Met pieken en dalen.. kan mij niet voorstellen dat we echt structureel omlaag gaan..
De NL rente (10 jaar) stond op 1,3 %, en zakte toen weer naar 0,6%, en nu zitten we op 2,26%, nadat we gepiekt hebben op 2,7% Met de renteverhogingen in het verschiet (minimaal 0,5% ECB) zal het eerder nog hoger worden denk ik
Net als aandelen, 3 stappen vooruit, en 2 terug.. maar trend dan nog eens stijging. Neemt niet weg om e.e.a. goed in de gaten te houden.
Zit nu te twijfelen om voor de 1,2% te gaan bij CKV of Orange (3 maanden) Heb ik 3 maanden iets meer dan nu (0,85/0,95%) bij Renault/Klarna. Echter bied Advanzia 1,6% voor 3 maanden aan (nieuwe klanten) Aangezien het patroon is dat ze rond de 1e het basis tarief steeds aanpassen (laatste 3 maanden) hoop ik eigenlijk dat de basis op minimaal die 1,2% komt te staan in dec. Heb liever 1,2% vrijopneembaar, dan 3 maanden vast, en een nieuwe stijging mislopen.
Ben nu al de mist ingegaan met Nordax een schamele 0,46% voor 6 maanden (loopt de 28e af) gelukkig.
En nog 12 maanden depo bij progretto tot 20 Julii 2023 voor 1,45%. ook daar krijg je nu meer voor dezelfde periode.. Had beter langer kunnen wachten dus..
Wel heb ik dus voor een kortere periode een hogere rente gehad, maar die % zijn nu achterhaald met de genoemde termijnen Alleen als ik met een vergelijkbare resterende termijn kijk (iets minder dan 9 maanden) dan zit ik nog hoger (max 0,95% voor 9 maanden deposito)
|