Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 2:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Stukje geschiedenis over muntgeld.
Heel vroeger vertegenwoordigde het gewicht en legering de werkelijke waarde van het betaalmiddel.
Door telkens (stiekem) kleine deeltjes van de munten af te snijden of te schrapen verkreeg men bij elkaar zoveel gewicht dat er een nieuwe munt van gemaakt kon worden.
Dat is de reden waarom heel oude munten er vaak niet meer uitzien, rafelig of klein van stuk, of i.p.v. rond vierkant zijn (geworden).
Ergo: Sneden vroeger de mensen de randjes er af, doen tegenwoordig de banken dat.
Soms zodanig dat men zelfs bijna van openlijke geweldpleging mag spreken. :mrgreen:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 3:51 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Als de Postbank meent dat zij duidelijk communiceren via rekeningafschriften, die je alleen nog tegen betaling kunt krijgen dan zijn ze wel verkeerd bezig. Zij weten heel goed hoe zij duidelijk kunnen communiceren, maar laten dat bewust achterwege omdat dan waarschijnlijk vele spaarders hun 1% rente rekeningen opheffen!




ma 29 dec 2008, Telegraaf

'Postbank melkt spaarders uit'

AMSTERDAM - Honderduizenden Nederlanders sparen bij banken met extreem lage rentes. De meeste banken vinden dat prima en doen weinig of niets om zelfs hun trouwste klanten te wijzen op voordeliger spaarmogelijkheden. Met name de Postbank en ING maken zich hier schuldig aan.

...

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 3:55 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Poll aanmaken? In de sectie "op de bank".
Gaat het dan om banken of bankdirecteuren?

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 3:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Paul209 schreef:
Door telkens (stiekem) kleine deeltjes van de munten af te snijden of te schrapen verkreeg men bij elkaar zoveel gewicht dat er een nieuwe munt van gemaakt kon worden.


En toen kwam de uitvinding van de kartelrand en het randschrift. :wink:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 5:04 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
krentenweger schreef:
Als de Postbank meent dat zij duidelijk communiceren via rekeningafschriften, die je alleen nog tegen betaling kunt krijgen dan zijn ze wel verkeerd bezig. Zij weten heel goed hoe zij duidelijk kunnen communiceren, maar laten dat bewust achterwege omdat dan waarschijnlijk vele spaarders hun 1% rente rekeningen opheffen!


Papieren afschriften van spaarrekeningen zijn gratis bij de Postbank.
Niet dat ik voorstander van de ING ben, het is standaard beleid bij hun om de klant zo min mogelijk te geven, maar ik vind wel dat we bij de feiten moeten blijven.
Zo is het bijvoorbeeld een feit dat de ING op spaarloon rekeningen maar 1,7% rente geeft (tegen 2,5% gemiddeld in Nederland op een spaarloon rekening). :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 2:56 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
@Dyna18. Je hebt gelijk. Was even in de war met de tweewekelijkse afschriften van de girorekening, die kosten namelijk wel geld.

Niettemin vraag ik mij af of het communiceren via afschriften nu de meest klantvriendelijke methode is. Als er bovendien weinig mutaties plaatsvinden op de spaarrekening dan loopt ook deze zgn. informatievoorziening spaak.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 12:56 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Citaat:
De rentes van........zijn op 23 december plotseling naar 1% verhoogd. Dat was volgens Hanneke van Veen het gevolg van de lancering van http://www.laagstespaarrentes.nl op 22 december. "Het was heel opvallend, dat ze één dag na de introductie van de site de rente opschroefden", zegt Van Veen.
Een prima initiatief, dacht ik zo. Een beetje het soort schandpaal dat ik vorige week bedoelde bij de suggestie SI daarmee uit te breiden.
Citaat:
Volgens Marie-Louise Oster, woordvoerster van de Postbank/ING, worden de rekeningen met een rente van 1% niet meer actief aangeboden........Het rentepercentage van 1% houdt verband met de hoogte van de kapitaalmarktrente en concurrentie-overwegingen. De verhoging naar 1% heeft niets te maken met de lancering van de website van http://www.laagstespaarrentes.nl.
Eigenlijk een ergerlijke reactie, die de kernpunten vermijdt en impliciet bevestigt wat hier op de site al meermaals is gesteld; slapen of op je bank vertrouwen betekent 'de klos zijn' als het om rendement gaat. Hoezo...verband met de hoogte van de kapitaalmarkt..? Over welk % van die tarieven het dan gaat, dat zegt ze voor het gemak maar niet. Ronduit propaganda....!
Citaat:
Oster stelt dat klanten weten waar ze aan toe zijn, als ze een rekening met een lage rente hebben. Het actuele rentepercentage staat op het afschrift vermeld. Het wordt op die manier duidelijk gecommuniceerd.
Alweer pure propaganda. 'Slapers' die hun spaargeld langere tijd als appeltje voor de dorst aanhouden en geen mutaties hebben krijgen mogelijk slechts 1x per jaar een (verplicht) afschrift.
Nee, het is allang duidelijk, onvoldoende eigen alertheid en activiteit betekent jezelf tekort doen en de (meeste) banken vinden dat laatste prima!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 1:45 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Het lijkt erop dat ook SNS zijn rente van haar slechtste product verhoogd heeft.
Daardoor hangt de rode lantaren nu weer bij de Postbank.

Edit: fout, SNS heeft haar rente niet verhoogd, deze is nog steeds 0,75% :roll:. Ze hebben gewoon de rekening "SNS Gewoon sparen" uit het renteoverzicht gehaald, om op die manier uit de lijstjes te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 3:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Postbank opnieuw laagste spaarrente
30-12-2008 | Gepubliceerd 12:30

De Postbank heeft vorige week de spaarrente op de Plusrekening verhoogd, van 0,5 procent naar 1 procent. De bank ontkent dat het te maken heeft met negatieve publiciteit, vorige week, over de lage spaarrente.

De website laagstespaarrentes.nl bracht op 22 december in een persbericht in kaart welke bank op dat moment de laagste spaarrente had.

Renteverhoging
Postbank stond bovenaan de lijst, met slechts 0,5 procent rente voor de Plusrekening. Diverse media - ook Z24 - berichtten erover, en een dag later verhoogde Postbank ineens de rente naar 1 procent.

Lees verder op:
http://www.z24.nl/bedrijven/finance/art ... rente.html


Hmmmm beetje onduidelijk wat SNS bank nou precies gedaan heeft. Ze hebben in ieder geval deze rekening ook uit het renteoverzicht gehaald, want daar stond hij een week geleden nog wel in. Blijkbaar heeft 'naming and shaming' toch effect!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 3:40 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ik zie de rekening anders nog steeds in het overzicht staan van de SNS Regiobank: http://www.snsregiobank.nl/blob.asp?id=14142
Edit: ik begrijp er ook niks van, deze lijst is van 17-12, dus zou er niks veranderd moeten zijn.

_________________
Luister naar dj doboy


Laatst bijgewerkt door Doboy op di 30 dec 2008 10:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 11:30 am 

Geregistreerd: wo 31 dec 2008 11:27 am
Berichten: 1
De 'Gewoon sparen' rekening van de SNS Regio Bank is uit de lijst verwijderd, omdat dit een rekening is die waarschijnlijk niet meer te openen valt. Hij bestaat nog wel, maar wordt alleen nog gebruikt als tussenrekening voor depositospaarders. Hierdoor staat nu de postbank weer 'bovenaan'.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 12:17 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Doboy schreef:
Ik zie de rekening anders nog steeds in het overzicht staan van de SNS Regiobank: http://www.snsregiobank.nl/blob.asp?id=14142
Edit: ik begrijp er ook niks van, deze lijst is van 17-12, dus zou er niks veranderd moeten zijn.


SNS had eerst ook het product "Gewoon sparen" in dat overzicht staan. Die is er nu uit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 12:33 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Doboy schreef:
Ik zie de rekening anders nog steeds in het overzicht staan van de SNS Regiobank: http://www.snsregiobank.nl/blob.asp?id=14142
Edit: ik begrijp er ook niks van, deze lijst is van 17-12, dus zou er niks veranderd moeten zijn.


Goed gezien. Ik heb even in ons archief gekeken en kan bevestigen dat op 18-12-2008 de "Gewoon Sparen" rekening in de lijst stond. Op dit moment staat hij er niet meer in (ondanks dat de datum van het overzicht wel op 17-12-2008 is blijven staan). Of de rekening ook plots inactief is geworden weet ik niet maar op een of andere manier heeft SNS hem wel uit het overzicht willen halen.....
Zet me wel een beetje aan het twijfelen wat we met deze rekening moeten doen. Omdat hij nog niet bij het overzicht van oude rekeningen staat laat ik hem nog wel op http://www.SpaarInformatie.nl staan met een extra opmerking. Ik zal ook een mail sturen om na te vragen wat er aan de hand is met deze rekening.

Oud overzicht 17-12-2008:
Bijlage:
Oude rentelijst SNS.jpg


Nieuw overzicht 17-12-2008:
Bijlage:
Nieuwe rentelijst SNS.jpg


PS: Moderators: Sorry voor het formaat van de post ;)

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 12:55 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
OTTA 294 schreef:
Dat lijkt me trouwens echt een heel goed idee!!!

In samenwerking met een consumentenprogamma, bijv.kassa,rijkt spaarinformatie.nl op tv ieder jaar het loden spaarvarken uit. :idea:


Op zich wel een goed idee om jaarlijks stil te staan bij de 'spaarbeleid' van de banken en daar iets mee te doen. Hoe we dat het liefst zouden doen is wel nog een vraag. Banken in een negatief daglicht zetten is een optie. Wij proberen echter altijd een positieve benadering te gebruiken. Volgens ons kom je daar een stuk verder mee....maar goed misschien iets om een topic van te maken in 'Over SpaarInformatie' ?

PS: Laten we ons in dit topic weer op de rente van de postbank gaan richten.....

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 10:46 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Mandros schreef:
Laten we ons in dit topic weer op de rente van de postbank gaan richten.....

Vanwaar die energie hierin stoppen. Die daalt alleen maar en als dat niet zo is dan is ie al belachelijk laag.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO