Dit kreeg ik vanochtend in mijn emailbox.
Citaat:
Overname NIBC door ABN AMRO
Op 12 november 2025 hebben wij berichtgeving gedeeld over de voorgenomen overname van NIBC door ABN AMRO. Per 1 augustus 2026 is de overname afgerond en is NIBC officieel onderdeel van ABN AMRO.
Voor u als spaarklant verandert er niets. Uw spaarrekening, de service en de voorwaarden blijven zoals u van ons gewend bent. Ook blijft NIBC onder het Depositogarantiestelsel vallen. Uw spaargeld blijft hiermee beschermd. Mocht er in de toekomst iets voor u veranderen, dan laten wij dit ruim op tijd weten.
Wilt u meer weten? Op onze website hebben wij een speciale pagina ingericht waar u over dit nieuws kunt lezen.
Benieuwd hoe de spaarrentes bij NIBC zich gaan ontwikkelen. Als die richting de spaarrentes van de Abn Amro bank gaan heeft het geen enkele zin om hier je geld te stallen.
Let op, de spaargelden van de NIBC bank en Abn Amro bank valllen nu bijelkaar onder een noemer, dat betekent tot en met € 100.000,- gegarandeerd onder het depositogarantiestelsel.
Edit : Moderator gaarne samenvoegen Piet Pecunia was me net een aantal minuten voor.