Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 12:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2012 7:32 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Citaat:
NIBC Direct gaat onderhoud verrichten aan uw bankomgeving. Vanwege dit onderhoud is uw bankomgeving niet toegankelijk van vrijdag 16 maart 18:00 uur tot maandag 19 maart 07:00 uur.

Betaalopdrachten naar uw tegenrekening worden op vrijdag 16 maart tot 12:00 uur normaal verwerkt.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012 8:22 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Kon vanochtend net na 07:00 uur normaal inloggen. Moest wel een nieuw wachtwoord opgeven weet niet of dat gewoon persoonsgebonden was of en nieuwe verplichting.
Jaaropgave downloaden ging prima. Heb nog geen overboeking gedaan. Moest wel even wennen aan de opgebouwde rente en welk percentage nu geldig is.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012 9:25 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ Mandros. Het inloggen is zoals voorheen persoonsgebonden maar de gebruikersnaam kan schijnbaar niet meer op de PC opgeslagen blijven. In het overzicht mis ik ook het actuele rentepercentage. Dit en de opmerking dat voorheen een rekeningoverzicht-afdruk duidelijker was met een logo, grotere cijfers en letters en zonder al die vermeldingen aan de linkerkant (die op een afdruk onnodig zijn) heb ik dit alles ook aan NIBC gemaild en wacht af wat daar het antwoord van is.

PS. Als ik iets verkeerd gedaan heb lees ik dat graag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012 11:43 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Citaat:
Het is zover!
Het nieuwe internetsparen en onze voorwaarden versie 2012 zijn vanaf maandag 19 maart van kracht.
In het kort:
• Geen TAN-codelijst meer nodig. Transacties bevestigt u voortaan met uw wachtwoord. Ongewijzigd: U kunt alleen geld opnemen via uw geregistreerde tegenrekening!
• Wachtwoord vergeten? Regel snel online een nieuw wachtwoord
• Uw bankomgeving heeft een nieuw uiterlijk gekregen. Hier ziet u ook ons nieuwe logo
• Geen minimum inleg meer voor termijndeposito's
• Wij zijn nu kosteloos bereikbaar via 0800 – 409 409 4
Let op!
De eerstvolgende keer dat u inlogt op uw persoonlijke bankomgeving, wordt u in het inlogscherm verzocht direct een nieuw wachtwoord aan te maken.

Vragen?
Met de verbeterde bankomgeving bieden we u meer gemak, vertrouwd veilig. Heeft u nog vragen? Het antwoord op de meest gestelde vragen vindt u op http://www.nibcdirect.nl. U kunt uw vraag ook mailen naar info@nibcdirect.nl of telefonisch contact opnemen via 0800-409 409 4.

Met vriendelijke groet,

NIBC Direct

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012 12:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Hij houdt na afsluiten van de browser inderdaad het gebruikersnummer niet vast.
Gelukkig werkt automatisch inloggen met Slimbrowser wel nog altijd, dus dat probleem speelt voor mij niet zo.
Het rente% van de vrije spaarrekening is wel zichtbaar via acties->renteoverzicht->acties->detail renteopbouw. Zelfs van periode tot periode. Hoewel als je saldo 0 is geweest klopt het aantal dagen niet met de periode en dat is zeer verwarrend.
Gelukkig is bij deposito's nu de begin en einddatum zichtbaar. Dat was een groot euvel bij de vorige site; je wist niet welke deposito welke was. Dat depositonummer zegt niemand iets.

Verder vind ik de site behoorlijk trager dan de vorige.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012 1:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ Bill Gates. Het rente% van de vrije spaarrekening is wel zichtbaar via acties->renteoverzicht->acties->detail renteopbouw

Bedankt voor je informatie Bill, het is wel wat omslachtiger maar NIBC zal nog wel werken aan meer duidelijkheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012 8:18 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Wat mij op valt is dat de nummers van de deposito's anders zijn geworden. Eerst was dit een "bankrekening"-nummer wat simpelweg een volgnummer was. Nu is het een of andere lastige code. Is het oude nummer nog terug te vinden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012 8:57 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@corne_mo
Ja dat valt mij nu ook pas op, het is heel vreemd en als je verder klikt zie je bij status staan: te vervallen contract. De oude depositonummers zijn in de jaaropgave van voor de vernieuwing terug te vinden, toen je nog voor elk nummer een aparte PDF moest opslaan. Bij de vernieuwde jaaropgave zijn de deposito's bij elkaar opgeteld. (Wel een verbetering)

Als dit en het bovenstaande NIBC bevreemd dat wij zoveel vragen of opmerkingen hebben, is het wel zo fijn als ook zij daar ff op reageren


Laatst bijgewerkt door George op di 20 maart 2012 11:34 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012 10:07 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 03 jan 2009 10:23 pm
Berichten: 61
Zojuist eens even op de nieuwe omgeving rondgekeken.
Ik mis de rekeningen waarvoor mijn ouders me gemachtigd hebben.
Dus ik de vraag gesteld via een contactformulier, alleen kan ik de vraag niet indienen.
Scherm blijft hetzelfde. Nogmaals geprobeerd via het klachtenformulier, zelfde probleem.
Dus later op de dag maar eens een telefoontje gaan plegen, want dit schiet ook niet op!

Greetz,
Jacqueline.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012 4:03 pm 

Geregistreerd: di 20 maart 2012 3:12 pm
Berichten: 16
Beste forumleden,
Allereerst bedankt voor jullie opmerkingen mbt de veranderde bankomgeving van NIBC Direct. Een aantal bevindingen zijn bij ons bekend en worden momenteel verholpen, dan wel op zeer korte termijn verholpen. Onderstaand per post een reactie.

Mandros schreef:
Kon vanochtend net na 07:00 uur normaal inloggen. Moest wel een nieuw wachtwoord opgeven weet niet of dat gewoon persoonsgebonden was of en nieuwe verplichting.
Jaaropgave downloaden ging prima. Heb nog geen overboeking gedaan. Moest wel even wennen aan de opgebouwde rente en welk percentage nu geldig is.
Kon vanochtend net na 07:00 uur normaal inloggen. Moest wel een nieuw wachtwoord opgeven weet niet of dat gewoon persoonsgebonden was of en nieuwe verplichting.
Jaaropgave downloaden ging prima. Heb nog geen overboeking gedaan. Moest wel even wennen aan de opgebouwde rente en welk percentage nu geldig is.


In verband met de wijzigingen in de bankomgeving, is besloten om alle klanten een nieuw wachtwoord aan te laten maken.

George schreef:
@ Mandros. Het inloggen is zoals voorheen persoonsgebonden maar de gebruikersnaam kan schijnbaar niet meer op de PC opgeslagen blijven. In het overzicht mis ik ook het actuele rentepercentage. Dit en de opmerking dat voorheen een rekeningoverzicht-afdruk duidelijker was met een logo, grotere cijfers en letters en zonder al die vermeldingen aan de linkerkant (die op een afdruk onnodig zijn) heb ik dit alles ook aan NIBC gemaild en wacht af wat daar het antwoord van is.

PS. Als ik iets verkeerd gedaan heb lees ik dat graag.


@Mandros het klopt dat de gebruikersnaam momenteel niet opgeslagen kan worden. Deze functionaliteit komt binnenkort weer terug. Wat betreft het actuele rentepercentage op de internetspaarrekening. Via renteoverzicht->acties->detail renteopbouw is het percentage zichtbaar. Dit kan inderdaad prominenter worden weergegeven. Gaan we mee aan de slag.

corne_mo schreef:
Wat mij op valt is dat de nummers van de deposito's anders zijn geworden. Eerst was dit een "bankrekening"-nummer wat simpelweg een volgnummer was. Nu is het een of andere lastige code. Is het oude nummer nog terug te vinden?


@corne_mo het "rekeningnummer" van de termijn deposito is inderdaad veranderd. Het oude nummer is niet meer terug te vinden.

miss_jline schreef:
Zojuist eens even op de nieuwe omgeving rondgekeken.
Ik mis de rekeningen waarvoor mijn ouders me gemachtigd hebben.
Dus ik de vraag gesteld via een contactformulier, alleen kan ik de vraag niet indienen.
Scherm blijft hetzelfde. Nogmaals geprobeerd via het klachtenformulier, zelfde probleem.
Dus later op de dag maar eens een telefoontje gaan plegen, want dit schiet ook niet op!

Greetz,
Jacqueline.


@miss_jline vanaf vanavond zijn de rekeningen waarvoor je ouders je gemachtigd hebben weer zichtbaar. Vreemd dat je je vraag niet kan stellen via het contactformulier/ klachtenformulier. Na testen blijkt dit gewoon te werken.

Wij zijn zeer benieuwd naar jullie overige bevindingen.

Met vriendelijke groet,

Richard Leijnse
NIBC Direct


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Enkele opmerkingen...
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012 4:45 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
NIBC had toch al een gebruiker op dit forum: NIBC Webcare? Maar bedankt voor de reactie ;)

NIBC Direct schreef:
Wij zijn zeer benieuwd naar jullie overige bevindingen.


Mijn eerste bevindingen:

  • Het is inderdaad lastig dat de gebruikersnaam niet bewaard blijft (die ken ik niet uit mijn hoofd), maar het is goed dat daaraan gewerkt wordt
  • Bij het renteoverzicht zijn nu meerdere muisklikken nodig om de opgebouwde rente voor een rekening te zien. Ik vond het in de oude omgeving wel handig dat je met één klik direct voor alle rekeningen en deposito's de opgebouwde rente zag. Extra functionaliteit is leuk (en mag ook best wat dieper verstopt zitten), maar de belangrijkste zaken moeten naar mijn idee direct zichtbaar zijn. Dus als je ergens op 'renteoverzicht' klikt (in het menu, of bij 'acties'), geef dan ook direct het overzicht tot de datum van vandaag weer.
  • Er zijn ook vrij veel muisklikken nodig om bij het transactieoverzicht te komen
  • Op het scherm voor het openen van een deposito zijn de rentepercentages niet zichtbaar. Het zou handig zijn als daar per looptijd ook het bijbehorende rentepercentage direct te zien was
  • Bij 'printen' van de transactielijst komen ook alle menu's erbij. We hebben nu wel de optie 'export naar Excel', maar een 'gewone' printoptie zou af en toe ook handig kunnen zijn.

Overboeken of daadwerkelijk openen van een deposito heb ik nog niet gedaan, dus daar heb ik verder ook geen opmerkingen over. Alles lijkt voor zover ik kan zien wel goed te werken (ik heb Firefox gebruikt), dus echte problemen ben ik niet tegengekomen. Dat ziet er dus verder goed uit :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012 4:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ NIBC direct. Heel veel dank voor uw reacties en het telefoontje dat ik zojuist kreeg dat u op ons verzoek gaat proberen om inplaats van alleen een afdruk in Excel ook een normale afdruk zonder menu's en of in PDF te kunnen gaan maken (netals de jaaropgave). Al met al is het prima dat u met ons bezig wilt zijn er iets moois (en makkelijks) van te maken. Nogmaals veel dankjewels


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012 6:17 pm 

Geregistreerd: di 20 maart 2012 3:12 pm
Berichten: 16
@Jhn314 Bedankt voor de feedback. We gaan er mee aan de slag. Overigens NIBC webcare is voortaan NIBC Direct.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012 7:32 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 03 jan 2009 10:23 pm
Berichten: 61
@NIBC Direct: ik kan nu ook de rekeningen zien waarvoor ik gemachtigd ben.
Bij de spaarrekeningen staat er netjes bij van wie deze rekening is, maar bij de deposito's dus niet.
Daar moet ik naar het tegenrekeningnummer gaan kijken om onderscheid te maken.
Kunnen bij de deposito's ook niet de namen van de rekeninghouders vermeld worden?

Greetz,
Jacqueline.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2012 10:48 am 

Geregistreerd: di 20 maart 2012 3:12 pm
Berichten: 16
@miss_jline de termijndeposito is een onderdeel van de internetspaarrekening. Dat heeft de termijndeposito geen aparte tenaamstelling en is de gemachtigde alleen zichtbaar bij de internetspaarrekening. Door op het termijndeposito rekeningnummer te klikken, kan je zien aan welke internetspaarrekening deze is gekoppeld.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO