Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 3:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023 5:09 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
JandeV schreef:
Die €600 per maand kunnen ook moeten binnenkomen op de betaalrekening, maar in plaats van die maandelijkse storting voldoen 3 automatische afschrijvingen ook (levert nog eens max. €20 bonus op, ook)

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023 5:47 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
@zessen
Op de website van OPENbank vind ik:
Citaat:
Wanneer je voldoet aan de voorwaarden van het maandelijks laten bijschrijven van het salaris, een pensioenbetaling, uitkering of periodieke overboeking van minimaal € 600,- of door het laten afschrijven van ten minste 3 maandelijkse of tweemaandelijkse automatische incasso’s van de gekoppelde Open Betaalrekening, is de nominale rente op jaarbasis 2,25%. Wanneer je niet voldoet aan deze voorwaarden is de rente 1,50%.
Leid jij hieruit af, dat die €600,- moet worden bijgeschreven op de betaalrekening, of heb jij nog een andere tekst gevonden?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023 5:54 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
email:
Citaat:
Per 29 maart 2023 is de rente op de Open Spaarrekening gestegen: van 1,50% naar 2,25%. Deze rente kun je krijgen door je salaris of andere maandelijkse inkomsten van minimaal € 600 te laten overboeken op je Open Betaalrekening, of door maandelijks of tweemaandelijks 3 automatische incasso’s te laten afschrijven.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023 6:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Ik agendeer maandelijks 600 van mijn Rabo naar Open betaal en agendeer maandelijks 600 van Open betaal naar Open spaar.
Ik denk daarmee aan de voorwaarden te voldoen, en zie het wel even aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023 6:09 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Die tekst is inderdaad anders.
Ik heb die e-mail niet ontvangen. Nog niet, misschien.
Maar misschien ontvang ik hem helemaal niet omdat ik voldoe aan de voorwaarden omtrent automatische incasso's.
Voor de zekerheid zou ik inderdaad aanhouden, dat de maandelijkse bijschrijving moet plaatsvinden op de betaalrekening.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023 8:02 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
De precieze voorwaarden staan in de 'Geldende precontractuele informatie voor het afsluiten van je OPEN SPAARREKENING' die je kunt inzien na inloggen. Daar staat 'Wanneer er op de gekoppelde Open Betaalrekening wordt voldaan aan een van onderstaande voorwaarden:' etc.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023 8:22 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Citaat:
...die je kunt inzien na inloggen.
In de app of alleen via www.?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2023 8:31 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Via www.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 8:46 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Zojuist gezien dat de "precontractuele informatie" ook in de app te vinden is.
(Start de procedure om een extra spaarrekening te openen)

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2023 4:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Is de gewone rente (dus zonder allerlei voorwaarden) nog steeds 1,50% op de Open spaarrekening? Dan is deze rekening overbodig nu ook LPB 1,50% biedt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2023 4:39 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Klopt.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2023 9:48 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
stuiver schreef:
Ik agendeer maandelijks 600 van mijn Rabo naar Open betaal en agendeer maandelijks 600 van Open betaal naar Open spaar.
Ik denk daarmee aan de voorwaarden te voldoen, en zie het wel even aan.
Hetzelfde gedaan. En dat resulteert gewoon in 1.5% op de spaarrekening. Ik ben wel klaar met Openbank en haal mijn geld weg. In stukjes dan loop ik niet het risico weer mijn geld voor 3 weken kwijt te zijn door een of ander overactieve compliance die wil weten waarom mijn eigen geld wil opnemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2023 12:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
BillGates schreef:
Is de gewone rente (dus zonder allerlei voorwaarden) nog steeds 1,50% op de Open spaarrekening? Dan is deze rekening overbodig nu ook LPB 1,50% biedt.
Waarom kies je niet voor 1,8% bij Lloyds?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 mei 2023 12:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
frekie schreef:
Hetzelfde gedaan. En dat resulteert gewoon in 1.5% op de spaarrekening. Ik ben wel klaar met Openbank en haal mijn geld weg. In stukjes dan loop ik niet het risico weer mijn geld voor 3 weken kwijt te zijn door een of ander overactieve compliance die wil weten waarom mijn eigen geld wil opnemen.
Volgens mij hebben ze stiekem de voorwaarden veranderd (weet ik niet zeker) maar nu staat er dat als je aan de voorwaarden voldoet, je de tweede 6 maanden 2,25% krijgt. Dit betekent dus dat je voorlopig (de eerste 6 mnd) 1,5% blijft ontvangen (omdat ze een bestendige storting willen zien zo vermoedde de helpdesk meneer) en na een half jaar pas de 2,25% krijgt. Des te meer reden om mijn geld weg te halen. Ik ben niet te spreken over de onduidelijke acties en de overboekingen die tenminste 2 dagen duren. Ik hou deze rekening aan voor vakantie omdat pas en geldopnames gratis zijn.
van de open bank site
"Wanneer je maandelijks € 600 laat bijschrijven (via salaris, een pensioenbetaling, uitkering of inkomende overboeking) op de gekoppelde Open Betaalrekening, of elke 2 maanden ten minste 3 automatische incasso’s van deze betaalrekening laat afschrijven, dan zal over de tweede 6 maanden een jaarlijkse spaarrente van 2,25% worden uitgekeerd. Het jaarlijkse rendement bedraagt € 475,-,- bruto.
Wanneer je niet voldoet aan de voorwaarden van de Open Spaarrekening, dan is de jaarlijkse spaarrente die over de tweede 6 maanden zal worden uitgekeerd 1,50%. In dit geval bedraagt het totale jaarlijkse rendement € 400,- bruto."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 mei 2023 1:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Waar staan die nieuwe voorwaarden dan? Ik kan ze niet vinden. Ik zie alleen de oude voorwaarden.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO