Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2009 8:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Heel goed Ricky. Tot medio vorig jaar deed ik alles bij de Rabobank. De eerste belangrijke stap is over naar een hogere rente dan bij Rabo, daarna nadenken over spreiden. Een heel belangrijke stap voor een verstokte Rabo-spaarder cq. Rabo-sloof :lol:

Inmiddels heb ik ook vier spaarrekeningen bij kleinere banken. De rekening van NIBC was vandaag al geopend! Toch kan ik geen gebruik van het deposito maken, bij NIBC moet men een aparte depositorekening openen. Dit heb ik snel gedaan, eens kijken. Maar nee, ik geloof dat ik het niet red.

Wel gaat mijn AK-saldo nu naar NIBC, die vanaf morgen de hoogste rente zonder voorwaarden biedt. En zij heeft haar rente net verlaagd, dus hopelijk blijft die 5,1% nog even staan!

Verder ga ik rustig door met het uitbouwen van het aantal rekeningen, ik wacht op de welkomststukken van Anadolu en YK!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2009 8:57 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
@stuiver
Zodra je NIBC spaarrekening aktief is kan je deposito's aanvragen via de site (minimum bedrag €1000). Kwestie van een paar klikjes en een uurtje of zo wachten.

_________________
www.MyC4.com eradicate poverty by investing in African Businesses and even get a return on your investment!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 11:50 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Jep, was zo geregeld een deposito... makkelijk en snel...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2009 3:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Nu bij Moneyou ook de rente is verlaagd van 5,1 % naar 4,8 % lijkt het mij handig om bij NIBC nog snel even een deposito neer te zeggen voor tenminste 3 maanden a 5,1%

Of zou je beter kunnen kiezen voor een deposito van 1 a 2 jaar?
Een deel van mijn geld zou ik wel voor de termijn van 1 jaar kunnen vastzetten, 1 jaar vind ik te overzien namelijk.


* ik heb een deel al op een deposito van 3mnd gezet. En dat was zelfs BINNEN het uur geregeld!!!
Het deposito staat nu al netjes op mijn rekeningoverzicht!
Perfect en zeer gemakkelijk te openen dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2009 8:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
@DeVries
Ik zou in Uw geval gaan voor 1 of 2 jaar. De economen komen steeds meer tot de conclusie dat deze resessie wel een langer kon duren en zelf is er al sprake van deflatie. Dit wil zeggen dat de Europese Centrale bank rente nog lager zal worden of laag blijft en dit is mede de reden waarom de spaarrentes nu omlaag gaan. Dus in Uw geval is het waarschijnlijk dat na afloop van de 3 maandse termijn de rente op zowel spaar als depesito regelingen nog lager is. Daarom vastzetten voor een langere termijn als je het geld niet op korte termijn nodig hebt.

Ikzelf heb haast al mijn spaargeld voor 10, 5, 3 or 1 jaar weggezet in deposito's en zal wanneer er weer iets vrijkomt en aangevuld met nieuwe spaargelden zo snel mogelijk in deposito voor meerdere jaren omzetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2009 12:56 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Ik heb in ieder geval de luxe niet om grote bedragen voor langere tijd weg te kunnen zetten.
Wel zou ik een bedrag voor 1 a 2 jaar kunnen vastzetten, omdat ik dit niet direct nodig zal hebben.

Een deel (om bijvoorbeeld een vervangende auto te kunnen kopen als mijn huidige het opgeeft -ff afkloppen hoor- ) moet ik wel vrij beschikbaar houden.
Een 3 maands deposito is hierbij ben ik zelf van mening nog wel te doen.

Maar hoe zit dat eigenlijk als je werkeloos zou worden? (*zelfs bij ons neemt het werk duidelijk af)
In de WW mag je immers je spaargeld nog houden ... maar als het zover komt en je moet je melden bij de Sociale dienst dan is het einde oefening voor wat betreft je spaargeld ... en dan? Zo'n langdurig deposito is immers niet vrij beschikbaar ... of onder die omstandigheden wel??? (Toevoeging: Antwoord hierop reeds gevonden!)

Los van persoonlijke omstandigheden is het inderdaad NU WIJS om een deposito voor 1 a 2 jaar te nemen. Want inderdaad het ziet er niet naar uit dat de economie weer vlot getrokken zal zijn binnen deze periode ... en de rentevergoedingen eerder omlaag zullen gaan dan omhoog. (oke, dat is wel zeker dus ... de rentes zullen omlaag gaan)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 12:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
harry666 schreef:
Banken hebben GELD NODIG. Rente kan zo maar naar 7 of 8% gaan. Dus even wat geduld.
Toch maar niet op gewacht. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO