Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Superpositief over NIBC
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:29 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Vandaag eens gekeken wie er wat sneller is met overboeken, de Postbank of NIBC.
Zondagmiddag 16:00 uur heb ik geld overgemaakt van NIBC naar de Postbank en van de Postbank naar NIBC. Maandagmorgen 10:00 uur was het bij NIBC al bijgeschreven en bij de Postbank nog niet. Het bedrag zweeft dus nog ergens bij de Postbank.

Natuurlijk zal het bij de Postbank ook wel bijgeschreven worden. Maar wij moeten ons met de zogenaamde deskundige de kleine banken niet links laten liggen. De grote zijn ook klein begonnen en gebruiken ons nu als een geldkoe. Geen geld op betaalrekeningen maar wel rekenen voor pasjes. Rentevergoeding onder de inflatie index en 1.2% rendementsheffing. Zonder de kleintjes zaten we nog op 0,5% tot 2,5%. Laten we blij zijn met deze ontwikkeling. Icesave had beter in de gaten gehouden moeten worden. De media praten Icesave de hemel in en nu zijn de spaarders weer dom. Nee je ben dom als je met minder rente genoegen neemt. En dat wilde deze onbetaalde NIBC fan ff laten weten. Ben ik de enige positieve of zijn er meer?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:38 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Nee, je bent zeker niet de enige die positief is. Ik ben ook erg positief over de afhandeling en de site van NIBC. Het is natuurlijk wel zo dat wie ons geld het meeste nodig heeft, ook het meeste aan rente biedt. En theoretisch zou aan de hoogste rente (in vergelijking tussen direct opvraagbare tegoeden) ook het meeste risico zitten, want zo is de marktwerking nu éénmaal. En ook NIBC heeft ons geld hard nodig, vergeet dat niet. Maar gelukkig is alles afgedekt door het deposito garantie stelsel. Was dat niet zo, dan zou ik mijn geld niet stallen bij NIBC, hoe goed alles daar ook werkt. Zekerheid voor alles!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:42 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Nee hoor, je bent niet de enige. Mijn ervaringen zijn ook positief.
Wel ben ik wat voorzichtig met NIBC vanuit het oogpunt van hun financiele situatie. Er stond afgelopen week een interview met de directeur in de NRC, en de al te triomfantelijke toon ('problemen zijn voor ons achter de rug') maakte mij wat beducht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:45 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Ja ook ik durf niet boven het garantiebedrag uit te gaan. Maar de "kleintjes" geven ons nu toch wat meer mogelijkheden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 1:41 pm 

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 12:09 pm
Berichten: 18
George schreef:
Ja ook ik durf niet boven het garantiebedrag uit te gaan. Maar de "kleintjes" geven ons nu toch wat meer mogelijkheden.

En een hogere rente ;-) Nogmaals... ook ik heb geen klagen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 4:22 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
1 addertje ... en het heet valuteren.
Het geld is daadwerkelijk wel bijgeschreven maar heeft valutadatum morgen (vermoed ik).
En heb je na 12.00 uur bij de postbank gekeken? Kan zijn dat het toen wel er bij stond.
Maar ben het met je eens. Over snelheid van de systemen hoef je niet te klagen.

Over valuteren gesproken, het geld dat je hebt weggehaald heeft valutadatum vrijdag....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 9:33 pm 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 9:05 pm
Berichten: 4
Misschien een goed idee dat NIBC alle spaartegoeden van failliete IceSave overneemt!? Zal fantastisch zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 9:44 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Juliette schreef:
Misschien een goed idee dat NIBC alle spaartegoeden van failliete IceSave overneemt!? Zal fantastisch zijn.



Laat Rabo het maar niet horen, want die zijn overal tegen. :wink:

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO