Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 8:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 3:18 pm 

AMSTERDAM (AFN) - Consumenten die op dit moment een bankrekening zouden moeten openen, kiezen het liefste voor de Rabobank. Fortis Bank is het minst populair. Dat bleek vrijdag uit een onderzoek in opdracht van televisiestation RTL-Z.

...

Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/3468452/___Nieuwe_rekening_liefst_bij_Rabobank___.html?p=3,1

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 3:21 pm 
Dubbeltje

Kan ik wel begrijpen:

Fortis is alleen slecht in het nieuws geweest de laatste tijd, terwijl de Rabo positief in het nieuws is geweest ;)

:mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 8:05 pm 
Gulden

Ging de vraagstelling over een betaal- of een spaarrekening. Dat maakt enig verschil zou ik zeggen. En kon men alleen uit de grootbanken kiezen?
Dit riekt naar propaganda, is in elk geval totaal ontoereikende berichtgeving.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 8:26 pm 
Stuiver

De meeste mensen openen nu eenmaal een rekening bij een bank waar ze ook makkelijk even bij naar binnen kunnen lopen. Vooral oudere mensen (soms zonder internet) willen persoonlijk geholpen worden. Dan heb je dus gelijk minder keus. In mijn omgeving hoorde ik hoe vooral de oudere mensen zenuwachtig werden van de negatieve berichten van banken waar het slecht mee ging. Die zijn inderdaad naar de Rabobank overgestapt met (een deel van) hun geld. Hier in het winkelcentrum zijn 3 banken: ABN AMRO, Fortis en Rabobank. Voor b.v. de ING moeten ze weer 2 haltes met de bus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2009 2:24 pm 
Kwartje

Ik weet niet maar hoe vaak moet jij nog echt lijfelijk aanwezig zijn op een bank???? Ik doe echt BIJNA alles via internet!!!! En geld pinnen kun je bij alle banken toch??
Rabobank was trouwens de laatste bank waar ik een betaalrekening zou openen...maar da's weer een ander verhaal. Er zijn zat (betere) alternatieven.

Johan

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2009 6:38 pm 
2 Kwartjes

Bovendien is de Rabo ook in hoog tempo bezig om vestigingen te sluiten. Het dichtstbijzijnde filiaal hier is op 5 km afstand (volgende dorp) en is slechts een enkele ochtend in de week open en zal volgens plan binnenkort helemaal gesloten zijn.
De traditionele alomtegenwoordigheid van de Rabo is in hoog tempo op z'n retour, dus als je dat al belangrijk zou vinden, hoef je het daar binnenkort ook niet meer om te doen.
Hetzelfde punt geldt ook voor ING (Postbank). In de steden worden de Postkantoren gesloten en op het platteland zijn de Postagentschappen omgezet in TNT servicepunten waar je alleen nog postzegels en strippenkaarten kunt krijgen op bepaalde uren. Geldzaken zijn niet meer mogelijk (dichtstbijzijnde mogelijkheid op 12km afstand, zolang als het nog duurt).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]