Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geld overmaken naar NN
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2013 1:28 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Geld overmaken van bank naar NN niet sneller dan naar voorganger Westland Bank:

In februari van ABNAMRO naar Westland Bank:
woensdag overgemaakt, transactiedatum maandag (valutadatum vrijdag).

Nu van ABNAMRO naar NN:
dinsdag 17.00 uur overgemaakt, transactiedatum donderdag (valutadatum woensdag).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2013 1:52 pm 

Geregistreerd: do 21 apr 2011 9:12 am
Berichten: 9
Met WB heb ik geen ervaring maar vind het bij NN ook niet echt snel gaan. Ik heb dinsdag twee bedragen overgeschreven van ABN naar NN, een klein bedrag en een groot bedrag.

Klein bedrag: Afgeschreven ABN 02-07, boekdatum & valutadatum bij NN beide 02-07.
Groot bedrag: Afgeschreven ABN 02-07, boekdatum & valutadatum bij NN beide 03-07.

Ik ben benieuwd hoe dit bij volgende overschrijvingen zal zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2013 11:40 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ik heb het sinds ze NN heten nog niet geprobeerd, maar bij Westland Utrecht stond een gestort bedrag er bij mij altijd dezelfde dag op, dwz de transactie kreeg dezelfde valutadatum. Daarbij moet worden opgemerkt dat bij WUB een storting op de site altijd pas een dag later zichtbaar werd, met als boekdatum de eerstvolgende werkdag na de valutadatum. Afijn, er ging geen dag rente verloren en dat was het belangrijkst. Zie ook dit draadje.

@kspaar: Je moet geen geld tussen banken overmaken om 17h. Equens stopt ermee om 17h, dus daar blijft de transactie hangen en daardoor gaat een dag rente verloren. Dat ligt niet aan de zendende of ontvangende bank. Gewoon 's ochtend overmaken dus! Dat de boekdatum een dag later ligt maakt niet uit.

@melka: Beide boekingen op hetzelfde tijdsstip ingevoerd? Hoe laat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jul 2013 9:48 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Bedankt voor de tip! Ik dacht wel dat 17.00 aan de late kant was, maar 't ligt dus niet aan ABNAMRO maar Equens die naar huis wil. Hopelijk gaan zij ook eens inzien dat internetbetalingen nooit stoppen, dus dat ze 24 uur per dag moeten doorwerken, ook het weekend.
Zie ook:

http://www.nuzakelijk.nl/e-business/350 ... -tijd.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jul 2013 11:01 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Ik ben wel in staat "het" even op te houden.

Van mij hoeft het dus niet. En ik ben in ieder geval niet van plan om op te draaien voor extra kosten, hoe ver je die nu ook gaat bagatelliseren.
Geef ze maar een machtiging tot automatische incasso van jouw rekening.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jul 2013 1:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
JandeV schreef:
.... En ik ben in ieder geval niet van plan om op te draaien voor extra kosten.............

Ik vrees dat je daar niet onderuit komt. Die uitbreiding gaat er zeker ooit komen, want dit systeem is niet houdbaar in onze mondiale en 24 uurs economie.
Het gaat echt niet alleen maar om een paar 'vrekken' die een paar dubbeltjes extra rente willen. Wat te denken van het bedrijfsleven. Waarom moet ik mijn belastingen vóór half 1 betalen, omdat het anders een dag te laat bij de Fiscus op de rekening staat. Als bedrijfsleven wil je snel kunnen schakelen. En particulieren soms ook.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jul 2013 2:13 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Citaat:
...ooit...
Dat vrees ik ook, maar dat is geen reden om nu al in de tegenwoordige tijd te schrijven.
Het is te hopen dat die 24-uurs-economie (ooit) beter zal draaien als de dooie boel die hier nu gaande is in de nachtelijke uren. Bagatelliseren is één, overdrijven is twee.
Als nachtmens heb ik er geen bezwaar tegen om in de nachtelijke uren te werken, en ook niet in de weekends. Velen zullen er geen bezwaar tegen hebben als een ander 's nachts werk verricht, maar zelf doen... Ik zie wel eens keiharde macho's zowat in huilen uitbarsten.
Afgezien van wat buitenlandse "shops" heb ik alle nachtwinkels geleid door Nederlanders, hun deuren alweer zien sluiten.
Maar als je zo graag wilt, laat je door mij niet tegenhouden. Bied maar aan te betalen voor meer "service", misschien moeten banken maar twee verschillende abonnementen in het leven roepen.
Ik kan me voorstellen dat LeasePlanBank het gez... al zat is en een beetje aan het anticiperen is geslagen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jul 2013 2:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Er zijn genoeg (vooral productie)bedrijven waar effectief met ploegendiensten gewerkt wordt. Uiteraard met leuke toeslagen en er zijn zat vrijgezellen of mensen krap bij kas die graag zo een extra centje willen verdienen.
Die financiële jongens zijn gewoon verwend met hun goudgerande arbeidsvoorwaarden, bonussen en 9 tot 5 werktijden. Kortom: geen gezeik, regelen die handel!


PS: ik werkte gisteren tot 23.30u en ben om 8.30 alweer begonnen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 jul 2013 9:48 pm 

Geregistreerd: do 21 apr 2011 9:12 am
Berichten: 9
@ dubbeltje: Overboekingen zijn niet op hetzelfde moment ingevoerd. Het kleine bedrag volgens mij ergens in de nacht overgemaakt, het grotere bedrag ergens aan het eind van de ochtend. Ik weet trouwens ook niet waar de vertraging ontstaan is, het hoeft natuurlijk niet direct aan NN te liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 jul 2013 11:56 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Productie gaat (soms) 24 uur per dag door. In het Verre Oosten, maar ook hier. Kistkalveren, plofkippen groeien wel door, mechanisch gevoederd. De koeien worden machinaal gemolken.
Bij transport wordt het al minder. Terwijl je dan zou kunnen doorrijden, zie je 's nachts toch de meeste vrachtwagens op de parkeerplaatsen staan.
De verkoop ligt zo goed als stil. Kom maar eens na elven aan op Schiphol. Uitgestorven, op wat medelanders na die de rotzooi opruimen. Winkels hebben hun luiken gesloten, op de plek waar je toch de 24-uurs-economie in volle bloei zou verwachten.
Economie is wel een iets complexer geheel dan wat zich in Europa 's nachts en in het weekend afspeelt.

Dus, wat nou 24-uurs-economie? Zolang de boekhouders niet op kantoor zijn, is er nauwelijks betalingsverkeer. Ja, een paar particulieren die tot het allerlaatst willen kunnen wachten om hun rekeningen en aanslagen te betalen.

En wat die snelle jongens betreft, goudgerand en met bonussen...
Dat is gewoon een verloren generatie, werken is sowieso al een vies woord. Die menen het recht te hebben om 's nachts achter de gebreide broek te liggen want ook dat zijn Hollanders.
En dan nog, wijzig hun arbeidstijden... Ze gaan echt niet langer werken dan acht uur per dag, voor de andere uren heb je weer ander personeel nodig.
Nogmaals, als jij ervoor wilt betalen vind ik het best.

En dan nog dit, er moet natuurlijk wat te mekkeren blijven. Prijsstijgingen van banken zijn een dankbaar onderwerp. Het zou oneerlijk zijn als dat ophield, de Hollanders zouden in hun favoriete hobby gehinderd worden. Het zal er dus inderdaad wel van komen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013 12:50 am 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Het oorspronkelijke onderwerp luidde: Geld overmaken naar NN. :roll:
Als daar weinig of niets meer over te melden is sluit dit topic.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013 9:57 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Omdat ik het geld storten op de WUB rekening te omslachtig vond (via tussenrekening) heb ik die rekening opgezegd via een email en een nieuwe rekening bij NN geopend. Dit was binnen een paar dagen geregeld. Mijn eerste verplichte storting was binnen 1 dag bijgeschreven. Voor maandag heb ik 2 proefboekingen van en naar mijn spaarrekening geagendeerd. Ik zal morgen melden hoe laat dit is bij- en afgeschreven.
Een prettige bijkomstigheid is dat mijn passwordmanager wel werkt op de NN.nl rekening.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2013 1:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Boekingen gaan redelijk snel:
ING 00:00 uur > NN 13:30 uur
NN 00:00 uur > ING 13:30 uur

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 jul 2013 6:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Rekening vandaag geopend, ga morgen eerste bedragen overmaken.

Van Rabo -> NN

Iemand al ervaringen met deze combinatie?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 jul 2013 7:16 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Droppie schreef:
Boekingen gaan redelijk snel:
ING 00:00 uur > NN 13:30 uur
NN 00:00 uur > ING 13:30 uur

Omdat ING betaalopdrachten tot 15:30 uur nog dezelfde dag verwerkt, heb ik om 15:25 uur geld overgemaakt van ING naar NN. Daar stond het om 18:00 uur al op mijn rekening. Supersnel dus.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO