Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 8:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 3:41 pm 
barbaraf schreef:
Blikoortje schreef:
mandros schreef:
M.a.w. ons beleid voor wat betreft het toelaten op www.SpaarInformatie.nl t.o.v. het garantiestelsel moeten we onder de lopen nemen.
Mijn mening is dat het niet zou moeten gaan over de vraag van het al dan niet toelaten op de site, maar over de wijze waarop het onderscheid zichtbaar is voor de bezoeker. Die is en blijft dan zelf verantwoordelijk voor de keus een risico wel of niet te aanvaarden.

Ik deel deze mening volledig. Het is net als beleggen: risico versus rendement.


Met 1 toevoeging het woord sparen is voor veel mensen gekoppeld aan risicoloos.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 3:43 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Blikoortje schreef:
Mijn mening is dat het niet zou moeten gaan over de vraag van het al dan niet toelaten op de site, maar over de wijze waarop het onderscheid zichtbaar is voor de bezoeker. Die is en blijft dan zelf verantwoordelijk voor de keus een risico wel of niet te aanvaarden.


Een goede opmerking. We nemen het mee. Voorlopig blijft het nog even zoals het is totdat we een goed werkbare (en onderhoudbare) oplossing hebben gevonden. We houden jullie natuurlijk wel op de hoogte.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 10:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
rente up schreef:
Met 1 toevoeging het woord sparen is voor veel mensen gekoppeld aan risicoloos.

Oud klanten van Credit Lyonnais en van der Hoop zullen daar nu anders over denken.
En als je naar de garantieregeling kijkt is geld tussen 20K en 40K maar voor 90% gegarandeerd en daarboven helemaal niet. En om met dat in het achterhoofd sparen risicoloos te noemen.
Maar ja, de volgende vraag is natuurlijk hoeveel procent van NL heeft meer dan 20K aan spaargeld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 11:35 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
barbaraf schreef:
Maar ja, de volgende vraag is natuurlijk hoeveel procent van NL heeft meer dan 20K aan spaargeld.


Waarschijnlijk heel veel....In april hadden de ca. 7,1 miljoen Nederlandse huishoudens gezamenlijk zo'n 239 miljard euro op spaarekeningen en deposito's staan, ofwel zo'n 33.600 euro per huishouden.....
Nu is dat natuurlijk slechts een gemiddelde en is het in theorie mogelijk dat de bulk van die 239 miljard in handen is van van een betrekklijk kleine groep, maar dat zal niet de praktijk zijn: ik ken geen percentages, maar ik twijfel er niet aan dat het percentage Nederlandse huishoudens met meer dan 20.000 euro op de bank zeer aanzienlijk zal zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO