maar dat is dus niet de bedoeling van Bos (hij zegt zo ongeveer dat iedereen mooi bij zijn eigen bank moet blijven). Maar goed, Bos zou zoiets heel makkelijk tegen kunnen houden door de rente op de MoneYou spaarrekening aan te passen aan de concurrenten in dat geval: Iets van 3,8% of zo... :(

Dus als de Nederlandse spaarders lekker doorslapen zoals ze altijd al doen, gaan waarschijnlijk alleen de slimmeriken massaal over naar MoneYou...


Als de rente ook maar 0.10pct omlaag gaat dan ben ik zo weer bij een andere bank. NIBC, Icesave, keus genoeg.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 3:39 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
nibc schreef:
... Als de rente ook maar 0.10pct omlaag gaat dan ben ik zo weer bij een andere bank. NIBC, Icesave, keus genoeg.
Het duurt echter wel "even" voordat je met die iets hogere rente de paar dagen dat je geen rente hebt gekregen (omdat het geld onderweg is) hebt gecompenseerd. Bij een lage rente van 5.0% en een hoge rente van 5.1% en een overboektijd van 2 dagen duurt het al 100 dagen voordat je voordeel hebt van de hogere rente. Oftewel: bij 0.1% verschil ga ik niet schuiven.


Laatst bijgewerkt door appeltje op ma 06 okt 2008 5:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:10 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
nibc schreef:
Als de rente ook maar 0.10pct omlaag gaat dan ben ik zo weer bij een andere bank.


Mee eens...

nibc schreef:
NIBC, Icesave, keus genoeg.


Niet mee eens...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
Ik lees idd net dat de rating van Icesave van A naar BBB is gegaan. Denk dat ik alles bij MoneYou ga stallen. Veiliger kan op dit moment niet zo lijkt het.

Net telefonisch contact gehad met MoneYou en gevraag of ze ook onder de staat vallen op dit moment. De medewerker wist het niet en heeft het na gevraagd. Volgens haar is Hypotheken Bank N.V. een zelfstandig opererende bank en valt deze ''nog'' niet onder de staat. Kreeg de indruk dat ze niet wist waar ze het over had.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:09 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Arnold Heertje, zopas gast bij Een Vandaag, zegt dat 'ie vanmiddag uit bronnen heeft vernomen dat er toch nogal wat geld (van spaarders??) naar Abn-Amro is overgeboekt.

Iemand hier een bron voor dit verhaal? Het zou natuurlijk heel logisch zijn dat iedereen z'n spaargeld nu overboekt naar MoneYou...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO