SpaarXL schreef:
@Linn: Als je als nieuwe klant een rekening aanvraagt, kun je volgens mij niet om die pas heen. Misschien was dat vroeger anders, maar nu krijg je sowieso die 12,40 aan kosten voor je neus. Vandaar ook mijn vraag hoe je dan weer van die pas af komt.
In mijn bericht van 4 jan. staat dat ik een pas had en dus al klant was.
Als je later de Postbank belt met de mededeling dat je je pas verloren bent en dat je geen nieuwe hoeft, ben je van de kosten, € 1,03 per maand

, af.
De € 3,10 in je bericht van 6 jan 4:47 slaan volgens mijn informatie op de betaling van de pas per kwartaal, immers 4 x 3,10 per kwartaal = 12,40 per jaar.
Zie de site van de Postbank.
Bij de Postbank moet je na 1 jaar je gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen, sinds ik Mijn Postbank.nl gebruik wordt dit verlangd.
Daarvoor heb je geen pas nodig.
Onderstaande e.mail is van februari 2008 toen ik mijn 2e Basispakket zonder pas heb aangevraagd, later in 2008 heb onder dezelfde voorwaarden het 3e Basispakket aangevraagd.
Geachte ..........,
Als u geen Giropas afneemt, dan betaalt u geen pakketkosten. Wij adviseren u dit wel duidelijk aan te geven op het contract.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail