Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 8:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 9:29 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Zijn er meer mensen met regelmatige inlogproblemen bij NIBC? Na de laatste keer heb ik het wachtwoord opgeschreven, en nu is m'n account alweer geblokkeerd. Net nu een flinke rente op m'n 6% deposito vrijvalt, balen...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 9:52 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nee, ik gebruik slimbrowser en heb mijn wachtwoord daarin "vastgezet". Zodat ik met een druk automatisch kan inloggen. Werkt bij veel banken (maar niet bij ATB), en is reuze handig.
Nooit problemen gehad met NIBC of LPB of CEB


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 10:19 am 

Geregistreerd: ma 16 feb 2009 4:38 pm
Berichten: 1
Geen probleem met inloggen bij NIBC


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 10:28 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Nu geen problemen en ook nooit problemen gehad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 10:36 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Ik ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 11:00 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Ook nooit problemen gehad. Met Firefox kun je ook je password bewaren en dat doe ik.
Moet je wel op je PC een login/opstart password gebruiken natuurlijk !

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 6:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Nee, geen inlogproblemen (ik gebruik keypass), wel steeds het verzoek om mijn password te veranderen en briefjes of mijn gegevens nog actueel zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 6:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik heb voor de tweede keer in korte tijd een nieuw wachtwoord gekregen. In Google Chrome ging het meteen weer fout bij het wijzigen, dus daar zal het misschien wel mee te maken hebben. Ik vind het maar betutteling dat je je wachtwoord om de zoveel tijd verplicht moet wijzigen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 12:14 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ikzelf heb geen inlog problemen bij hun, maar het vrij frequent moeten wijzigen van het paswoord is inderdaad heel erg betuttelend en zeer krom.
Het is niet klant vriendelijk, maar ja, ook dat is kennelijk conform hun regeltjes.
Gewoon oogkleppen opzetten dus en rechtdoor blijven lopen. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 7:15 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 jun 2011 7:14 pm
Berichten: 65
Het wijzen op een wachtwoord wijziging lijkt wel betuttelend maar aan de andere kant kan ik de bank ook wel begrijpen. Zoals iedereen weet is het bedoeld om fraude tegen te gaan. We ageren wel tegen het feit men wijst op wachtwoord wijziging maar als er ten onrechte geld van onze rekening is afgehaald dan melden we ons wel als een speer bij diezelfde bank. We vinden het bovendien dan ook de plicht van diezelfde bank om schadeloos gesteld te worden. Neemt niet weg dat ook ik het hinderlijk vind om van tijd tot tijd het wachtwoord te moeten wijzigen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 7:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik vraag mij serieus af wat het voordeel van een wachtwoord wijziging is. Als een bestaand wachtwoord gekraakt is, dan is er toch al misbruik van gemaakt, en zie je dat als gebruiker. Je verandert dan spontaan al je wachtwoord en schakelt de bank in.
Anders maakt het niet uit voor de kraker. Of hij nu het oude wachtwoord kraakt of het nieuwe, dat maakt niet uit.

Alleen in de situatie dat het oude wachtwoord bekend is bij de kraker, maar hij er nog geen misbruik van heeft gemaakt, hij wil dat morgen doen, en net toevallig heb jij je wachtwoord gewijzigd, ja dan moet de kraker opnieuw beginnen. Hoe groot is die kans? 0,0.

Overigens wordt in het ergste geval je saldo naar je tegenrekening geboekt, en is er dus nog niets serieus aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 11:45 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Dat klopt natuurlijk wel, want gewone spaarders zoals wij, gaan echt niet iedere dag of iedere week inloggen.
En het is dan heel erg bekrompen om iedere keer opnieuw een nieuw wachtwoord aan te moeten maken.
Voor anderen die heel vaak inloggen (zelfs meerdere keren per dag) kan het eventueel wel wenselijk zijn.
Hoe dan ook, optimale veiligheid bestaat gewoon niet.
Een hacker die wil toeslaan, doet dat toch wel, ondanks alle beveiliging.
Er zijn genoeg verhalen hierover in de media, maar van de andere kant zien we ook wel eens dat hackers gewoon aantonen dat bepaalde dingen slecht beveiligd zijn, etc.
Op zo'n moment kunnen zij dus ook als klokkeluider fungeren.
Het voorbeeldje van de digid websites van de overheid is ook zo'n recent voorbeeld.

In de meeste gevallen is te nooit goed (behalve in tevreden) :
Teveel beveiliging op je pc is niet goed, want het werkt vaak conflicterend met elkaar.Vaak werkt zoiets ook zeer vertragend.
Te weinig of geen beveiliging is natuurlijk ook niet goed.
Net zo goed als dat rijden met 180 km/u of 60 km/u op de autosnelweg ook niet goed zijn, in een normale verkeerssituatie van 120 km/u.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Schijnveiligheid
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 1:26 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
BillGates schreef:
Ik vraag mij serieus af wat het voordeel van een wachtwoord wijziging is.

Ik ook. Ik denk dat het wat veiligheid betreft zelfs eerder averechts werkt. Mensen kiezen wachtwoorden die ze kunnen onthouden, en iedere keer zo'n verplichte wijziging maakt dat lastig. Tel daarbij het grote aantal sites op waar tegenwoordig wachtwoorden nodig zijn, en dan is het logisch als mensen na alweer zo'n verplichte wachtwoordwijziging fouten gaan maken bij het inloggen (bv. proberen in te loggen met het 'oude' wachtwoord, wat mij ook regelmatig gebeurt). Dus wat gaan mensen doen? De meesten zullen de wachtwoorden laten onthouden in de browser (zonder enige extra beveiliging), of (voor diegenen die nog minder handig zijn met computers) ze misschien zelfs opschrijven, omdat men ze anders toch niet meer kan onthouden. Mensen dwingen om wachtwoorden te veranderen legt dus een extra belasting (en daarmee een extra risico) bij wat meestal toch al de zwakste schakel in de beveiliging is: de mens zelf. Ik heb dat ook al vaker via mails aan de klantenservice van diverse banken aangegeven, maar het antwoord is eigenlijk altijd hetzelfde: blabla veiligheidsoverwegingen, blabla beleid. Inderdaad: die oogkleppen.

Persoonlijk ben ik er overigens ook helemaal niet blij mee als sites arbitrale eisen aan het formaat van wachtwoorden gaan opleggen en die vervolgens gaan afdwingen. Ik heb een logisch (en goed) systeem dat ik gebruik om de vele wachtwoorden die ik heb op te bouwen en ben er dus helemaal niet blij mee als ik daarvan af moet wijken. NIBC dwingt me daartoe, en dat maakt ook voor mij de wachtwoorden minder onthoudbaar.

Verplichte wijziging van het wachtwoord is in mijn ogen dus totaal nutteloos: als niemand anders het wachtwoord kent is wijziging overbodig, en als je wachtwoord wel bekend is, is het vrijwel altijd toch al te laat. Die wijziging eens per jaar (of wat het ook is) gaat je dan echt niet meer redden. Kortom: deze verplichting komt de veiligheid zelden ten goede.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 9:30 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Ja en zonder jouw tancode kan iemand die liever niet voor z'n eigen boterham werkt ook niet zo veel!!

Aan koud water zal je je niet zo snel branden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2012 11:57 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
En wederom is m'n wachtwoord geblokkeerd bij deze bank, en dat is de zoveelste keer terwijl ik absoluut het goeie wachtwoord heb ingetypt want ik had het opgeschreven. Ik word zo langzamerhand een beetje huiverig hiervan met m'n deposito's.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO