Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 6:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rentedatum
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 10:11 am 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 8:49 pm
Berichten: 38
Hoe zit het ook alweer met de rentedatum van een bijschrijving.

Ik heb ivm verkoop aandelen vandaag een bijschrijving gekregen. Echter als ik bij de details kijk staat er rentedatum 11/4/2012.
Als ik het geld nu al overboek, zou ik dan rood staan ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentedatum
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 10:20 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Bijschrijvijng of afschrijving van een aandelen transactie is altijd +3 (beurs)dagen.
Komt nu voor jou ongelukkig uit, ivm de Paasdagen, dan ligt alles stil.
Als je geld nu overboekt, dan sta je tot de 11e rood.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentedatum
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 10:30 am 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 8:49 pm
Berichten: 38
Bedankt, dat aandelen 3 dagen duurt wist ik niet.
In ieder geval bedankt voor je antwoord, en goed dat ik het even navraag. Gaat om een leuk bedrag, dus als ik het nu zou overboeken zou ik bijna een week virtueel rood staan....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentedatum
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 11:01 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Nu is het nadeel.
Stel dat je vandaag de aandelen gekocht had. Dan kon je de aankoopkosten tot de 11e op je spaarrekening laten staan en dan pas op je beleggingsrekening te boeken. Dan heb je weer voordeel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentedatum
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012 9:10 pm 

Geregistreerd: vr 14 okt 2011 1:49 pm
Berichten: 29
Vorige week geld geboekt van Anadolubank naar Rabobank vanweg rentedaling. Dit (grote) bedrag stond 5 april op mijn raborekening. Ik heb dit geld dezelfde dag gestort naar mijn (slapende) ATB-rekening. Verschillende malen gecontroleerd of het geld al was bijgeschreven: niet dus. Kijk ik vanmiddag op mijn raborekening: blijkt het geld pas 10 april (!!) (gister) overgemaakt te zijn naar mijn ATB-rekening!! Ik ben zo blij dat ik mijn hypotheek,verzekeringen en spaarrekeningen heb overgeheveld naar elders! 8) Zal wel met de Paasdagen te maken hebben, maar wist niet dat ik zoveel moest bijdragen aan de overname van de Frieslandbank ! :lol: Ik vind dit zeker niet normaal....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentedatum
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2012 8:52 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ik heb een groot bedrag naar mijn rabo rekening gelijk overgemaakt naar mijn Rabo-internetspaarrekening. Ik kreeg het te laat binnen om het nog die zelfde dag over te maken naar ATB-rekening. Dus nog even 2 dagen 2,3% rente en de volgende dag voor 13.00 uur over gemaakt naar de ATB-rekening, waar het enkele uren later stond. (toch zo, meer dan € 10,- binnen):wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentedatum
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2012 11:47 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
@pennylover

Wat een flauwekulverhaal. Heeft te maken met tijdstip van overboeking en jij noemt alleen een datum van 5 april. Heb je het misschien om vijf voor twaalf 's-avonds overgeboekt en gedacht dat het binnen vijf minuten bij ATB stond bijgeschreven? Verder mag bekend worden verondersteld dat in het weekend en met de paasdagen geen overboekingen worden verricht dus de datum van 10 april is vrij logisch.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentedatum
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2012 1:33 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
@pennylover

Een gewone opdracht tot overboeking, gedaan na 13.00 voert RABO de eerstvolgende werkdag uit. M.a.w., een opdracht, gegeven op donderdag 5 april, na 13.00 uur - zonder spoed en met uitvoeringsdatum 5 april - voert RABO pas op 10 april uit, hun eerste werkdag na het lange paasweekeinde. Tot 17.30 uur was een spoedopdracht mogelijk geweest voor uitvoering op de 5e april.
RABO boekt de transactie overigens wel direct (zichtbaar) op de 5e april, in die zin is ze onherroepelijk.
Zou geen verrassing mogen zijn voor internetbankierende RABO-klanten of voor volgers van dit forum.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO