Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 1:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 4:46 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Als ik bij de rente-overzichten kijk, zie ik de renteopbouw-stand staan van mijn laatste bezoek?!?
Na de rekening aangeklikt te hebben en vervolgens terug te keren naar het renteoverzicht staat het juiste bedrag van de renteopbouw in het overzicht vermeld.
Ligt dit aan mijn PC of aan de site van Nibc?

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 4:56 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Icesave today,I save schreef: Ligt dit aan mijn PC of aan de site van Nibc? Nee dit heb ik ook al een paar keer bemerkt, schijnt zo te moeten zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 7:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Hoezo 'schijnt zo te moeten zijn' ???

Klinkt als een fout in de site en zie geen verklaring waarom het 'schijnt zo te moeten zijn'....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 8:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Hier klopt het renteoverzicht wel, ook vanavond, zowel van de spaarrekening als van de deposito's.
Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat dit toch aan de instelling van de browser kan liggen.
Als je op de knop "vernieuwen" drukt kun je dit controleren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 9:24 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Wanneer je Firefox of Opera, maar ook bij Internet Explorer gebruikt, kan dit effect optreden wanneer je 'controleren op nieuwe versie van pagina' niet op automatisch of elke keer hebt staan.

Maar vlgs mij is dit een issue met cookies en is er met de browsersettings weinig aan te doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 9:30 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 3:53 pm
Berichten: 25
Het systeem van NIBC lijkt uiterlijk verdraaid veel op het systeem dat ook Argenta en DSB Bank gebruiken. Bij die systemen signaleer ik ook dat de opgebouwde rente in eerste instantie nog niet is bijgewerkt. Kijk je een paar seconden later dan is het opeens wél bijgewerkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 11:54 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Moneymaker schreef:
Wanneer je Firefox of Opera, maar ook bij Internet Explorer gebruikt, kan dit effect optreden wanneer je 'controleren op nieuwe versie van pagina' niet op automatisch of elke keer hebt staan.

Maar vlgs mij is dit een issue met cookies en is er met de browsersettings weinig aan te doen.


Heeft volgens mij niets met cookies of browsersettings van doen. Op de zelfde pagina staat wel de datum van vandaag en de renteopbouw van gisteren (laatste keer dat ik gekeken had).
Ik lig er overigens niet wakker van, maar om gestress bij overige fora-leden weg te nemen, dacht ik, ik meld het maar even.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Laatst bijgewerkt door Icesave today,I save op do 11 dec 2008 1:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 1:16 pm 

Geregistreerd: wo 29 okt 2008 12:26 pm
Berichten: 15
Kick schreef:
Het systeem van NIBC lijkt uiterlijk verdraaid veel op het systeem dat ook Argenta en DSB Bank gebruiken. Bij die systemen signaleer ik ook dat de opgebouwde rente in eerste instantie nog niet is bijgewerkt. Kijk je een paar seconden later dan is het opeens wél bijgewerkt.


Zou dat niet te maken hebben met het feit dat hij deze gegevens nog moet ophalen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 5:38 pm 

Geregistreerd: vr 03 okt 2008 11:13 am
Berichten: 21
@Kick
De bank berekend de rente waardes niet elke dag.
Pas als je je rekening overzicht opvraagt zal op de achtergrond de waardes berekend worden.
Op deze manier verlagen de de stress op de servers. Niet iedereen zal elke dag zijn rekening bekijken en de gene die dat wel doen doen dat verspreid over de dag.
Wat de belasting op de servers verdeeld. :)

Geen nood... Zeer veel voorkomend systeem


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 5:41 pm 

Geregistreerd: wo 29 okt 2008 12:26 pm
Berichten: 15
Ik check iedere dag de bijgeschreven rente van mijn 10 jaars deposito :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 2:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Het lijkt er op dat NIBC ook dit forum bekijkt.
Het probleem van de niet actuele rente-opbouw is opgelost.

Slotje ?!!

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO