Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ISbank Netherlands
BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2008 6:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Je kunt nooit weten of banken die nu geen toprente hebben in de toekomst niet interessant gaan worden. Vandaar even een overzichtje van ISbank Netherlands:

€ 5.000 - € 25.000
1 month 1.60 %
3 months 1.60 %
6 months 1.70 %
1 year 2.20 %
2 years 3.00 %
3 years 3.50 %
4 years 3.75 %
5 years 4.00 %
Bron: http://www.isbank.nl/en/cash-deposits/time-deposits/index.html


Laatst bijgewerkt door Jukommerce op di 22 apr 2008 9:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 11:26 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Valt deze reeds onder de depostiogarantieregeling en komt hij in aanmerking om op SpaarInformatie.nl te zetten?

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 12:51 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Argumenten voor:
- Isbank staat in het register van De Nederlandsche Bank en heeft de vereiste vergunning (Vergunningnummer: 12000881, waaronder het aanbieden spaarrekeningen sinds 01-01-2006). Ze vallen derhalve onder het deposito-garantiesteltsel;

- Isbank heeft een vestiging in Amsterdam en is bereikbaar via een 020-nummer;

- veel spaarsites zijn vergeten om de bank te vermelden of kennen de bank niet (Spaarinformatie heeft dus de mogelijkheid om meer volledig te worden dan haar concurrenten).

Argumenten tegen:
- de site van Isbank Netherlands is niet Nederlandstalig;

- de rentepercentages van Isbank zijn momenteel niet onderscheidend (zelfs wat aan de lage kant).


Conslusie:
Als je je afvraagt of het vermelden van deze site ècht prioriteit heeft zeg ik nee. Toch zijn er een aantal belangrijke argumenten om de site wel in de gaten te houden.

De belangrijkste daarvan is dat lage percentages uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst. Als je een bank niet in de gaten houdt dan loop je het risico dat andere vergelijkingssites je voor zijn als de spaarrekeningen en deposito's wel aantrekkelijk worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 2:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Aan de andere kant zijn natuurlijk vooral die banken interessant, die langdurig en consistent hoge rentes bieden.

Ik heb er in het verleden meerdere meegemaakt die even 'piekten' om gauw wat geld uit de markt te trekken en vervolgens weer wegzakten.

IS Bank is trouwens een van de meest bekende en degelijke Turkse banken heb ik gehoord van mijn Turkse collega.
Diezelfde collega die nooit van Anadolubank had gehoord :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 9:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Waarom komen de deposito's van Robeco niet in aanmerking om op Spaarinformatie.nl te zetten?
Minimale inleg € 25.000
3 maanden 4,2%
6 maanden 4,3%
12 maanden 4,2%

https://secured.zicht.nl/rentenavigator/

Misschien omdat je minimaal € 1000 moet beleggen? Een andere site vermeldt Robeco wel.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 11:59 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 14 feb 2008 6:54 am
Berichten: 73
Ik vind die rente-navigator van Robeco misleidend.
Er wordt gezegd, dat je rente kunt ontvangen "tot wel 4,7%", maar uiteindelijk blijkt dat het niets met sparen te maken heeft, maar met een beetje meegokken op de beurs. Daar is helemaal niks mis mee, maar dan moeten ze niet over "rente" praten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 5:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Robeco / Roparco
Spaarproducten met een gegarandeerd rendement en beleggingsproducten met een willekeurig resultaat uit het verleden in één overzicht. Interessante case voor de AFM.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 10:35 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Heb even op de site van de ISbank (Netherlands) gekeken. Zag dat ze daar een link naar de Anadolu bank hadden. Opmerkelijk... of niet...?
Heb overigens de indruk dat de geboden (wel erg lage) rentepercentages gekoppeld zijn aan de duitse markt, waar de bank sinds 1976 als volle dochter van de gelijknamige turkse moeder ISbankasi deel uitmaakt van het duitse bankenstelsel. Ik las dat ze onder de duitse garantieregeling viel. De beide kantoren in Nederland zijn een nevenvestiging. Kon overigens nergens een datering vinden waaruit ik de laatste rentewijziging kon afleiden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 10:22 am 

Geregistreerd: di 22 apr 2008 10:08 am
Berichten: 5
Hai allemaal,

Ik heb laatst met de Isbank gesproken en de rentepercentages zijn gigantisch omhoog gegaan, maar wat jammer is dat ze onder de 50.000 niet accepteren. Deze campagne is geldig tot Juli 2008.

Ik heb uitgezocht en ze zijn wel zeer te vertrouwen ook, het is echt een aanrader voor personen die serieus willen sparen.

Ik heb ook een telefoon nummer voor diegene die geinteresseerd zijn:

020 - 530 63 38

Termijn deposit:

1 maand : 4%
3 maanden: 4.25%
6 maanden: 4.50%
1 jaar : 4.75%
2 jaar : 5%
3 jaar : 5.50%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 12:11 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Sterretje schreef:
...de rentepercentages zijn gigantisch omhoog gegaan, maar wat jammer is dat ze onder de 50.000 niet accepteren. Deze campagne is geldig tot Juli 2008.

Termijn deposit:

1 maand : 4%
3 maanden: 4.25%
6 maanden: 4.50%
1 jaar : 4.75%
2 jaar : 5%
3 jaar : 5.50%

Alleen de 3 jaars is hoger dan bij andere banken die dan ook nog eens een lager minimum bedrag hebben.
Dus m.i. nog steeds geen optie (als ik het geld al zou hebben en voor zolang zou willen vastzetten)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 6:51 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Doboy schreef:
Waarom komen de deposito's van Robeco niet in aanmerking om op Spaarinformatie.nl te zetten?
Minimale inleg € 25.000
3 maanden 4,2%
6 maanden 4,3%
12 maanden 4,2%

https://secured.zicht.nl/rentenavigator/

Misschien omdat je minimaal € 1000 moet beleggen? Een andere site vermeldt Robeco wel.


Doboy, om eerlijk te zijn heeft dit ook een technische reden. Hij staat wel op de lijst om op te nemen op onze site maar door de site-obouw is dat vrij lastig. Het is namelijk niet makkelijk te doen om de rentes te checken elke nacht. Omdat de deposito's toch niet in de TOP-10 zouden komen hebben we eerst prioriteit gezet op een ander nieuwtje wat nog geen enkele andere site heeft.......

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 9:32 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
die 5,5% is aardig. Je loopt wel enig risico, omdat je meer dan 20.000 moet investeren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 11:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Jukommerce schreef:
die 5,5% is aardig. Je loopt wel enig risico, omdat je meer dan 20.000 moet investeren.



Bij een en/of rekening is het risico veel minder, want dan telt de garantieregeling dubbel.

Maar ik vind het ook wel erg veel om bij zo'n onbekende bank te parkeren.
Bij een grootbank denk je daar toch veel makkelijker over.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 9:56 am 

Geregistreerd: di 22 apr 2008 10:08 am
Berichten: 5
Heb even op de site van de ISbank (Netherlands) gekeken. Zag dat ze daar een link naar de Anadolu bank hadden. Opmerkelijk... of niet...?


Ik heb het even onderzocht en ben er achtergekomen dat Anadolu Bank geen enkel relatie heeft met de Isbank zelf, wat er bedoeld op de site is: Anadolu Sigorta ( Anadolu Verzekering ) is een dochterbedrijf van de Isbank in Turkije.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 11:07 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Anadolu betekent Anatolië (het Aziatische deel van Turkije).
Er zullen denk ik honderden Turkse bedrijven zijn waar 'Anadolu' in de naam voorkomt?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO