Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 5:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 7:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
MKB'ers die niet met hypermoderne boekhoudsystemen werken, zou ik aanraden om de facturen daarnaast ook gewoon uit te printen en te archiveren.


Dat maakt die zgn. forse besparing tot een grote fopspeen.
Ook je 'neem ik aan' geeft het manco in duidelijkheid maar weer eens aan.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 7:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik zal de vakstudie de komende tijd in de gaten houden.
Ongetwijfeld komen er duidelijke (en zeer uitvoerige) voorschriften wat wel en wat niet mag.

De besparing zit trouwens vooral aan de kant van de versturende partij; namelijk de porti en enveloppen.
Voor de ontvanger kan er ook een besparing zijn bijvoorbeeld als men de ontvangen electronische facturen
rechtstreeks zou kunnen inlezen in de boekhouding. Technisch moet dat kunnen bij bulkfacturen.

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op do 12 feb 2009 7:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 7:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik heb al een oplossing:
Gewoon geen email-adres afgeven.
Scheelt enorm in het zelf moeten uitprinten.
Als dat geen besparing voor de ontvanger is ..... :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 8:29 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
[quote="OTTA 294"]

donderdag 12 februari 2009 08:37

Besparing
Als de helft van de bedrijven binnen een paar jaar overstapt op digitaal factureren, levert dat een besparing op van 600 miljoen euro, zo heeft het ministerie berekend.


Waar komt die 600 miljoen vandaan?
Ik denk toch minder omzet bij de toeleveranciers van kantoorbenodigheden, dus daar minder omzet.
Ook besparing op personeelskosten, dus daar ook weer minder arbeidplaatsen, en meer WW uitkering.
En zo zullen er nog wel meer dingen zijn.
Kortom, mooi bedrag die 600 miljoen, maar of dat ook werkelijk zo is dat is nog maar de vraag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 8:31 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Hoeveel grote bedrijven scannen niet al direct alle facturen als ze binnen komen?
Is toch ideaal als ze direct digitaal binnen komen, workflowmanagement was nog nooit zo makkelijk.

En waarom zou een mkb'er die facturen nu ineens moeten gaan printen? Als digitaal toch is toegestaan moet hij/zij niks meer printen maar alleen voor een goede opslag zorgen.

@majoor aan de andere kant moeten er programma's worden aangepast, levert ook weer werkgelegenheid op.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 9:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Janssen schreef:
En waarom zou een mkb'er die facturen nu ineens moeten gaan printen? Als digitaal toch is toegestaan moet hij/zij niks meer printen maar alleen voor een goede opslag zorgen.

Er zit veel meer aan vast. Bijvoorbeeld het inboeken.
Er zijn nog steeds heel veel bedrijfjes die maandelijks/per kwartaal/jaarlijks hun boekhouding inleveren bij hun boekhouder/adviseur. Iemand als ikke....
Om efficiënt te kunnen verwerken is het doorgaans logisch om alle stukken (bank, kas, inkoop- en verkoopfacturen) in een ordner aan te leveren.
Ik praat nu vanuit mijn eigen dagelijkse ervaring. Moeilijk om dat over te brengen vrees ik.

Natuurlijk is het ook mogelijk om facturen rechtstreeks in te lezen in een pakket maar dat zijn dure systemen die voor heel veel ondernemers niet binnen handbereik liggen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2009 8:41 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Ik snap wat je bedoelt. Maar ik denk dat dit ook een zienswijze is. Men is nu eenmaal papier gewend en heeft daar zijn werkwijze op aangepast.

Als je nu op dezelfde opbergwijze (per maand/leverancier/etc.) je digitale facturen aanlevert op een usb, scheelt toch weer slepen? Of je boekhouder nu moet bladeren in een ordner of op zijn computer. Ook voor hem/haar is het een andere denkwijze.

Zou blij zijn als ik minder papier kreeg :)

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2009 12:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Digitale informatie is vluchtig........papier is veilig(er). En je kan er op schrijven :wink:

Bovendien heel erg uiteenlopend qua bestandsindeling. Ik kan dat niet inlezen in mijn boekhoudpakket.
De informatie op de factuur moet gecodeerd worden naar grootboekrekeningen en BTW splitsing. Het zal nooit in één keer allemaal op de juiste plek staan. Als je dat probeert te automatiseren kost dat meer tijd denk ik dan het bespaart.

Maar bij hele grote bedrijven, die jaarlijks duizenden facturen krijgen van dezelfe leverancier, die nagenoeg identiek zijn, lijkt me dat je zoiets wel kan automatiseren.
MKB is een heel ander verhaal, alleen al door de kleine schaal en door de grote diversiteit aan activiteiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2009 1:56 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Op de computer kun je ook schrijven ;).

Het kan inderdaad handig zijn, maar als je maar enkele facturen hebt is papier fijner. Het is gewenning.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO