Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 4:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 9:22 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
juanj schreef:
Maar hoeft er maar 1x belasting betaald te worden? (indien van toepassing)
Lees nou gewoon eens de tekst uit de voorwaarden, juanj. Als je dan nog niet snapt, is een telefoontje zo gemaakt voordat je een rekening opent voor een paar tienden rente meer. Als een forumlid 'ja' of 'nee' zegt, ga jij daar zomaar op af ? Lijkt me onverstandig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 9:27 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik begrijp werkelijk niet dat iemand nog enige moeite gaat doen voor tijdelijk een paar tienden van procenten meer, met extra rompslomp en onzekerheiden van een vreemde bank in een vreemd land. Zet je geld toch vast voor 4,2% zo lang het nog kan, en ga 15 jaar slapen en dan tot de conclusie komen dat je met veel minder energie veel meer rendement hebt gehaald.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 9:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
@svanke
Volgens mij hebben we dit forum juist hiervoor, lijkt mij dat we elkaar hier kunnen helpen toch? (heb ik al eens eerder aangegeven)
En denk je dat ik de pdf jes van Advanzia niet gelezen heb, en wellicht is het niet duidelijk genoeg, en dat daarom de vraag gesteld word? :shock:
Als iemand voor 0,5% zou willen schuiven, dan lijkt mij dat het recht van die persoon? (zolang het jouw geld niet is)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 9:39 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
misschien kan je aan die tussenpersoon vragen die je heeft geadviseerd je spaargeld in lijfrentes te stoppen boven de vrh. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 9:41 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
henrid
Citaat:
Zet je geld toch vast voor 4,2% zo lang het nog kan, en ga 15 jaar slapen
Ik denk dat je doelt op Rabo Doelsparen, daar hebben we in dit forum al eerder over gesproken. Rabo maakt dit niet voor iedereen mogelijk.
Bij het filiaal waar ik gesproken heb ,hebben deze pas interesse in je spaargeld als het bedrag hoger is dan € 50.000,- .
Ik ben wel met je eens dat al deze rompslomp om voor enkele maanden een iets hogere spaarrente te krijgen verloren moeite is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 9:44 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
juanj schreef:
Iemand ervaring met betrekking tot overboekingstijd?
Citaat:
Hoe lang duurt een terugboeking?
Een terugboeking naar Duitsland duurt doorgaans 2 tot 3 werkdagen. Overschrijvingen naar andere landen kunnen tot maximaal vijf werkdagen duren

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 9:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
svanke schreef:
misschien kan je aan die tussenpersoon vragen die je heeft geadviseerd je spaargeld in lijfrentes te stoppen boven de vrh. :lol:
Baal je ervan, dat dit zelf niet verzonnen hebt?
Is dit forum er dan niet voor om vragen te stellen als e.e.a. niet duidelijk is?
Ik kan uit de teksten van Advanzia niet duidelijk de fiscale gevolgen opmaken.
Tevens waarom hebben we dit onderwerp, als je niet mag overwegen om een
deel van je geld daar te parkeren.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op wo 01 mei 2013 9:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 9:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
@Doboy
Dankje,
Die max 5 dagen zag ik ook op de site, maar was meer benieuwd naar praktijk ervaringen van iemand

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 10:01 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Juanj. Ik begrijp heel erg goed waarom die tussenpersoon dit heeft bedacht......
Uiteraard is iedereen vrij om te doen en laten met zijn geld wat hem goed acht. Ik zeg alleen: informeer je goed en ga niet goedgelovig om in de financiele wereld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 10:23 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
henrid schreef:
Zet je geld toch vast voor 4,2% zo lang het nog kan, en ga 15 jaar slapen en dan tot de conclusie komen dat je met veel minder energie veel meer rendement hebt gehaald.
Nu je dat met zoveel stelligheid beweert weet ik voor jou wellicht een interessante bron van inkomsten.
Start met het bovenstaande als uitgangspunt een garantieregeling. Je bent zo zeker van je zaak. Een bijdrage kan minimaal zijn, jij kunt immers niet verliezen.

Heb je meteen ook weer een doel om dit forum te bezoeken (klanten trekken). Nu ben je toch nog bezig met energie verspillen, terwijl je op je bed hoort te liggen..

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013 11:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Nu is er een burger, die bereid is om geld in eigen land te investeren in een Nederlandse bank, en tevens bereid is een redelijk aandeel van zijn verdiensten met de staat te delen, is het weer niet goed!
Natuurlijk heeft Henri gelijk als hij stelt dat het zinnig is om (als je tijd van leven hebt) regelmatig in te leggen in lange deposito's.
Het resultaat wat je daarmee behaalt is niet te evenaren met hoppen van de ene naar de andere bank, met kortlopende spaarvormen. En dat weet jij ook.
Misschien moet je ook maar naar bedje toe, je wordt narrig :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013 12:19 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
obligataire schreef:
Nu is er een burger, die bereid is om geld in eigen land te investeren in een Nederlandse bank, en tevens bereid is een redelijk aandeel van zijn verdiensten met de staat te delen, is het weer niet goed!
Volgens jou was die burger hier dus nog niet.
Mogen we daaruit opmaken, dat bij jou elke belastingmoraal ontbreekt?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013 10:55 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Martijn schreef:
henrid
Citaat:
Zet je geld toch vast voor 4,2% zo lang het nog kan, en ga 15 jaar slapen
Ik denk dat je doelt op Rabo Doelsparen, daar hebben we in dit forum al eerder over gesproken. Rabo maakt dit niet voor iedereen mogelijk.
Laatste kans is dan misschien het normale deposito bij de Rabo:
nadelen:
- geen opname mogelijkheid
- betaalrekening nodig (4,75 per kwartaal)
voordelen:
- rente per maand/kwartaal/jaar/einde (met volledige samengestelde interest)
- minimaal 10000 i.p.v. 50000 zoals bij sommige filialen (al staat in de voorwaarden dat Rabo dit kan bepalen?)
Oftewel, ik weet het ook niet meer voor wie z'n geld nog niet vast heeft staan, of je zal toch echt rustig moeten gaan beleggen :cry:

Edit: te laat: rente-aankondigingen-f76/rabo-verlaagt-doelsparen-mei-t7617.html (alle lange rentes zijn omlaag gegaan)

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 mei 2013 10:24 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Ten tijde dat de banken het goed deden gaven de grote banken minder rente dan de kleine banken. De rabobank zelf gaf ook geen hoge rente. Echter voor zeer lange deposito's geeft de rabobank nu de hoogste rente. Ik begrijp even niet waarom.
Niemand kan in de verre toekomst kijken, daarom vraag ik mij af of het verstandig is om geld langer dan 5 jaar vast te zetten. Wat als de rente veel hoger wordt dan de rente die je nu op een 15 of 20 jarige deposito krijgt? Dan baal je. Zet dus niet al je geld in een lang lopende deposito.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2013 12:17 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Piggy schreef:
....Wat als de rente veel hoger wordt dan de rente die je nu op een 15 of 20 jarige deposito krijgt? Dan baal je. Zet dus niet al je geld in een lang lopende deposito.

Inmiddels wel ja met 2,5% voor 5 jaar. HOEWEL! ... ...al je geld is nooit handig... MAAR...
Ben ik blij dat ik wel 10 en 7 en 5 jaar vast gezet heb voor resp. 4,5 en 4,25 en 4%....

En wie weet als je de komende jaren alleen nog minder krijgt dan 3%, dan heb je over vijf jaar wellicht ook spijt omdat je al die jaren toch nog 4% of 4,05% had kunnen incasseren... historisch gezien helemaal niet zo beroerd.

Dus kort door de bocht is dit wel :?

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO