Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 4:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 1:41 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Bonussen zijn taboe, zaken doen via het kerktoren-principe en geen targets voor de werknemers. En toch succesvol: de Zweedse Handelsbanken. In de studio een interview met Ewald Engelen, hoogleraar Financiële Geografie aan de UVA, over de vraag waarom andere banken geen voorbeeld nemen aan de filosofie van Handelsbanken.

Nieuwsuur: Portret van een bijzondere bank

Wie kent niet de Zweedse bank ? Of de Zweedse gehaktballetjes ?

Binnenkort opent Handelsbanken het tiende filiaal in Nederland, in Emmen.
Pinpassen en spaarrekeningen liggen in het verschiet.
Top of flop ? Welkom of niet ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 6:12 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Gisteren op Nieuwsuur een reportage gezien...
Sinds een paar jaar is er een nieuwe bank actief op de Nederlandse markt: Handelsbanken.

De bank is onderdeel van het Zweedse 'Svenska Handelsbanken', marktleider in Scandinavië en met 100 vestigingen succesvol actief in Groot-Brittannië.

http://nieuwsuur.nl/onderwerp/248539-portret-van-een-bijzondere-bank.html

Risico loos bankieren, en toch winst maken

http://www.handelsbanken.nl/SHB/Inet/IC ... 2D004A02D9

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 3:18 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Misschien dat er nog verandering in komt, maar ik ben ben niet zo gecharmeerd van banken die geen details verstrekken en slechts verwijzen naar hun branches.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 5:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ik heb er wel vertrouwen in... ben benieuwd, wat hun spaarrentes zijn...

Kan deze echter niet vinden..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 6:43 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Alleen jammer dat ze niet onder het nederlandse depositogarantiestelsel vallen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 6:20 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Daar werd in de uitzending ook over gesproken...

Weet iemand waar je informatie over het zweedse stelsel kan vinden?

Is dit vergelijkbaar met het nederlandse? of krijg je ook te maken omrekeningen?

Echter komen ze wel betrouwbaar over

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jun 2011 12:26 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 18 jun 2011 12:18 pm
Berichten: 58
wellicht dat een zweedse garantie op het spaargeld nog wel eens beter kan blijken te zijn dan een nederlandse. indien er een eurocrash plaatsvindt blijft er waarschijnlijk weinig van de nederlandse over. in ieder geval kan een spreiding over meer garantiestelsels (buiten de euro zone) geen kwaad;
dat er al meer zo over wordt gedacht "bewijst" de sterke waardeverhoging van de zwitserse frank tegenover de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2011 1:10 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Weet iemand misschien een spaarrekening of spaardeposito in Zwitserse Franken?
Weet iemand misschien wanneer een spaarrekening bij Zweede Handelsbanken kan worden geopend? En wat de rentepercentages zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2011 6:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Deze informatie mis ik ook al op de website...

Zal mischien nog komen...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2011 10:42 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2503
Interessante bank, informatie op de website is summier. Ze hebben deposito's. Wellicht een kwestie van een mail of belletje naar de bank om te achterhalen wat de percentages en voorwaarden zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2011 11:18 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
Ik zou niet te veel verwachten van de rentepercentages van een bank die qua soliditeit vergelijkbaar lijkt te zijn met de Rabobank.
Het niet-publiceren van de rentepercentages wijst ook in de richting van weinig aantrekkelijke tarieven.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2011 6:08 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Dat vermoedde heb ik ook al.

Het zullen niet al te hoge percentages zijn, maar mischien ook weer wel... als het geld hier word opgehaald, en in Zweden word geinvesteerd...

Ik weet wat daar nu de gangbare rente's zijn

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2011 10:39 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Wat ik zie is dat Handelsbanken een filialenbank wil oprichten in Nederland. Een beetje te vergelijken met de Rabobank en Regiobank... de bank om de hoek.

Ze zoeken branch-managers / filiaalmanagers, die ze willen afromen van andere banken ("They have extensive commercial experience within corporate banking, where they still are working.") . Die krijgen een hoop vrijheid en verantwoordelijkheid ("the branch is the Bank", aldus Handelsbanken).

Ook zie ik dat ze al sinds 2002 bezig zijn om hier in Nederland iets op te zetten. Ze nemen dus de tijd om e.e.a. voor te bereiden.

Veel filialen, waaronder in de regio:
Amsterdam
Breda
Eindhoven
Emmen
Groningen
Het Gooi
Rotterdam
Schiphol
Twente
Zwolle

Lokaties (bekeken met Google Streetview) zijn vnl. buiten het winkelcentrum (kantoorpanden). Panden zien er wat luxer uit dan Regiobank, met redelijk wat parkeerruimte. En i.t.t. Rabobank dus afwezig in winkelcentra.

Ik heb mijn twijfels over de filiaalbank als fenomeen. Ik kom uit de regio, maar ik heb nooit zaken gedaan met Regiobank en loop slechts een enkele keer een filiaal van de Rabobank binnen.
Niet alle filialen liggen in woonwijken (Groningen wel een beetje aan een luxe laan) en dus niet dicht bij de 'oudjes'.

Ik kom tot de conclusie dat ze zich richten op mensen die op afspraak met de auto naar de bank komen voor persoonlijk advies (veel vacatures zijn accountmanagers... misschien komen die ook wel bij je thuis).

mijn voorlopige conclusie: een interessante en unieke propositie, maar in het internettijdperk wel een riskante. Filialen (hoe efficiënt je ook werkt) kosten geld. Dus kunnen zij op bijvoorbeeld Spaarinformatie concurreren met efficiënte internetbanken qua rentepercentage?

Ik hoop dat Handelsbanken snel begint en Nederland en laat zien dat ze gelijk (of ongelijk) hebben.

_________________
"Een haas is snel. Een haas is daarom een absolute winnaar. Er is slechts één haas die nooit zal winnen: de angsthaas."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011 10:05 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ik geloof het concept dat ze verkondigen wel

Zal eens tijd worden dat de grote jongens eens zien dat het ook op andere manier kan, en geen DSB praktijken

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2011 11:21 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Ik heb vroeger gewerkt bij een Zweeds international. Zo’n 10 jaar geleden kon je ook meedoen met het aandelenplan voor personeel. Aandelen van Ericsson waren op de beurs van NY genoteerd, maar de beleggingsrekening en administratie ging via Handelsbanken in Stockholm.
Ik moet wel zeggen dat alles perfect geregeld was. De rekening was zeer vriendelijk via Internet te beheren. Ook de helpdesk in Stockholm wat uitmuntend (Engelstalig).

Ben er benieuwd naar de rentes. Mijn ervaring met Handelsbanken is in ieder geval zeer positief.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO