Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 11:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 11:37 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Bron: Telegraaf.nl Dinsdag 22:04 uur

DEN HAAG - Het CDA wil niet dat banken met overheidssteun in het buitenland met veel te hoge percentages de boer op gaan. Als voorbeeld noemen dinsdag de CDA-Kamerleden Elly Blanksma en Pieter Omtzigt de Haagse zakenbank NIBC dat in Duitsland spaarders lokt met 5 procent rente. NIBC maakte eerder gebruik van de garantieregeling van de staat.

...

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 7:27 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Dit commentaar was te verwachten. Zelfs de staat zijn eigen bank (ABN) mocht niet adverteren met extra zekerheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 8:42 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
ING en Rabo dan ook even noemen, of mag dat soms niet?...

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 8:43 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Het percentage van 5% vind ik nog bescheiden. Zo lang men ABN, RABO, ING e.d. als standaard ziet, ja dan is het een stunt. Het zijn eindelijk normale rentes, als je ook nog inflatie en die 1,2% VRH in ogenschouw neemt. Dat ze in het buitenland gaan opereren, daar valt over te twisten, maar beter zo geld op proberen te halen, dan direct miljarden van onze belastingcenten vragen via de staat.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 11:01 am 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 11:49 am
Berichten: 46
Ik denk niet dat je een causaal verband moet zien tussen enerzijds stunten/hoge rentes en inflatie/vermogensrendementsheffing anderzijds. Deze items hebben mijn inziens weinig met elkaar van doen.

Stunten/hoge rentes komt meer overeen met natuurlijk de beste rente betalen in een bepaalde markt, maar ook met gezonde bedrijfsvoering als bank. Met dit laatste bedoel ik geld aantrekken voor een goede prijs om daar ook daadwerkelijk winst mee te maken door leningen/hypotheken te verstrekken, investeringen te doen (aankoop participaties in bedrijven) e.d.. Een bank, dus ook NIBC, is geen filantropische instelling, het personeel moet betaald worden en bonusjes moeten vloeien..

Zoals ik het vooralsnog uit de media begrijp is het bij NIBC met name (op dit moment) te doen om een enorme schuldenlast (ruim 4 miljard aflossen voor eind april) te verlichten. Of het CDA hier op doelt is mij niet duidelijk uit het artikel.

Ten slotte ben ik van mening dat niet alleen NIBC aan het 'stunten' is, maar ook de dochter van de staatbank, Moneyou.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2009 3:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Omega74 schreef:
Stunten/hoge rentes komt meer overeen met natuurlijk de beste rente betalen in een bepaalde markt, maar ook met gezonde bedrijfsvoering als bank. Met dit laatste bedoel ik geld aantrekken voor een goede prijs om daar ook daadwerkelijk winst mee te maken door leningen/hypotheken te verstrekken, investeringen te doen (aankoop participaties in bedrijven) e.d.. Een bank, dus ook NIBC, is geen filantropische instelling, het personeel moet betaald worden en bonusjes moeten vloeien..
Zoals ik het vooralsnog uit de media begrijp is het bij NIBC met name (op dit moment) te doen om een enorme schuldenlast (ruim 4 miljard aflossen voor eind april) te verlichten. Of het CDA hier op doelt is mij niet duidelijk uit het artikel.

Ten slotte ben ik van mening dat niet alleen NIBC aan het 'stunten' is, maar ook de dochter van de staatbank, Moneyou.


Met het aflossen van die enorme schuldenlast, wordt naar mijn inziens niets verdient....
Dus: wat gebeurd er het komende jaar met NIBC?

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2009 5:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ Juno. Dat is net als bij alle niet systeembanken voor alle spaarders die net als jij niet over een glazen bol beschikken een groot vraagteken.

Voor meer informatie schrijf eens een brief naar:

NIBC Bank NV t.n.v. Jeroen Drost
Carnegieplein 4
2517 KJ Den Haag

Hopende dat ie jou 100% garantie kan geven dat het nog jaren goed gaat. Jij blij en ook de spaarders met hoge rentes blij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2009 6:05 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Is de keuze niet of geld ophalen voor ongeveer 5% of lenen bij Bos tegen 8%?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2009 6:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
PeCoNe schreef:
Is de keuze niet of geld ophalen voor ongeveer 5% of lenen bij Bos tegen 8%?


Ja dan is het ophalen tegen 5% wel een goeiekopere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2009 6:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
George schreef:
@ Juno. Dat is net als bij alle niet systeembanken voor alle spaarders die net als jij niet over een glazen bol beschikken een groot vraagteken.

Voor meer informatie schrijf eens een brief naar:

NIBC Bank NV t.n.v. Jeroen Drost
Carnegieplein 4
2517 KJ Den Haag

Hopende dat ie jou 100% garantie kan geven dat het nog jaren goed gaat. Jij blij en ook de spaarders met hoge rentes blij.

Tuurlijk, als je NIBC zelf vraagt gaat alles op rolletjes!
Eind september 2008 heb ik ook info bij Icesave gevraagd omtrent de snel veranderende situatie in IJsland. Antwoord: slaap maar rustig verder het gaat goed. Eind september kon ik toen op tijd mijn spaargeld wegsluizen.
Ik weet dat Icesave niet met NIBC te vergelijken is (spaardepositogarantiestelsel) maar als je het ene gat met het andere moet dichten lijkt dit mij geen gunstige ontwikkeling.

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2009 11:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
George schreef:
PeCoNe schreef:
Is de keuze niet of geld ophalen voor ongeveer 5% of lenen bij Bos tegen 8%?

Ja dan is het ophalen tegen 5% wel een goeiekopere.

Als die 3% het enige verschil zou zijn, zouden ze misschien wel liever bij Wouter geld lenen.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2009 1:30 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Karel Spaargraag schreef:
Als die 3% het enige verschil zou zijn, zouden ze misschien wel liever bij Wouter geld lenen.
Helemaal gelijk, wij mogen pas wat te weten komen als het schaap al verdronken is.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO