Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 1:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2024 11:45 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
1 jaar -> 2,70%
2 t/m 10 jaar -> 2,80%
Een jaar is nu nog 2,85%, vijf jaar 3,05% en tien jaar 3,25%.

Zelf eind december en vandaag spaardeposito's voor tien jaar afgesloten.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2024 12:04 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Ik vandaag en gisteren. Had gisteravond nog een overboeking ingegeven, maar iets verkeerd gedaan en gegaan. Dus zojuist een nieuwe overboeking spaar (Frankrijk) --> huisbank --> NN, maar heb twijfel of het dan morgen bij NN is aangekomen. Vermoedelijk niet; de Duits-Franse bank (Consors) geeft aan dat SEPA-opdrachten ingegeven voor 16:30 dezelfde dag worden ingeboekt en de volgende dag worden uitgevoerd (maar soms sneller). Ik heb 'm na 16:30 ingegeven en ben dus afhankelijk van "soms sneller". Als bijschrijving bij Rabo voor 15:00 is, dan zou de overschrijving dezelfde dag bij NN moeten zijn. Ik heb mijn twijfels.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2024 1:17 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
@stuiver
Je bent er wel erg laat mee.
Overigens, mijn oude spaardeposito's bij NN gratis voortijdig beëindigd en aangevuld omgezet in nieuwe deposito's.
Looptijden waren 10 jaar tegen 3,50% en 3,00% en ze zouden dit jaar aflopen.

A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2024 2:12 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Empire schreef:
Overigens, mijn oude spaardeposito's bij NN gratis voortijdig beëindigd en aangevuld omgezet in nieuwe deposito's.
Looptijden waren 10 jaar tegen 3,50% en 3,00% en ze zouden dit jaar aflopen.[/size]
Dus conform de voorwaarden gratis voortijdig beëindigd. Goed om te weten, maar goed, zo zijn de voorwaarden. Dan kun je daar ook op vertrouwen.
3,25% is niet giga-hoog, maar de mogelijkheid van voortijdige beëindiging is ook wat waard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2024 11:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 sep 2023 7:59 pm
Berichten: 39
Wat apart dat ze de renteverlaging hebben aangekondigd.
@Empire
Dat heb je goed gedaan! Precies de dip tussen 2014 en nu overbrugt, als ik de rente grafiek van ze bekijk.
Mag ik vragen hoelang de procedure van voortijdige beëindiging in beslag nam? Heb je dit per e-mail geregeld?
@stuiver
Overboekingen naar de NN komen soms ook nog 's avonds laat aan op je rekening. Als je dan inderdaad voor 15.00 (maar dit verschilt per bank) vanaf je betaalrekening naar de NN stort, staat het er meestal 's avonds laat op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2024 3:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Heb vanmorgen vroeg een mail gestuurd. En om 8 uur gelijk gebeld. Ze hebben hun best gedaan. En kon vanmorgen mijn vrijgevallen deposito rond 10 uur omzetten naar een nieuwe van 10 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2024 8:22 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Ik had mijn twijfels, maar het is allemaal gelukt. Gisteravond opdracht Consors --> Rabo, vandaag Rabo --> NN en direct 10 jaar vast gezet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2024 11:45 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
@halve cent
Bij NN doen ze vaker kort van tevoren een dergelijke aankondiging.
Met NN had ik eind november telefonisch contact, omdat ik zag aankomen dat 3,25% niet zou blijven voortduren tot maart 2024 (dan zouden mijn oude spaardeposito's van 10 jaar tegen 3,50% aflopen). Dus uiteindelijk was het een telefoontje eind december naar de mij (inmiddels) bekende NN-medewerker en na een reeks verplichte controlevragen stond vijf minuten later het geld op NN Internetsparen. Standaardprocedure is het niet. In de Productvoorwaarden Depositosparen, onderdeel 'Vragen en antwoorden over de Productvoorwaarden Depositosparen' staat: "U kunt het verzoek om te stoppen schriftelijk of via e-mail (vanaf het bij ons bekende e-mailadres) doorgeven."

A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO