Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 7:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Moet de ISBANK ook in de lijsten van SpaarInformatie.nl staan?
Ja, zonder randvoorwaarden 13%  13%  [ 3 ]
Ja, mits ze onder de Nederlandse depositogarantieregeling vallen 29%  29%  [ 7 ]
Ja, mits ze onder de Nederlandse depositogarantieregeling vallen en de taal van de site Nederlands is 50%  50%  [ 12 ]
Nee, ze vallen niet onder de Nederlandse depositogarantieregeling 0%  0%  [ 0 ]
Nee, de site is niet in de Nederlandse taal 0%  0%  [ 0 ]
Nee, ze vallen niet onder de Nederlandse depositogarantieregeling en de site is niet in de Nederlandse taal 8%  8%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 24
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2008 7:50 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
We zijn aan het overwegen om de ISBANK toe te voegen aan www.SpaarInformatie.nl maar wiiolen graag jullie mening weten over een aantal dingen. Breng hieronder je stem uit.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2008 8:42 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
ISbank staat in het register van De Nederlandsche Bank (die 80 pagina's). Dit geldt overigens sinds maart (dit jaar) ook voor Advanzia. Voor mij is dat een belangrijke voorwaarde.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2008 9:02 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Zou wel fijn zijn als de rentepercentages die op dit forum geoffreerd worden ook ergens op hun site te vinden zouden zijn. Geeft wat meer zekerheid.
Op de Duitse vergelijkingssite kan ik ze niet terugvinden.

_________________
Luister naar dj doboy


Laatst bijgewerkt door Doboy op vr 16 mei 2008 10:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2008 9:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 18 apr 2008 10:51 am
Berichten: 92
Ik vind het belangrijk dat ze onder de Nederlandse depositogarantieregeling vallen. En volgens mij is dat (nog) niet het geval, of ik moet het verkeerd begrepen hebben.
Hier ISbank zoeken in het register van DNB

Vergunningnummer:
Statutaire naam: Isbank GmbH
Handelsnaam: Isbank GmbH
Statutaire plaats: AMSTERDAM

Land: Nederland
KvK nummer:


Europees paspoort (inkomend)

Financiële Dienst Product Begindatum
EER Bemiddelaar in verzekeringen met bijkantoor in Nederland (2:84) Bemiddeling levensverzekering 25 okt 07

EER Bemiddelaar in verzekeringen met bijkantoor in Nederland (2:84) Bemiddeling schadeverzekering 25 okt 07

Verder wat Doboy zegt, en de Nederlandse taal zou ook prettig zijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2008 11:43 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Als de ISbank vestiging in Amsterdam een bijkantoor is van de duitse tak, valt ze onder de duitse garantieregeling. Die gaat flink verder dan de nederlandse weet ik inmiddels.


Laatst bijgewerkt door Blikoortje op zo 18 mei 2008 9:49 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 mei 2008 2:12 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Je kunt je afvragen of de prioriteit bij zo'n internationale bank ligt bij het opleveren van een Nederlandstalige internetsite. Mogelijk duurt zoiets nog jaren (zeker als je een webdesigner uit Duitsland of Turkije eerst Nederlands moet leren schrijven)

Ik zou mij kunnen voorstellen dat ik alle informatie over het spaardeposito op Spaarinformatie.nl kan vinden en dat ik de site van ISbank niet meer nodig heb.

Ik hoop zelfs op exclusieve aanbiedingen via Spaarinformatie.nl, want dan word ik als bezoeker van spaarinformatie bevoordeeld ten opzichte van bezoekers van andere sites.

Hoe hoger de rente hoe beter!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 mei 2008 9:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Blikoortje schreef:
Als de ISbank vestiging in Amsterdam een bijkantoor is van de duitse tak, valt ze onder de duitse garantieregeling. Die is weliswaar minder vergaand dan de nederlandse, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn.

Wat houdt dit dan in?

DEPOSIT INSURANCE

İşbank GmbH is a member of Einlagensicherungsfonds des Bundesverbandes deutscher Banken e.V. (Deposit Protection Fund of the Association of German Banks).

The Deposit Protection Fund secures all liabilities required to be reported in the "Liabilities to customers" balance sheet item. These include demand, time and savings deposits. The coverage limit per creditor currently amounts to €16,049,000.00.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 4:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
@ Doboy
http://www.germanbanks.org/html/19_consumers/consumers_07_0.asp


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 5:48 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Dank je Jukommerce. Dus als ik het goed begrijp is je spaargeld in Duitsland volledig beschermd als de bank deelneemt aan het het fonds. Of je moet heel veel spaargeld hebben.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 6:30 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Er is wel een theoretisch plafond:
"up to a ceiling of 30% of the relevant liable capital of each bank"

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het in Duitsland nog nooit is voorgekomen dat een spaarder hierdoor gedupeerd is. Iedereen heeft tot nu toe aanspraak kunnen maken op zijn / haar geld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 9:48 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
In Duitsland speelt momenteel de afhandeling van het failissement van de Weserbank AG te Bremerhaven. Vastgesteld is dat van elke inlegger het spaargeld gedekt is tot maximaal € 1.832.000,-. Dat is dus een tikje hoger dan de garantieregeling hier. Bij het duitse systeem aangesloten banken hebben allemaal een verschillende garantiegrens. Die wordt bepaald door de hoogte van het eigen vermogen van de bank.
ISbank is aangesloten bij het duitse systeem heb ik inmiddels gelezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 11:04 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Bij de Dresdner bank is je inleg zelfs theoretisch verzekerd tot 2,5 miljard per klant . :roll: Dus lekker onbezorgd doorsparen maar.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2008 6:57 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Blikoortje schreef:
In Duitsland speelt momenteel de afhandeling van het failissement van de Weserbank AG te Bremerhaven. Vastgesteld is dat van elke inlegger het spaargeld gedekt is tot maximaal € 1.832.000,-. Dat is dus een tikje hoger dan de garantieregeling hier. Bij het duitse systeem aangesloten banken hebben allemaal een verschillende garantiegrens. Die wordt bepaald door de hoogte van het eigen vermogen van de bank.
ISbank is aangesloten bij het duitse systeem heb ik inmiddels gelezen.


Weet iemand of deze, zo te lezen prima garantieregeling, wel geldt voor Nederlanders die bij de ISBANK een rekening openen?

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2008 7:34 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Welche Einlagen werden vom Einlagensicherungsfonds geschützt?

Der Einlagensicherungsfonds schützt alle „Nichtbankeneinlagen“, also die Guthaben von Privatpersonen, Wirtschaftsunternehmen und öffentlichen Stellen.

Geschützt werden die Sicht-, Termin- und Spareinlagen einschließlich auf den Namen lautender Sparbriefe. Verbindlichkeiten, über die eine Bank Inhaberpapiere ausgestellt hat, wie z.B. Inhaberschuldverschreibungen, werden hingegen nicht gesichert.

bron: Bundesverband Deutscher Banken.

Ik begrijp hieruit dat het geen verschil maakt waar je woont.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2008 7:45 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Mitwirkung am Einlagensicherungsfonds

Wir beziehen uns auf Ihre Sicherungsgrenzenanfrage und haben die von Ihnen gewünschten Informationen in der unten folgenden Übersicht aufgeführt.

Bank Sicherungsgrenze EURO
------------------------------------------------------------
Isbank GmbH 17.263.000
Frankfurt am Main

Gemäß § 6 Abs. 1 des Statuts des Einlagensicherungsfonds sind die Sicht-, Termin- und Spareinlagen einschließlich auf den Namen lautender Sparbriefe jedes einzelnen Kunden bis zur oben genannten Sicherungsgrenze voll geschützt. Vom Schutz des Einlagensicherungsfonds jedoch nicht erfasst sind Inhaberpapiere, insbesondere auf den Inhaber lautende Schuldverschreibungen.

Weitere Informationen zu unserer Einlagensicherung finden Sie in unserer "Kurzinformation", die Sie unter dem Link http://www.bdb.de/broschueren/index.asp?channel=241010 herunterladen können.

Ik ontving deze mail van de Bundesverein Deutscher Banken op mijn eerdere vraag wat de dekking is voor de ISbank.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO