Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 7:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: MoneYou hypotheken.
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 9:00 pm 
Vijfje

Onderstaande mail (spam) van MY ontvangen:

Gratis Taxatie voor alle MoneYou Spaarklanten
Beste heer / mevrouw,

Een mooie woning op het oog of er al één gekocht? De financiering van de woning moet natuurlijk eerst goed geregeld zijn. MoneYou kan hierbij helpen. Oversluiten van de huidige hypotheek naar een MoneYou Hypotheek kan natuurlijk ook.

Speciaal voor MoneYou Spaarklanten hebben we een mooie actie. Wanneer je bij MoneYou een hypotheek afsluit en gebruik maakt van onze Taxatieservice, dan betalen wij de taxatiekosten terug. Lees meer over de actie en de actievoorwaarden.

Nieuwsgierig naar je maximale hypotheek en bijbehorende maandlasten? Maak dan online een hypotheekberekening. Interesse in een MoneYou Hypotheek? Vraag dan direct online geheel vrijblijvend een hypotheekofferte aan.

------

Ik ben sowieso niet gecharmeerd van dit soort kruideniersmanieren -en zie ook zo snel geen mogelijkheid om mij af te melden voor deze ongein- maar laat ik er gelijk een waarschuwing die MY even vergeten is aan toevoegen.
Spaargeld en een hypotheekschuld hebben bij dezelfde instelling kan ernstige problemen veroorzaken indien deze instelling failliet gaat.
Een curator kan besluiten het tegoed met de schuld te verrekenen!
Beetje vreemd dat MY zo'n situatie specifiek onder haar spaarklanten willens en wetens aan het creëren is.
Bestaat er geen informatie- of zorgplicht meer?

Profiel  

Berichttitel: Re: MoneYou hypotheken.
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 10:14 pm 
Vijfje

Paul209 schreef:
Ernstige problemen..........Een curator kan besluiten het tegoed met de schuld te verrekenen!

Terecht geconstateerd maar je moet het ook niet erger voorstellen dan het is. Veeleer is het een gevoelskwestie dat je iets wordt opgedrongen, lijkt me.
Het beperkt ook je alternatieve bestedingsmogelijkheden, maar verder is het natuurlijk wel zo dat een mens nooit armer wordt door aflossing van schulden.
En ook niet door verplichte aflossing van een schuld. 't Is alleen dat je er niet zelf voor gekozen hebt........

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 10:22 pm 
Vijfje

Mooi betoog, maar laat jij zonder slag of stoot een ander je financiële planning finaal in de war schoppen?
Zoiets heeft niet echt mijn voorkeur.
Voorkomen is dan beter dan genezen.
Als ik mijn leven door een ander wil laten leiden, was ik wel in een communistisch land gaan wonen. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 10:35 pm 
Vijfje

Ook gevoelskwesties laten mij niet onberoerd :wink:

Misschien een zijspoor maar dit verhaal pleit voor spoedige afschaffing van de hypotheekrente aftrek.
Waarom, omdat mensen door dit systeem het idee hebben dat het rationeel is om schuld te hebben.
Op korte termijn kan dat ook zo zijn omdat hypotheekrente minus belastingvoordeel wellicht lager is
dan de spaarrente minus de box 3 heffing.
Maar op lange termijn, en dat is de degelijke ouderwetse benadering, gaat er niets boven schuldenvrij
door het leven gaan. De kredietcrisis bijvoorbeeld is een gevolg van het feit dat mensen het rationeel vonden om (veel) schuld te hebben.
Totdat het tij keerde en hun schuldenlast een molensteen om hun nek bleek te zijn.

Overigens weerhoudt niets een mens ervan om op latere leeftijd een nieuwe hypotheek af te sluiten, om in de laatste levensjaren nog even flink de bloemetjes buiten te zetten en daardoor minder achter te laten voor de Fiscus, misschien dat je daarop doelde?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 11:33 am 
2 Kwartjes

Wat ik me er ook nog bij af vroeg:
De spaarrekeningen zijn over gegaan van ABN-AMRO hypotheekgroep naar ABN-AMRO, waardoor de MoneYou spaarrekening onder het ABN bank DGS valt.
De hypotheek waar ze hier reclame voor maken, is dat een ABN-AMRO Bank of ABN-AMRO hypotheek hypotheek?
Kortom, doe je met 1 of 2 bedrijven zaken? En wordt er dus misschien reclame gemaakt met iets wat juridisch niet meer in hun handen is (wat betreft DGS/inschrijving DNB betreft dan)?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 12:21 pm 
Vijfje

Zou ABN-AMRO (en MY) niet altijd al de hypotheken ondergebracht hebben bij ABN AMRO Hypotheken Groep?
Wat is anders het nut geweest die Groep op te richten, in de tijd dat ze nog niet d.m.v. handelsnaam MY (ook) op sparen richtte?

Wat voor 'n gekke constructies er al niet bedacht worden om zichzelf via de achterdeur te beconcurreren.
Zou dat alleen zijn om de slaapkoppen rechtstreeks klant bij ABN in slaap te houden (lees: uit te melken)?

Enfin, als ik die gratis taxatie perse zou willen veroveren knijp ik wel een andere geldverstrekker of bemiddelaar uit.
Want links of rechtsom betaal je dat 'gratis' uiteindelijk toch meestal zelf, wel of niet uitgesmeerd over een jaar of 30. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]