Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 4:49 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik heb alles (stuk of 10 rekeningen) in 1 grote spreadsheet. Voor mij lekker overzichtelijk (met rente per dag en zo). Ik wil die wel met jullie delen, maar ik weet nog niet precies hoe ik bestanden moet uploaden. Zal ik even moeten testen. Iemand tips?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 5:41 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Ga naar http://uploaded.to/, upload je file en copy de link in een nieuw bericht :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 8:04 pm 
Ik ben zeer benieuwd.

Hopelijk een bestand zonder macro's.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 8:14 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Dus ik kan geen bestanden hier op het forum plaatsen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 8:16 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
nee, dat gaat niet lukken volgens mij


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 9:05 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
OK, ik ga dan die uploaded.to proberen.

Hier alvast een beetje uitleg:

1. Er worden geen macro's gebruikt! Maar wel gewoon je virusscanner gebruiken, ik heb de boel zelf gescand, maar accepteer geen verantwoordelijkheid!!

2. Als test upload ik alleen de kolommen voor de renteberekening van de Ohra maandspaarrekening voor 2007 en 2008. Zoals je aan de kleine letters kunt zien is dit slechts 1 van de ongeveer 10 verschillende rekeningen die ik bijhoudt. Door de titelblokkering blijven altijd de kolommen links (datum) en boven (titels) zichtbaar. De boel is dus uit te breiden met andere rekeningen.

3. De sheet is niet beveiligd tegen veranderingen, je kunt in principe alle waarden veranderen. Maar eigenlijk is het alleen de bedoeling om de waarden uit de kolommen "Mutatie" en "Rente%" aan te passen. In "Mutatie" zet je de bij- en afboekingen (let op: Valutadatums gebruiken!). In "Rente%" zet je evt. rentewijzigingen (zoals in die geval de rente die na een half jaar verandert van 6,25 naar 4,25). Als je het rentepercentage op een bepaalde datum verandert, veranderen automatisch alle volgende dagen ook mee.

4. Ohra gebruikt de 365-dagen methode voor de renteberekening, dit betekent dat er elke dag rente wordt berekend (ook in de spreadsheet dus). Dit in tegenstelling tot de 360-dagen methode, hierbij krijg je op de (evt. aanwezige) 31e van de maand *geen* rente, echter wel op 29 en 30 (!) februari. Toevallig hebben we dit jaar inderdaad 29 dagen in februari, maar bij de 360-dagen berekening zijn er *elk* jaar 30 dagen in februari!

Maar ik ga eerst die upload eens proberen, daarna hoor ik wel of er meer interesse is en of er meer vragen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 9:09 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Eerste voorbeeldje staat hier:

http://uploaded.to/?id=bhyeln

Kan iemand met een virusscanner nog even 100% bevestigen dat dit een cleane download is? Bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 9:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
clean bij mij :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 10:02 pm 
hoi ik heb een tip die handig is:

http://docs.google.com, daar kun je ook excel bestanden uploaden


(veiliger)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 8:33 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 1:48 pm
Berichten: 76
Mijn dank is groot. Het werkt prima. Gelukkig heeft Ohra bij mij geen fout gemaakt en klopt de uitgekeerde rente tot op de cent! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 1:33 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Doboy schreef:
Eens kijken of ze bij Ohra de rente nu wel goed kunnen uitrekenen. Zodra ik iets weet zal ik het melden


Dit zegt denk ik voldoende:

Citaat:
24-06-2008 xxxxxxxxx OHRA BANK
6803 GD ARNHEM
CORRECTIE RENTE OHRA MAANDSPAAR
REKENING. ONZE EXCUSES.
RELATIENUMMER* xxxxxxx 3,43

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 5:37 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Doboy schreef:
Vandaag het restant aan rente ontvangen. Ik kom nog 21 cent tekort (er is 1 dag te weinig rente berekend). Ik laat het er verder bij zitten, maar het is toch wel droevig dat een bank zelfs in 3e instantie nog niet in staat is om de rente op een correcte manier uit te rekenen.


Ik heb vorige week mijn Ohra maandspaarrekening opgeheven, en ook de Kruidvat maandspaarrekening. Ik vond het te lastig worden om elke maand geld op de lopende rekening klaar te zetten voor de incasso's, en met de huidige garantie van 100k hoef ik niet meer het aantal spaarrekeningen aan te houden dat ik tot nu toe had (i.v.m. spreiding).

Maar goed, Ohra speelt het klaar om weer fouten te maken in de renteberekening. De lopende rente is vandaag bijgeschreven, dit kon ik online bekijken vandaag.

Ik denk dat de fout nu zit in de 6-maands periode. Zoals jullie weten kreeg je gedurende de eerste 6 maanden een hogere rente (in mijn geval 6 maanden lang 6,25% i.p.v. 4,25%). Nu hebben ze bij beide rekeningen slechts 5 maanden hogere rente gegeven.

De eerste incasso's voor mijn rekeningen waren resp. 31-7-2007 (Ohra maandsparen) en 31-8-2007 (Kruidvat maandsparen). Dat zijn ook de data die ik als start heb gebruikt in mijn spreadsheet. Je zou dus verwachten dat je de rente van 6,25% zou krijgen tot 31-1-2008 en 29-2-2007.

Ik verwacht dus dat mensen die hun maandspaarrekeningen niet opheffen, en op 1-1-2009 weer rente bijgeschreven krijgen, ook weer afwijkende rentebijschrijvingen krijgen. Ik ben er nog niet uit of ik Ohra hierover ga aanschrijven, maar ik ben toch wel weer teleurgesteld in deze club!

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO