Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 9:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 9:34 am 

Geregistreerd: do 27 dec 2007 12:38 pm
Berichten: 39
rhart schreef:
Waar haal je deze informatie vandaan ?

http://www.postbank.nl/top


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 6:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
ERCMarcel schreef:
Ter info : Het minimum saldo is verlaagd naar 5000 euro


Sterker nog:
Als u een Postbank hypotheek heeft of maandelijks uw inkomen stort bij Postbank, dan hoeft u niet aan dit minimum saldo te voldoen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Bingo!?
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 10:45 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 11:15 pm
Berichten: 81
henrid schreef:
Sterker nog:
Als u een Postbank hypotheek heeft of maandelijks uw inkomen stort bij Postbank, dan hoeft u niet aan dit minimum saldo te voldoen.


Da's tweemaal raak voor mij! Daarmee wordt het een potentieel interessante spaarrekening.
Alleen jammer voor de Postbank dat ik al 10 rekeningen heb die op dit moment een hogere rente bieden. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 9:10 pm 

Geregistreerd: wo 30 jul 2008 3:16 pm
Berichten: 41
Het is ook jammer dat de postbank hun klanten niet attendeert op de spaarmogelijkheden. laatst kwam ik er per toeval achter dat je met een hypotheek bij de postbank een toprekening kunt openen zonder aan een minimum saldo te voldoen. Ikzelf zit bij Anadolu en CEB met interessante rentes maar mn ouders willen/durven die overstap niet te maken en hebben dus wel een hypotheek bij de PB. 1 telefoontje en hun loyaal rekening werd omgezet naar een toprekening. scheelt toch wat duiten op jaarbasis en je hoeft er niets voor te doen.
toch wel een interessante rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 10:23 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Dennis schreef:
Het is ook jammer dat de postbank hun klanten niet attendeert op de spaarmogelijkheden.


Dat doen ze expres niet. Veel mensen die een spaarrekening bij de postbank hebben zullen misschien ouderen zijn of mensen die niet goed weten hoe je van rekening kan veranderen. Deze krijgen een hele lage rente over hun spaargeld. Als ze een plusspaarrekening hebben, een van de oudste rekeningen bij de postbank is de rente maar 0.50%.

Als ze klanten attenderen op rekeningen met hogere rente is de kans groot dat veel mensen een andere rekening nemen. Die moeten ze dan een hogere rente betalen terwijl ze (postbank) dat nu niet hoeven te doen.

Bij de postbank zijn ze alles behalve klantvriendelijk en hoe meer ze kunnen verdienen aan klanten en hoe minder rente ze hoeven te betalen des te beter. Dus waarom een bericht sturen over andere rekeningen als mensen heerlijk hun spaargeld bij je weg zetten tegen een rente van soms maar 0,50% (plusspaarrekening) of maximaal 3.40% (bonussparen, met bonus. Zonder bonus 2.20%)

Het is gewoon schandalig. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 10:26 pm 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 7:27 pm
Berichten: 20
Toen de Postbank met de Loyaal rekening is begonnen hebben ze dit geintje ook al een keer uitgehaald. Iemand met een hypotheek bij de Postbank had geen minimale inleg en zonder een hypotheek zou je minimaal 15000 euro in moeten leggen.

Ik ben daar ook toevallig achter gekomen omdat mijn collega en ik beide informatie over de Loyaal rekening thuis gezonden kregen alleen hij had geen minimale inleg en ik 15000 euro.

Toen heb ik klantenservice van de Postbank gebeld en die vertelde mij dat mijn collega geen minimale inleg had vanwege zijn hypotheek bij de Postbank.

Helaas is van de Loyaal rekening niet veel meer over wat betreft de hoge rente.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 11:11 pm 

Geregistreerd: do 27 dec 2007 12:38 pm
Berichten: 39
Dennis schreef:
Het is ook jammer dat de postbank hun klanten niet attendeert op de spaarmogelijkheden.

Ik werd gisteren door de postbank gebeld dat er fantastisch nieuws was op het spaarfront. Het betrof de nieuwe top rekening met hoge rente van wel 4%. Nu heb ik 2 weken terug de toprekening weer heropend. (Lijkt me wel handig om tijdelijk wat kleinere bedragen weg te zetten icm met de betaalrekening)

Oh ja sorry meneer, ik zie dat u hem al heeft. Sorry voor het ongemak!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 10:28 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
henrid schreef:
Sterker nog:
Als u een Postbank hypotheek heeft of maandelijks uw inkomen stort bij Postbank, dan hoeft u niet aan dit minimum saldo te voldoen.


Weet iemand toevallig of er een minimum eis aan dat maandelijkse inkomen zit? (Ik laat maandelijks € 300,= van mijn salaris op de postbank storten).

Als je een rekening wilt openen is de minimum eis dacht ik € 500,= (dan hoef je geen openingskosten te betalen).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 12:57 pm 

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 12:52 pm
Berichten: 3
ERCMarcel schreef:
Dennis schreef:
Het is ook jammer dat de postbank hun klanten niet attendeert op de spaarmogelijkheden.

Ik werd gisteren door de postbank gebeld dat er fantastisch nieuws was op het spaarfront. Het betrof de nieuwe top rekening met hoge rente van wel 4%. Nu heb ik 2 weken terug de toprekening weer heropend. (Lijkt me wel handig om tijdelijk wat kleinere bedragen weg te zetten icm met de betaalrekening)

Oh ja sorry meneer, ik zie dat u hem al heeft. Sorry voor het ongemak!


Gewoon nwe rekening openen (kan max 3 rekeningen). toprekening geldt niet per persoon, maar per REKENING !!!
Martin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 7:44 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 feb 2008 9:40 pm
Berichten: 59
4%. Daar trapt toch niemand meer in met al die mooie rentes die momenteel beschikbaar zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 7:57 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Ook ik kan niet begrijpen dat iemand interesse heeft voor deze rekening terwijl andere (Nederlandse) banken een hogere rente geven.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 8:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Interesse om de volgende reden: bij een betaalrekening hou ik altijd een paar honderd euro (wisselt) paraat om snel heen en weer te kunnen zetten voor aankopen.

De "gewonde" internet heeft 2,5% en als ik dat kan omzetten in 4% vind ik dat altijd beter, ook al gaat het hiet om centen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 9:11 pm 
Ik gebruik de internetspaarrekening daar ook voor, ben benieuwd of omzetting lukt.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 aug 2008 10:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 11:23 pm
Berichten: 43
groentje schreef:
Interesse om de volgende reden: bij een betaalrekening hou ik altijd een paar honderd euro (wisselt) paraat om snel heen en weer te kunnen zetten voor aankopen.


Het is inderdaad nuttig om geld tegen een hoge rente weg te zetten, terwijl je er toch zonder omwegen over kunt beschikken. Maar kun je voor dit doel niet beter gebruikmaken van ASN Ideaalsparen? Het prettige van deze rekening is, dat je er een (gratis) bankpasje bij krijgt waarmee je contant geld kunt opnemen van elke flappentap in NL (altijd 250 euro, niet meer en niet minder). Bovendien kun je ermee pinnen (bedragen tussen dus 250 en 9.975 euro). Dus als je iets koopt waarvoor je normaal eerst geld zou overhevelen naar je betaalrekening, kun je met deze rekening rechtstreeks vanaf je spaarrekening betalen. Deze rekening kun je dus als het ware gebruiken als verlengstuk van je betaalrekening. En dan is 4,5 procent lang niet slecht. (Deze rekening kent geen opnamebeperkingen, maar wel inlegbeperkingen. Maar ja, je kunt niet alles hebben.)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 aug 2008 11:22 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Marcel schreef:
Het zou leuk zijn als deze nieuwe spaarrekening niet dezelfde levensloop kent als zijn mede-onvindbare voorgangers, namelijk in het begin een concurrerende rente om vervolgens weg te zakken in de middenmoot.


Voor de verandering is nu het artikel onvindbaar. :lol:

Citaat:
BerichtGeplaatst: Wo 16 Jan 2008 3:42 pm Onderwerp: Onvindbaar
Nog een interessant artikel van Mister Money
http://mistermoney.rtl.nl/spaarrekening ... indbaar.nl :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO