Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 5:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 10:36 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Heeft iemand hier ooit gehoord van de Rabo Internet Loyaalspaarrekening? Ik ken iemand die deze rekening geopend heeft met een basisrente van 3.6% en een bonusrente van 0.6% over het gemiddeld jaarsaldo. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik dit hoorde. Ik kan hiet niets over vinden op de site van de Rabo en mij is deze rekening nooit aangeboden toen ik nog een (substantieel) bedrag bij de Rabo gestald had. Ik heb voorwaarden gezien van deze rekening waar als jaar 2003 op stond! Bestaat dus blijkbaar al jaren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 10:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
http://www.rabobank.nl/particulieren/lokalebanken/s-hertogenbosch/sparen/

zie ook:http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=608

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 11:12 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ja dat is de rekening inderdaad. Alleen was het in dit geval niet bij de Rabo s-hertogenbosch! Hij wordt dus ook op andere plaatsen aangeboden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 11:31 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Niet in Schagen-Wieringerland op de site te zien, maar misschien wel te openen als je er om vraagt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 9:46 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Doboy schreef:


Ook hier wordt de Rabo InternetLoyaalSparen besproken = Rabo Vlietstreek - Zoetermeer.

Kennelijk zijn dit de enige 2 deelnemende Rabo werkgebieden die deze rekening aanbieden.
Vind het wel vreemd dat hier zo weinig over bekend is.

Ben ervan overtuigt dat je met een uitdraai van de voorwaarden (pdf) bij alle andere Rabofilialen toch wat verbaasde gezichten van hun medewerkers zult zien.. :roll:


Laatst bijgewerkt door WitteDuif op ma 29 sep 2008 7:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 1:08 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Deze rekening werd aangeboden aan mijn ouders nadat ze gevraagd hadden voor een rekening met hogere rente. Ik zat zelf tot voor kort ook mijn hele leven bij die lokale Rabobank en voel me een beetje besodemieterd, aangezien ze inderdaad die voorwaarden blijkbaar al in 2003 hadden. Ik ben toch blij dat ik vorig jaar het licht heb gezien en mijn internetbonusrekening heb geplunderd. Ik heb het daarbij trouwens over een substantieel bedrag. Ik snap helemaal niets van het beleid van de Rabo. Wel werd ik een jaar of twee geleden gebeld voor een gesprek door zo'n commercieel figuur van de lokale Rabo . Ik heb daar toen voor bedankt. Misschien wilden ze me toen wel die rekening aanbieden haha. Is dan een gemiste kans geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 1:34 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
De loyaal rekening bestaat al jaren en was bedoeld voor spaarrekeningen met een saldo boven de EUR 100.000. De rente lag 0,2 % boven de Internet-bonus-spaarrekening. Publiciteit met deze rekening werd niet gezocht, je moest er of zelf om vragen of een aanbod krijgen van de bank.

Recent zijn de voorwaarden wat aangepast en zie je dat sommige banken wat actiever de markt opgaan met dit product.

Omdat iedere Rabobank zelfstandig is, zie je wel verschillen in hoe actief men er mee omgaat. Bij de ene bank wel info op de site, bij de andere weer niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 5:58 pm 

Geregistreerd: do 21 feb 2008 8:40 pm
Berichten: 32
Ik hoorde dat de Rabobank waar ik enkele rekeningen heb lopen ook deze Loyaal-spaarrekening heeft. Hiermee wordt echter geen reclame gemaakt, maar wel zijn de private banking-leden hierover telefonisch benaderd.

Vandaag heb ik gewoon gebeld en telefonisch verzocht om mijn internet (bonus)spaarrekening om te zetten in Loyaalsparen. Nadat de dame aan de telefoon eerst enigzins overrompeld klonk, kreeg ik uiteindelijk te horen dat dit niet over de telefoon kan, maar dat ik daar een afspraak voor moet maken bij de Rabobank. Toen ik haar vertelde dat deze bank enige tijd geleden zelf actief private banking-leden hierover TELEFONISCH had benaderd en vervolgens gewoon de overeenkomst werd toegestuurd, werd ik in de wacht gezet. Na enige tijd kreeg ik een andere bankmedewerkster aan de lijn, waarmee ik alles wel telefonisch kon regelen. Door deze medewerkster werd ik zelfs 3 uur later zelfs terug gebeld met de mededeling dat de rekening inmiddels al was omgezet en dat de overeenkomst was verstuurd.

Als je er zelf naar vraagt, kan het dus blijkbaar gewoon..!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 7:31 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik zag vandaag voor het eerst op de site onder "producten" de internet loyaalspaarrekening. Het minimum spaarbedrag is 20.000 Euro. Hij is via internet aan te vragen.

Hierbij de gegevens uit de site overgenomen:
Rabo InternetLoyaalSparen
Rentepercentage
Over het hele tegoed op de rekening van € 20.000 t/m € 1.000.000: 4,50%
Bestaande uit een variabele basisrente over het hele saldo: 4,00%
én een bonusrente die vergoed wordt over het laagste saldo in een kwartaal: 0,50%
Is het saldo > € 1.000.000: basisrente: 4,00%
Is het saldo < € 20.000: lagere basisrente:1,00%


Rabo InternetLoyaalSparen kunt u aanvragen als u beschikt over een Rabo betaalrekening en bankiert via internet. Doet u dat nog niet, vraag dan eerst de Rabox© aan. Deze kost € 10 en biedt alles om te internetten en te bankieren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 7:55 pm 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 8:00 pm
Berichten: 43
hm ik snap 'm niet, hoeveel krijg je dan over de eerste 20.000 als die 4,5% over het bedrag van 20.000 tot 10.0000 is?
Citaat:
Over het hele tegoed op de rekening van € 20.000 t/m € 1.000.000: 4,50%
4%? 1%? 4,5%? voor de eerste 20.000 (ik neem aan dat het er ongelukkig staat en gewoon 4,5 is).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 8:02 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Volgens mij is de basisrente 4% en over het bedrag dat een heel kalenderkwartaal blijft staan, krijg je 0,5% bonusrente. Als je tegoed onder de 20.000 zakt, zakt je rente naar 1% :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 9:57 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ik moet zeggen dat deze rekening die nu door iedereen kan worden geopend (mits bankierend bij de Rabo) een stapje in de goede richting is van de Rabo. De rente van 4.5% is helemaal niet slecht. Nadeel is natuurlijk het minimumbedrag van 20.000 dat moet blijven staan. Eigenlijk lijkt deze rekening op een deposito met variabele rente. Hadden ze dit eerder aangeboden dan was ik misschien nog even gebleven (dat dit nog eens uit mijn mond zou komen haha).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 8:48 am 

Geregistreerd: do 25 sep 2008 10:20 am
Berichten: 29
kuripot schreef:
Ik moet zeggen dat deze rekening die nu door iedereen kan worden geopend (mits bankierend bij de Rabo) een stapje in de goede richting is van de Rabo. De rente van 4.5% is helemaal niet slecht. Nadeel is natuurlijk het minimumbedrag van 20.000 dat moet blijven staan. Eigenlijk lijkt deze rekening op een deposito met variabele rente. Hadden ze dit eerder aangeboden dan was ik misschien nog even gebleven (dat dit nog eens uit mijn mond zou komen haha).


Haha ik dacht precies hetzelfde.. maar nu staan mijn centjes al op deposito's bij NIBC en moneyou


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 4:47 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik zie eigenlijk niet waarom iemand zijn/haar spaargeld op deze rekening zou moeten zetten. Voor de doorgewinterde Rabo-fiel is het waarschijnlijk een droom-rente waarvan hij/zij nooit geweten had dat het mogelijk was. Wij weten inmiddels beter en laten ons met 4,5% niet verleiden...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 7:56 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Kan je deze rekening ook aan de balie openen/omzetten?

Dan ga ik er vandaag nog werk van maken...

Hadden in october al omgezet naar internetbonus sparen, was dezelfde dag al veranderd... als je eerst op een overeenkomst moeten wachten...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO