Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 5:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 10:41 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 05 apr 2008 10:37 pm
Berichten: 51
Hoe reageert de Rabobank als je je internetbonusspaarrekening bijna leeghaalt (geld overboeken naar andere banken met hogere rente) en er nog 100 euro ofzo op laat staan en er de eerste jaren waarschijnlijk geen transacties van/naar zullen plaatsvinden?

Ben ik gewoon even nieuwsgierig naar.
:D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 11:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
Ik heb de rekening een paar jaar geleden helemaal leeggehaald. De rekening is echter nog steeds actief en dus eventueel weer te gebruiken.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 10:11 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb 2008 12:46 pm
Berichten: 53
Niet bang zijn voor de rabo bavaria
Ook mijn rekening helemaal leeg gemaakt tot 0,99 eurocent, kwam zo uit.
Geen reactie gehad en heb nog steeds het rabo riant pakket. En in de persoonlijke emails wordt ik nog steeds met mijnheer ........... aangesproken.

Met vr gr.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 11:31 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Waarom zou je de rekening niet gewoon opzeggen. Dan krijg je ook de tot nu toe opgebouwde rente uitbetaald en kun je die nu al rentedragend maken in plaats van na 1 januari, wanneer Rabo ze normaal bij schrijft.
Deze rekening aanhouden in de hoop dat je hem ooit nog weer gaat gebruiken......? Als een bank weer interessant wordt, is dat vaak met een nieuw product en zelden met het oude type rekening. In dit geval (bonus rente over het laagste saldo in een kwartaal) heb ik indertijd 'afgerekend', 3,4% is nu eenmaal niet echt interessant meer, zeker niet met de geldende beperking.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 apr 2008 8:32 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb 2008 12:46 pm
Berichten: 53
Blikoortje

U heeft volkomen gelijk bedankt voor de tip, had hier nog niet bij stil gestaan
Gelijk de rekening maar opgeheven.

Met vr gr


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2008 8:35 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ben tegen september vorig jaar begonnen mijn rabo internet bonusspaarrekening leeg te halen en over te boeken naar andere banken omdat ik het zo langzamerhand spuugzat werd. Een rente bieden van 3.4% waarvan 2.2% als bonus over het laagste saldo in een kwartaal. Het was meer luiheid om jaren daar te blijven. Nu ge(mis)bruik ik nog mijn bankrekening bij de rabo om mijn geld heen en weer te schuiven tussen al die banken die meer te bieden hebben. Ik heb nooit enige reactie van de rabo gehad en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 2:36 pm 

Geregistreerd: zo 20 apr 2008 3:40 pm
Berichten: 22
Ik denk dat het de rabo het niet uitmaakt, aangezien je toch je per kwartaal 9,75 € blijft afdragen om een rekening bij hen te mogen hebben. Internetsparen is een gratis aanvulling, hoewel ze wel in hun vuistje lachen met al die mensen die hun geld maar laten staan op deze internetspaarekening.

Momenteel gebruik ik bij de Rabo alleen de betaalrekening. Waaraan mijn credit card is gekoppeld. Ook hier zou ik wel vanaf willen, maar bij gebrek aan betere grootbanken zit ik toch nog vast bij de rabo.

Met in het buitenland gratis pinnen (ook buiten europa) en overzichtelijk internetbankieren heeft de rabo nog een streepje voor wat mij betreft.

wat is daarin jullie mening?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 11:36 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Op zich heb ik helemaal geen problemen met het internetbankieren bij de Rabobank. En ja, daar betaal je voor en dat vind ik ook helemaal niet erg (zijn geen bedragen om over te vallen). Ik blijf daarom ook gewoon bij de Rabobank voor mijn betaalrekening. Vind het internetbankieren van de Rabobank best wel goed en overzichtelijk en overboekingen zijn al na enkele seconden uitgevoerd. Ik denk ook dat het de Rabobank niet veel uitmaakt. Las laatst dat ze ontzettend veel nieuwe klanten van ABN-AMRO hadden afgesnoept, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen. Als ze hun rentevergoedingen eens op peil zouden brengen dan had ik helemaal niets te klagen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 10:26 am 
Tja,

waarom er allemaal beperkingen aanzitten (bonus rekenening) en de rente ook niet al te hoog is snap ik niet vanuit de "cooperatieve gedachte" waar Rabobank x op x reclame mee maakt.

Rabobank Belgie heeft een veel hogere rente (4%):
http://www.rabobank.be/nl/sparen/ris/ris.asp

Rabobank Ierland nog hoger (4,3%)
http://www.rabodirect.ie/

Kan iemand het uitleggen?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 4:45 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
In Ierland en België heeft de Rabobank een doelstelling om meer marktaandeel te kopen. Dit doen ze door het (tijdelijk) aanbieden van een hogere rente. Als de doelstelling is gehaald zullen ze waarschijnlijk gaan reduceren naar Nederlandse normen.

Ik vermoed dat je als Nederlander bij de Amsterdam Trade Bank ook een relatief hogere rente krijgt dan een Rus bij de Alfabank (moedermaarschappij van Amsterdam Trade Bank), om dezelfde reden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 9:34 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Stond gisteren toevallig een stukje over in de krant. Volgens een woordvoerder van RABO was de oorzaak van het renteverschil dat de Belgische tak volledig via internet ging en daarom geen hoge kosten met zich bracht zoals in Nederland het dichte kantorennet dat wel doet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei 2008 12:17 pm 

Geregistreerd: do 21 feb 2008 8:40 pm
Berichten: 32
Blikoortje schreef:
Stond gisteren toevallig een stukje over in de krant. Volgens een woordvoerder van RABO was de oorzaak van het renteverschil dat de Belgische tak volledig via internet ging en daarom geen hoge kosten met zich bracht zoals in Nederland het dichte kantorennet dat wel doet.


Ze zijn de laatste tijd anders aardig bezig met het sluiten van kleine vestigingen ... dus dan kunnen ze hier binnekort de rente ook wel gaan verhogen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO