Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 6:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

de hoogste spaarrente in januari 2009 is
Poll eindigt op ma 29 dec 2008 8:38 pm
0 tot en met 2% 2%  2%  [ 1 ]
2 tot en met 3% 2%  2%  [ 1 ]
3 tot en met 4% 4%  4%  [ 2 ]
4 tot en met 5% 20%  20%  [ 10 ]
5 tot en met 6% 71%  71%  [ 35 ]
bestaande rekeninghouders krijgen minder rente 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 49
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 8:38 pm 

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 11:16 pm
Berichten: 12
de hoogste spaarrente in januari 2009 is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 8:43 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
>6%?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 10:15 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
M.i. ietwat vreemd poll,

zie niet helemaal het nut van de laatste optie over de bestaande rekeninghouders...
zodra de spaarrentes dalen zullen de banken ook hun bestaande rekeninghouders lagere %s gaan bieden
neem ook aan dat het hier om spaarrente op direct opvraagbare en rekeningen zonder voorwaarden gaat?!

@ de poll:
ook ik heb hier tussen de 5 en 6% geantwoord, denk dat het rond 5,5% direct opvraagbaar zal komen maar blijft natuurlijk gissen :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 10:46 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Waarom is de keuze > 6% er niet :shock:

O ik zie dat joliehuis dat antwoord ook had willen geven :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 7:56 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
ik stem >6%

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 8:47 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
>6.5% als deposito's ook meetellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 12:48 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Het is toch de bedoeling te kiezen wat je verwacht, niet wat je hoopt ?
:lol:

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 11:34 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Ik denk niet dat iemand (bankinstelling) op dit moment nog zijn kop boven het maaiveld wil gaan uitsteken. Misschien komen er zelfs onderlinge 'afspraken' over de hoogte van de rente ...

Geen enkele bank heeft er m.i. voordeel bij dat een grote groep spaarders zomaar hun geld van de ene op de andere minuut kunnen overboeken naar een andere bank toch?!

Er is nog zeer veel onzekerheid op de markt; zowel onder particulieren als zakelijke klanten. Geld lenen wordt steeds moeilijker en duurder ... grote bedrijven hebben hier last van of zullen last gaan krijgen.
Neem Truckfabrikant Volvo ... die ziet nu al een achteruitgang in bestellingen voor nieuwe voertuigen. Klanten kunnen kennelijk niet meer aan geld komen om nieuwe vrachtwagens aan te schaffen.
Bij Volvo moet de produktie dus naar beneden .. en dat kan gaan betekenen dat er mensen naar huis moeten worden gestuurd (ontslagen dus of allen minder werken = minder inkomen).
Mensen gaan ook meer en meer hun uitgaven beperken; omdat ze dit moeten OF omdat onzekerheid een factor is en ze dus geen 'extra' uitgaven zullen doen oa de hebbedingetjes (hema, ikea, blokker, woonartikelen etc dat soort winkels) Bij die winkels loopt de verkoop dus ook achteruit = ze zullen minder gaan bestellen ... minder werknemers nodig hebben (meer ontslagen) .... er zal minder te transporteren zijn (ook hier ontslagen en falliete bedrijven dus) etc etc etc

Zo zie je dat in de economie haast alles aan elkaar vast hangt ... gaat het dus met een onderdeel mis (en de financiele instellingen & hun geld zijn als het ware het BLOED van de economie zo zie ik dat) zal er dus veeeelll meer mis gaan.

Ik denk dat op dit moment niemand nog kan zien of inschatten hoe diep deze ´put´ zal zijn ...

Anyway ... ik zie niet direct waarom financiele instellingen meer rente zouden gaan geven ...

Ja, oke ze moeten geld aantrekken OM geld te kunnen uitlenen.
Maar als het vertrouwen er niet meer is ... en bedrijven geen leningen meer kunnen krijgen om bijvoorbeeld auto´s te kunnen kopen ... dan ...

Maar goed ... ik zie de rente op korte termijn (dwz januari 2009) niet stijgen. De hoogste rente blijft dus zo´n 5,25% geven. En ik denk niet dat er iemand zal zijn die daar boven uit gaat.

En dan heb ik het dus over spaarrentes op rekeningen waarbij geen voorwaarden zijn ... geen jarenlange deposito´s dus.
Misschien dat banken meer aan deposito´s gaan doen waarbij ze zeker zijn dat het geld voor een aantal jaar VAST staat.



Just my two cents ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 9:25 pm 

Geregistreerd: di 15 jul 2008 6:48 pm
Berichten: 25
Ik verwacht ook niet dat de rente op vrij opvraagbare rekeningen nog verder zal stijgen, misschien dat de deposito's nog naar 6,5 kunnen maar ik denk dat 6% wel de max is op dit moment.

Ik denk wel omdat het voorlopig nog wel onrustig is op de geldmarkt dat de spaarrentes volgend jaar nog niet onder de 5% gaan zakken, want het geld dat nu in rook is opgegaan moet toch een keer worden terugverdiend


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO