jha schreef:
Van mijn spaargeld gaat er in elk geval geen cent heen. Op dat punt zijn de rentes en voorwaarden nog steeds verre van aantrekkelijk. Zelf beschouwen ze dat overigens nog steeds als een duidelijk bewijs van hun soliditeit en betrouwbaarheid.
Die fijne tripple A status betekent meer korting op lenen bij de ECB dan de meeste andere banken met een mindere rating! Dan hebben ze ook nog het voordeel van het grote marktaandeel qua betaalrekeningen waardoor mensen tijdelijk snel even iets opzij zetten (en klanten het blijkbaar niet de moeite vinden om er een beter renderende rekening voor weten te vinden).
Daarnaast zijn ze alleen geinteresseerd in totaalklanten. Dit is onder Rabo-intimie beter bekend onder de slogan: "wij betekenen alleen veel voor klanten, als klanten veel voor ons betekenen".
Ze kunnen gewoon erg goed voor zichzelf zorgen, en dat proberen ze sympatiek te verkopen.
Als je wat wilt geld lenen zijn ze erg conservatief (terecht aangezien het niet hun geld is maar van hun leden). Maar komt de rating opeens ter sprake dan is het opeens wel hun geld voor de buitenwereld? Voor de goede orde: een cooperatie (wat Rabobank is) hoort geen winstoogmerk te hebben! Maar wat zien de leden van die 2,8 miljard winst terug???
Aan de andere kant mogen we blij zijn dat ze niet beursgenoteerd zijn, en ze dus wel voor veel mensen onlangs een stuk zekerheid hebben kunnen bieden (hierbij laat ik het DGS even buiten beschouwing). Laten we hopen dat het rustig blijft want ze moeten nu al voor 114,7 miljard euro aan spaargeld (stond in een ander artikel - @ jha: dus het is niet zo vreemd dat ze je een mooie hypotheek aanbieding konden doen) een renderende bestemming zien te vinden

Wie weet krijgen we nog een keer de situatie dat een bank 'een oprot-premie' uitlooft

NB. Ik realiseer me dat de strekking ongeveer hetzelfde is als het artikel, alleen dan meer het accent op de keerzijde van het rabobank-haleluja-verhaal.