Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 1:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010 7:46 pm 
Vijfje

Inderdaad Karel, als betaalrekening prima bank, maar niet voor het sparen ja...

Maar ik denk dat MBSL aandelen van de Rabo heeft... :oops:
of familie van RobaBert is, en daarom Rabog**l... :x

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 11:19 am 
Stuiver

Juanj,

Je reageert niet inhoudelijk op het commentaar op je eerste post: je grijpt ieder bericht van de Rabo aan om een zelf een pissige opmerking te plaatsen niet gebaseerd op enige kennis van zaken of blijk gevend van enig inzicht in de inhoud van het gepubliceerde stuk. Lees je het eigenlijk wel of werkt de naam Rabo als een rode lap op een stier en heb je bij voorbaat je mening al weer klaar?

Verder : als je de moeite zou nemen om mijn reactie goed te lezen zal je o.a. tegenkomen: "ben zelf geen fan van de Rabobank".

Ik begrijp je idiote opmerking :

"Maar ik denk dat MBSL aandelen van de Rabo heeft...
of familie van RobaBert is, en daarom Rabog**l..."

dan ook niet zo goed.

In plaats van het persoonlijk te maken, zou je beter kunnen proberen inhoudelijk te reageren, maar kennelijk ben je hier niet toe in staat.

Dat je verder slecht op de hoogte bent, blijkt wel uit het feit dat je er van overtuigd bent dat de Rabobank aandelen uitgeeft?
Om je wat op weg te helpen : de Rabobank is een coöperatie en geeft derhalve geen aandelen uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 10:50 pm 
Vijfje

Beste MBSL,

Geen paniek... wereld vergaat niet.. is maar een grapje... omdat je zo in de bres springt voor de Rabo...

Als reactie op de eerste post...

Ik geef aan dat de Rabo altijd commentaar heeft op ontwikkelingen, alles moet altijd met een slag om de arm.

De crisis zit voor een groot deel tussen de oren. Door steeds maar te waarschuwen voor negatieve gevolgen, kan je een Self-fulfilling prophecy (murphy's law) krijgen

als 1 miljard mensen roepen het is crisis, dan word het wel crisis, als dat het al niet was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 1:19 am 
Gulden

Inderdaad, het zit, zoals met zoveel, tussen de oren.
Het is een stuk psychologie en wat de massa zegt/denkt/doet, tja: dan zal het wel zo zijn.
Nou, ik weet wel beter.Dan is het meestal niet zo.
Uiteraard geldt dit niet voor alles en voor ieder onderwerp, etc., maar vaak geldt het dus wel.
Bij beleggers zie je bijvoorbeeld het gedrag van uitstappen als iedereen dit gaat doen.
Zogenaamd kudde gedrag dus.
Mensen zijn nu eenmaal kuddedieren en ze volgen meestal datgene wat in de mode is of wat de grote meerderheid zegt/denkt/doet.
Echter, niet alles komt uit of is datgene wat "men" denkt.
Ander voorbeeld: de psychologische testen die men gebruikt bij sollicitatie procedures.
Het is een schiftings methode en deze methode wordt vaak als heilig beschouwd.
Nou, ik weet wel beter: ik weet zeker dat deze testen vaak genoeg een onjuist beeld opleveren (en ik spreek uit eigen ervaringen).
Dat was bijvoorbeeld 40 jaar geleden al zo, nu is dat ook nog zo.
Menselijke beoordelingen geven heel vaak een onjuist beeld, iets dat "achteraf gezien" , ook vaak blijkt.
Daarom zijn we echter mensen. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]