Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012 10:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ik kreeg vandaag een brief dat er een en ander gaat wijzigen. Ingangsdatum nog niet bekend.

De Tancodes (lijst) is straks niet meer nodig bij het doen van overboekingen. Je kunt straks volstaan met je wachtwoord waar je ook mee inlogt.
Wel is het zo, dat per ingangsdatum iedereen een nieuw wachtwoord moet aanmaken.

Het minimumbedrag voor depositos (was 1000 euro) vervalt. Je kunt straks van ieder bedrag een depo aanmaken. Bijvoorbeeld 1000 van 1 euro voor de liefhebber...

NIBC schrijft dat ze er alles aan doen om het voor de klant makkelijker te maken.

Nou voor mij hadden deze wijzigingen niet per se gehoeven. 1000 euro vind ik sowieso heel acceptabel vergeleken met andere banken die 5.000 of zelfs 10.000 euro als minimum stellen.

Maar wat ik wel heel belangrijk vind, en ontzettend storend op de huidige website:
In het overzicht van termijndeposito's staat geen enkel identificerend gegeven zoals een ingangsdatum of een einddatum. Je herkent ze dus niet. Bovendien staan afgelopen en uitbetaalde deposito's tot st.Juttemis in het overzicht en maken zo de boel nog onoverzichtelijker. NIBC als u meeleest: Verwijder afgelopen deposito's en vermeld voortaan de ingangsdatum en de einddatum in het overzicht. De rekeningnummer en de tenaamstelling kunt u weglaten in de lijst. Deze voegen niets toe, vermeld die maar in de detailinfo..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012 10:32 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Plus nieuw logo en "U kunt ons straks kosteloos bereiken via 0800 - 409 409 4".
Dat "straks" werkt nu al. :wink:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012 11:54 pm 

Geregistreerd: wo 17 aug 2011 10:16 pm
Berichten: 46
De ingangsdatum en looptijd staan wel aangegeven hoor,als je klikt op het ronde vergrootglasje.

Futuretrader


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012 11:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ja slimmerik, dat snap ik. Maar ik heb geen zin om 45 vergrootglaasjes aan te klikken als ik op zoek ben naar die ene deposito die volgende week afloopt. Ik zeg toch ook dat die in het overzicht zelf moeten staan, niet alleen in de detailinfo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 12:01 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
De tenaamstelling vind ik wel handig. Mijn vrouw en ik hebben naast ieder een eigen NIBC-rekening + deposito's (gekoppeld aan een eigen tegenrekening) ook een gezamelijke NIBC-rekening + deposito's (gekoppeld aan een en/of tegenrekening).

Ik kan nu gelijk zien welke deposito's van mij zijn en welke van ons samen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 12:42 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Maar dan moet je toch met 3 verschillende codes inloggen, en is vervolgens bij iedere termijndeposito de tenaamstelling hetzelfde. Of kun je in één overzicht (lijst) de depositos van 3 verschillende rekeningen zien?

Iedere database-programmeur weet na een uur opleiding al dat hij moet normaliseren. Het rekeningoverzicht staat nog niet eens in de eerste normaalvorm vanwege de onzinnige herhaling van de tenaamstelling.
Dat ze maar eens een voorbeeld namen aan de beste bank van Nederland: LPB. Die bewijzen dat ze het wel kunnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 8:45 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Mijn vrouw en ik hebben ieder een eigen inlogcode.
Ik zie alleen mijn eigen en onze gezamenlijke rekeningen en deposito's, hetzelfde geldt voor mijn vrouw. Kortom, voor onze gezamenlijke rekening hebben we geen aparte inlogcode nodig. Hebben ze goed over nagedacht.

Nou, ik ga er wel vanuit dat de DBA's van NIBC hun databases genormaliseerd hebben. Het loont namelijk echt wel daar goed naar te kijken bij de databasegroottes waar banken doorgaans mee werken, al was het alleen al vanwege al die thuisbankiers die anders zeuren over slechte performance. De databasestructuur en de uiteindelijke presentatie ('view' zo je wilt), dat zijn twee verschillende dingen met ieder hun eigen doel (Ik heb een uurtje database-opleiding gehad).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 10:45 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
BillGates schreef:
Ik zeg toch ook dat die in het overzicht zelf moeten staan, niet alleen in de detailinfo.

Ik sluit me helemaal aan bij deze kritiek. Ik vind het ook lastig. Doordat het minimum bedrag erg laag is (1000 euro) ben je al gauw geneigd om veel kleinere deposito's aan te maken en dat heeft dan weer tot gevolg dat je flink loopt te zoeken en te klikken. En wat betreft de verstreken deposito's, heeft het geen enkel nut dat die na 1 januari van het volgende jaar nog blijven staan.

Nu de minimale drempel verdwijnt zal dit waarschijnlijk nog meer gaan spelen.

Het handigste (maar nu wil ik misschien weer heel veel :D ) zou zijn dat je zou kunnen klikken boven de kolom (net zoals in excel) zodat je ze zou kunnen sorteren op begindatum, einddatum, percentage etc.).

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 10:59 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Precies Obli, dat wil ik ook voorstellen. Het kan, maar het kost een uurtje programmeren....
En er komt binnenkort een nieuwe website, dus misschien luisteren ze naar onze voorstellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 11:05 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Lijkt me wel.......zelfs op een simpele site als die van LPB heb je een beter overzicht.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 4:50 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 jul 2011 10:29 am
Berichten: 238
Woonplaats: Westland
NIBC schrijft dat ze er alles aan doen om het voor de klant makkelijker te maken
Ja, dat is een maar als je de Tan-codes overboord gooit is dat toch onveiliger?
Een crimineel kan dus zonder Tan-codes de tegenrekening wijzigen en geld naar zijn rekening overmaken als hij mijn wachtwoord heeft.

Ad

_________________
Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 5:01 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Hmmmmm, ik ben benieuwd of ze het wijzigen van de tegenrekening ook tan-loos gaan maken. Je hebt een punt Ad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 5:19 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
BillGates schreef:
Hmmmmm, ik ben benieuwd of ze het wijzigen van de tegenrekening ook tan-loos gaan maken. Je hebt een punt Ad.
Waarschijnlijk mogen alleen rekeningen met dezelfde (of vergelijkbare) tenaamstelling als de nibc rekening worden gebruikt als tegenrekening. En dan nog een controle met behulp van een storting.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 5:25 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Adpatatje schreef:
Een crimineel kan dus zonder Tan-codes de tegenrekening wijzigen en geld naar zijn rekening overmaken als hij mijn wachtwoord heeft.

Zover bekend kan er bij geen enkele bank online of zonder extra controle (o.a. per post, handtekening, legitimatie en/of verificatiestorting) een tegenrekening van een spaarrekening gewijzigd worden.
De enige bank die daar niet zo lang geleden een uitzondering op is geworden, is Aegon.
Flink minpunt voor Aegon.
Zie: viewtopic.php?f=58&t=5654

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO