JandeV schreef:
Pin jij nou maar een tegenwaarde van €250,00 in vreemde valuta, bespaar €2,25 en betaal €2,50 aan koersopslag.
Jij blij, iedereen blij.
Zucht... Ik ben onduidelijk, dus.
Ok, als ING klant heb je 2 keuzes (maar ook voor mensen van andere banken.
1. Ik heb een basispakket wat mij 4x € 4,35 = € 17,40 per jaar kost
2. Ik heb een betaalpakket wat mij 4 x € 9 = € 36 euro per jaar kost.
Ik ben dus € 18,60 duurder uit met een betaalpakket. Echter elke keer dat je in een niet euro-land gaat pinnen bij een betaalautomaat moet je € 2,25 betalen. Dat wil dus zeggen dat als je vaker dan 36/2,25=16 keer in een niet euroland gaat pinnen je voordeliger uit bent met een betaalpakket bij de ING. Goed ik weet dat vele mensen hier niet aan toe komen.
Echter wat bedoel ik met wel besparen? Stel je hebt een ING basis rekening en je wilt ook een creditcard hebben, dan heb je 2 keuzes:
1. basispakket € 17,40 per jaar + losse creditcard € 17,40 = € 34,80 totaal. Je bent dan € 1,20 goedkoper uit dan een betaalpakket.
Dat wil dus zeggen dat als je 1 keer of meer pint in een niet-euroland met een betaalpakket, dan ben je voordeliger uit dan met een basispakket.
Dat is wat ik bedoel. Maar goed, ik begrijp dat je mijn gedachte niet begrijpt zonder deze uitleg. Ik ging er logischerwijs vanuit dat je begreep dat men hier het had over dat je een creditcard bij NN kan afnemen. Hierbij gaf ik aan dat een betaalpakket bij de ING goedkoper is dan een basispakket (met creditcard). Echter dat laatste tussen haakjes vermelde ik er niet bij wat voor verwarring zorgde.