Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 7:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2023 8:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Bij Raisin is het wellicht zinvol om meer deppsito's tegelijk aan te vragen dan je wil openen. Met voldoende saldo voor het gewenste aantal. Dan wacht je mogelijk korter en trek je de rest in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2023 2:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Het gaat dit jaar wel erg traag met openen deposito bij CKV. Geld staat al meer dan 1 week bij Raisin op bestemd.
Younited daarentegen, gisteren aangevraagd en geld is vandaag al afgeschreven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2023 2:38 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Wel een bevestiging ontvangen dat de aanvraag is doorgestuurd naar CKV?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2023 2:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ja, een week geleden al.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2023 6:11 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
@rhart. Afgelopen zaterdag.

@BillGates. Wat is bij jou de status van jouw CKV 1 jaar aanvragen? (Je doet die aanvragen namens cliënten van jou?).

CKV 1 jaar 2.90% staat bij mij nog steeds in behandeling. De inleg is vandaag afgeboekt van mijn Raisin rekening. De waarschuwing dat het na 10-01-2023 12h tegen 2,00% wordt geopend is weg. Knopje om aanvraag in te trekken is weg. Hoezo? Als Raisin / CKV het flikken tegen 2,00% te openen cancel ik 'm (14 dagen koop op afstand). Wat een bulls....
Waarom is Raisin de enige bekende spaarmakelaar? We hebben een vrije markt, dacht ik? En er lijkt me best ruimte voor meerdere spelers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2023 7:42 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1652
In Duitsland heeft Raisin/Weltsparen een ietwat ander aanbod:
https://www.weltsparen.de/tagesgeld/
https://www.weltsparen.de/festgeld/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2023 8:48 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
In het verleden was er ook SAVEDO. Zo vergelijkbaar met RAISIN dat ze zijn samengegaan. SAVEDO ging verder voor de beleggers, ook Flatex/DeGiro...
RAISIN nam het sparen voor zijn rekening...
Ze krijgen/kregen provisie van de aangesloten banken.
Opvallend in dit verband: Vroeger gaven ze wel eens een deel van die provisie weer door aan de spaarder, dat zie je zelden meer.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2023 2:45 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Mijn CKV deposito is per vandaag actief


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2023 4:37 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 158
JandeV schreef:
Opvallend in dit verband: Vroeger gaven ze wel eens een deel van die provisie weer door aan de spaarder, dat zie je zelden meer.
Ik heb een beetje het idee dat spaarinstanties in de gaten hebben gekregen dat als je de gemiddelde spaarder niks geeft hij/zij nét zo gelukkig is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2023 5:13 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
jpv schreef:
Ik heb een beetje het idee dat spaarinstanties in de gaten hebben gekregen dat als je de gemiddelde spaarder niks geeft hij/zij nét zo gelukkig is.
Ik denk dat dit grotendeels klopt. De gemiddelde spaarder klaagt wel, maar onderneemt nauwelijks actie. Vooral de grote Nederlandse banken zien intussen dat vermoeden bevestigd.
Het gaat hier tegenwoordig dan ook vooral over buitenlandse en vooral kleinere banken.

In dit specifieke topic gaat het over een "tussenpersoon". Maar als er iemand zich tussen spaarder en bank schuift, zal dat hoe dan ook het profijt voor de spaarder negatief beïnvloeden.
Nu nog zijn er interessante contracten af te sluiten, maar wat mij betreft is sparen "met tussenpersoon" alweer minder aantrekkelijk dan enige tijd geleden.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2023 5:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Geconstateerd dat als je na 9 uur, maar voor 10 uur een overboeking doet naar Renault, nu ook langer duurt :evil:
Nu beginnen ze daar ook al langer over te doen.
Dus wil je binnen 24 uur overboeken, echt inplannen met Referentie.
Dan word het bij ABN iig om 2 uur snachts opgepakt, en is het geld dezelfde dag nog op Renault

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2023 1:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Orange via Raisin (Frans DGS) heeft de rentes verhoogd naar "aantrekkelijk".
https://www.raisin.nl/banken/orange-bank/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2023 4:26 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Ik begin nu pas met Raisin .
Het aanmelden duurde wel 2 weken !
Hoe zit het met dat formulier bronbelasting .
Gaat dat ook zo moeizaam ?
Kun je niet beter voor een bank kiezen met een goede rating ?
en
er is veel keuze daar maar
Wat is nu de beste looptijd
voor geld dat je de komende tien jaar niet nodig hebt .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2023 4:51 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
e.banket schreef:
Ik begin nu pas met Raisin .
Het aanmelden duurde wel 2 weken !
Dat is wel erg lang. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het grote aantal aanmeldingen dat Raisin de laatste tijd moet verwerken. Zelf heb ik mij ca. twee maanden geleden bij Raisin laten registreren en dat ging toen nog behoorlijk vlot. Het identificatieproces via video verliep niet vlekkeloos (de medewerker met wie ik te maken kreeg was nauwelijks verstaanbaar), maar al met al was het aanmelden toch binnen een dag of twee gepiept. De klantenservice was overigens ook toen niet snel telefonisch bereikbaar, vergde een wachttijd van ca. 20 minuten om iemand te spreken te krijgen. Ik werd vervolgens wel prima geholpen. Vorige week probeerde ik nog eens de klantenservice te bellen, maar gaf het op na meer dan 30 minuten in de wacht te hebben gestaan. Ik heb 6 dagen geleden een nieuw deposito aangevraagd bij CKV, maar deze aanvraag is nog steeds in behandeling. Da's vervelend, temeer daar het bedrag dat ik voor het deposito bestemd had geen rente opbrengt voordat het deposito daadwerkelijk is geopend.
e.banket schreef:
Hoe zit het met dat formulier bronbelasting .
Gaat dat ook zo moeizaam ?
Bij mij ging het ca. twee weken geleden heel makkelijk en snel.
e.banket schreef:
Kun je niet beter voor een bank kiezen met een goede rating ?
Bij mijn weten kun je op de website van Raisin geen rating van banken vinden, maar het kan natuurlijk geen kwaad zelf op onderzoek uit te gaan. Echter, het depositogarantiestelsel zou in principe voldoende garantie moeten bieden dat je geld veilig is. Zelf kijk ik wel naar de kredietstatus van het land waar de bank gevestigd is en naar de omvang van de economie van dat land.
e.banket schreef:
en
er is veel keuze daar maar
Wat is nu de beste looptijd
voor geld dat je de komende tien jaar niet nodig hebt .
Dat is een heel persoonlijke keuze. Wat voor de een de beste looptijd is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. Wanneer je meent dat de rentevergoedingen op deposito's op redelijk korte termijn nog zullen stijgen, dan kan het verstandiger zijn om nu geen deposito's te openen met een lange looptijd. Denk je dat de rentevergoedingen gaan dalen en meerdere jaren achtereen niet meer zullen stijgen, dan kan vastzetten voor langere tijd juist wel verstandig zijn. Zelf heb ik er voor gekozen meerdere deposito's te openen, met verschillende looptijden (1, 2 en 3 jaar), een zogenaamde depositoladder dus. Elk jaar komt er dan geld vrij dat ik vervolgens opnieuw kan vastzetten of investeren, afhankelijk van de situatie en mijn verwachtingen van dat moment.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2023 7:39 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
De rente zal wel niet veel meer stijgen .
De ECB kennende doen ze zo weinig mogelijk tegen de inflatie .
Om dan met lagere rente weer makkelijk geld te kunnen uitgeven .
Gratis geld want de schulden worden opgevreten door de inflatie.
En de spaarders die hebben pech gehad .


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO