Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 9:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: zeer klantvriendelijk!!
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 11:12 am 

Geregistreerd: vr 17 okt 2008 9:12 pm
Berichten: 7
Vandaag kreeg ik de volgende mail:
Hoe bedoel je klantvriendelijk!!
Hef maar op die boel zou ik zeggen.

U hebt enige tijd geleden een NIBC Direct Internetspaarrekening aangevraagd.
Tot op heden hebben wij de eerste storting niet van u ontvangen.

Wij gaan er daarom vanuit dat u geen interesse in de internetspaarrekening meer hebt en zullen uw rekening opheffen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 11:40 am 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Eén van de eisen voor het openen van een internetspaarrekening is dat er een overboeking gedaan wordt vanaf de tegenrekening. Wanneer dat niet gebeurt, komt de spaarrekening na enige tijd te vervallen en zult u zich opnieuw moeten aanmelden. Blijkbaar heeft u niet aan de voorwaarden voldaan en is de procedure voor het openen van een internetspaarrekening niet voltooid. Ik weet niet wat de termijn is waar we hier over spreken ('enige tijd geleden'), maar ik vind het niet meer dan terecht dat een bank rekeningen opheft waar nog nooit gebruik van is gemaakt. Een spaarrekening wordt namelijk geopend met het doel om er spaargeld op te zetten.

Overigens, gezien uw uitspraken ('hef maar op die boel') lijkt me wel duidelijk dat u geen spaarder wilt worden bij deze bank en dat u er dus ook geen moment van wakker zult liggen dat u uw spaargeld hier niet kunt stallen (anders had u ook wel eerder een overboeking gedaan). In dat geval schaar ik deze post maar onder de categorie stemmingmakerij. Het is namelijk geen enkel probleem om nogmaals te registreren als nieuwe klant (en dan wél een overboeking te doen).


Laatst bijgewerkt door Phaedros op za 14 maart 2009 11:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 11:44 am 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Ah, ik zie dat u begin februari al een herinnering gekregen hebt van NIBC:

nickname op 4 februari 2009 schreef:
Ik heb een rekening geopend zonder kopie van wat dan ook bij NIBC.
Ik kreeg gisteren zelfs een mailtje van NIBC waar mijn eerste storting blijft,het bedrag maakt ze niet uit!!
Wat moet je hier nu van denken hebben ze geld tekort ofzo!

http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?f=43&t=2386&p=25122#p25122

In dat geval moet ik NIBC volkomen gelijk geven. Zij kunnen niet oneindig lang wachten tot u een eerste (vereiste!) storting doet en hebben netjes gehandeld door u ten minste éénmaal hieraan te herinneren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 1:06 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Phaedros schreef:
Overigens, gezien uw uitspraken ('hef maar op die boel') lijkt me wel duidelijk dat u geen spaarder wilt worden bij deze bank en dat u er dus ook geen moment van wakker zult liggen dat u uw spaargeld hier niet kunt stallen (anders had u ook wel eerder een overboeking gedaan). In dat geval schaar ik deze post maar onder de categorie stemmingmakerij. Het is namelijk geen enkel probleem om nogmaals te registreren als nieuwe klant (en dan wél een overboeking te doen).

Het lijkt wel of iedereen de NIBC moet hebben vandaag de dag.
Ikzelf ben NIBC klant en zeer tevreden.
En als je niet voldoet aan de eisen om een rekening te openen (m.a.w. het overboeken van de opgegeven tegenrekening die je bij de aanvraag hebt opgegeven), moet je niet de NIBC de schuld geven maar eens goed lezen hoe het openen van een internetrekening werkt:
Phaedros schreef:
Eén van de eisen voor het openen van een internetspaarrekening is dat er een overboeking gedaan wordt vanaf de tegenrekening. Wanneer dat niet gebeurt, komt de spaarrekening na enige tijd te vervallen en zult u zich opnieuw moeten aanmelden.

Dus ik denk niet dat de vraag is of de NIBC klantvriendelijk is, maar of je de voorwaarden omtrent het openen van een NIBC Direct Internetspaarrekening rekening goed gelezen hebt ;)

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 2:27 pm 

Geregistreerd: vr 02 mei 2008 12:06 am
Berichten: 9
Ik vind deze bank juist zeer klantvriendelijk! Telefonisch vlot te bereiken, vriendelijke medewerkers en direct beantwoorden van mijn vraag. Tevens handig dat ik rente op deposito's dagelijks kan zien. Kortom ik ben zeer tevreden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 5:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Er zijn klantonvriendelijke banken maar ook bankonvriendelijke klanten :wink: :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 6:53 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Kan niks kwaads zeggen over NIBC...helaas willen ze geen spaarders buiten NL anders was ik er gebleven. Nu zie ik me genoodzaakt de rekening op te heffen en mijn centjes elders onder te brengen.

Lijkt me nogal duidelijk dat als je een spaarrekening opent je er ook meteen geld op stort via je tegenrekening.
Kan toch niet de bedoeling zijn dat je een spaarrekening opent en dan 8 maanden of zo gaat wahcten met je eerste storting...LOL

Als er een bank klantonvriendelijk is....DAN IS HET WEL DE ABN!!!!!!!!!!!!!!!:-(


Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 7:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
johandevri schreef:
Kan niks kwaads zeggen over NIBC...helaas willen ze geen spaarders buiten NL anders was ik er gebleven. Nu zie ik me genoodzaakt de rekening op te heffen en mijn centjes elders onder te brengen.

Waarom zet je de adressering niet gewoon tijdelijk op adres van ouders of broers/zussen?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 7:53 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Johan, 2 weken geleden was je minder positief. Ben je van mening veranderd of heb je alleen geen kwaads te zeggen over de klantvriendelijkheid van NIBC?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2009 12:06 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
Volgens mij is er zelfs geen minimum voor de 1e storting van de tegenrekening. Dus ik begrijp niet waarom nickname wel de moeite heeft genomen om de rekening aan te vragen om er vervolgens niks mee te doen.

_________________
www.MyC4.com eradicate poverty by investing in African Businesses and even get a return on your investment!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2009 2:17 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
obligataire schreef:
Waarom zet je de adressering niet gewoon tijdelijk op adres van ouders of broers/zussen?


OT:

ik dacht dat we die discussie gehad hadden!

Mijn ouders leven al lang niet meer. Broers of zussen heb ik niet (meer).

voor de goeie orde: heb GEEN directe familie meer in NL....en wil daar kennissen niet mee lastig vallen. U begrijpt....!
Lijkt me duidelijk toch? Er zijn zat spaarbanken waar je wel terrecht kunt met een niet NL adres...CEB,Anadolu of AT Bank bijvoorbeeld. Als bnaken denken een account te moeten koppelen aan een NL adres dan zijn ze daar (helaas) vrij in. Ik ben dan ook vrij om naar een andere bank te gaan waar men WEL NIET-ingezetenen accepteert.

Ik was idd minder positief over de lange duur van het verschijnen vd jaaropgaaf van NIBC. Eind Februari is gewoon TE LAAT mi. Dat kan sneller. NIBC is trouwens niet de enige slome op dit punt...Argenta NL is ook erg laat met de jaaropgaaf.Neemt niet weg dat ik de bank wel klantvriendelijk vind. Ze antwoorden erg snel en correct op emails. Ook telefonisch altijd zeer vriendelijk en uitgebreid antwoord gehad.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2009 2:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
:? Tsja het is en blijft jouw keuze om NL te verlaten als je meent dat het gras bij de buren groener is.
Je hebt neem ik aan een zorgvuldigde afweging van de voor- en nadelen gemaakt.
Het is de banken hun goed recht om te bepalen wie zij wel of niet als klanten willen accepteren. Ze zullen er hun redenen wel voor hebben.
Ik ben in mijn eigen bedrijf ook wel eens selectief.
Als dat niet in je plannen past dan is dat niet hun probleem lijkt mij.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO