Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 9:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 2:48 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 12 apr 2012 8:21 pm
Berichten: 60
Hier was alles keurig vooringevuld:
3 verschillende banken, in totaal 9 rekeningen (betaal-spaar-en depositorekeningen)
4 verschillende lijfrenteverzekeringen.

Vreemd genoeg alleen de gegevens over ons eigen huis waren niet vooringevuld (wonen we al meer dan 20 jaar in, geen hypotheek meer, dus zou alleen de WOZ-waarde in hoeven te staan).

Wij zijn heel tevreden over de VIA: In een kwartiertje klaar met aangifte van mij, mijn echtgenote en die van mijn schoonmoeder.

Tevoren wel even op kaartjes de gegevens uit de diverse jaaropgaven overgenomen (dat vergemakkelijkt de controle).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 3:07 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
JandeV schreef:
De VIA scheel mij een hoop werk, hoewel die ook bij mij niet compleet is.
Controleren moet ik het toch, hier en daar wat aanvullen gaat in één moeite door.

Ik denk dat het met de kosten wel meevalt, gegevens via het BSN koppelen aan het bestand van de belastingplichtige. Hoewel, helemaal kosteloos zal het ook weer niet zijn.

Maar "vele tientallen miljoenen"... Ik wil dat wel weten. Deel je kennis eens met me.

Volgens het beheerverslag van de Belastingdienst zijn de totale uitvoeringskosten 2,7 miljard Euro.
Hoeveel hiervan is toe te schrijven aan de VIA wordt niet apart bijgehouden.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 4:12 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
ErikVries schreef:
Ik wacht liever niet meer op de vooringevulde aangifte. Een doorlopend krediet, ook al heb je geen eurocent van opgenomen, betekent volgens de belastingdienst altijd dat je schulden hebt. Ook staan er in de vooringevulde aangifte vele (opgezegde) spaarrekeningen bij met spaarsaldo 0 en deposito's waarvan de einddatum al lang is verstreken. Nee, ik vul mijn aangifte liever helemaal zelf in.


Zo dacht ik ook. Ik had van de ochtend de voor ingevulde belastingaangifte gedownload. Alles wat correct, behalve (juist ja) de spaarrekeningen...
Ik heb toen maar alles weggegooid en ben zelf alles gaan invullen. Echter nadat ik klaar was heb ik mijn aangifte van vorig jaar bekeken. Blijkt dat ik toen toch de vooraf ingevulde aangifte gebruikt heb, toen alles bij sparen heb weggegooid (kan niet per stuk maar alleen alles in 1 keer) en bij sparen alles zelf ingevuld. De vooraf ingevulde aangifte is dus zo slecht nog niet!

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 4:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
BillGates schreef:
Dat weet ik niet. Maar Spaargeld Rendements Heffing dat zou in ieder geval cynisch zijn geweest...
Dat met Vermogen (momenteel) rendement te halen valt, bewijzen de pensioenfondsen wel. En Piggy.


Klopt, heb vorig jaar bij 1 beleggersrekening een magere 12% rendement behaald....

groentje schreef:
Martijn schreef:
Ook de vrijstelling van € 21.209,- is absurd laag als vrijgestelde belastbaar vermogen.

21.209?? Volgens de site van de bd is het nog steeds (ongewijzigd) 21.139, voor 2012 tm 2014.


Zelfde truukje haalt de overheid uit met de onroerendgoed belasting. WOZ waarde is gedaald dus dacht ik ik hoef minder belasting te betalen. Wat heeft de gemeente gedaan? Het belastingspercentage verhoogt waardoor ik netto meer betaal dan vorig jaar. Het maakt de gemeente niet uit als ze elk jaar maar de heffing hoger kunnen maken. Zo laat de overheid de VRH niet in pas lopen met de inflatie om zo meer inkomsten te genereren.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 4:41 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ach ja, het ware beter geweest de OZB te bepalen aan de hand van de breedte van de voorgevel. Die is tenminste indiscutabel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 6:10 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Leuk idee. Krijg je allemaal slingerende straatjes met de bebouwing steeds aan maar één kant.
Wel weer een hoop gez**k natuurlijk als de regels dan later weer veranderd moeten worden, maar dat is voor velen een hobby.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 6:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
In Amsterdam in de 17e eeuw was dat normaal.
Citaat:
De meeste grachtenhuizen zijn smal en diep gebouwd. In de zeventiende eeuw moest belasting worden betaald voor de breedte van de gevel aan de gracht. Die belasting was hoog, het uitbreidingsproject van de stad moest er mee worden betaald. De meeste grachtenhuizen waren 6 meter breed. De enige gracht met bredere huizen is de Herengracht. Daar woonden de rijke kooplieden en regenten van de stad, die de hoge belastingen met gemak konden opbrengen.
Aan de andere grachten zijn een aantal beroemde smalle huizen te vinden. Het smalste huis van Amsterdam is op de Singel nr 7. Dat huis is maar 1 meter breed. Maar de achterkant van dat huis is 7 meter breed, dus dat was een ruim huis op een goede locatie waar niet veel belasting voor betaald hoefde te worden.

http://www.amsterdam.info/nl/prinsengracht/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 7:04 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Verwondert me niets.
Maar zoals een Amsterdammer ooit zei: "elk voordeel heb ze nadeel", of zoiets.
Blijkbaar was toch niet iedereen alleen maar tevreden met dit systeem, want intussen is het... historie.

Veronderstellen dat de gemeentelijke belasting daalt als de WOZ-waarde daalt getuigt van weinig realiteitszin, tenzij je er genoegen mee neemt dat dan ook de helft van de straatlantaarns gedoofd wordt en je huisvuil een weekje langer in huis staat te stinken.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 7:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
BillGates schreef:
Of raambelasting. :lol:
Maaruh ...... Piggy heeft het wéér voor elkaar, het gaat NIET meer over de aangifte inkomstenbelasting 2013. :roll:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 7:52 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Je hebt gelijk.
Bovendien had hij een stuk dichter bij huis kunnen blijven als hij wist van de verhoging van de percentages van het EigenWoningForfait (vooral vanwege de dalende WOZ-waarde), die hebben weer wel betrekking op de belastingaangifte.
Helemaal klopt het dan nog niet, want dat merkt hij pas bij de aangifte over 2014. Over een jaar dus.
Maar dan komt hij er hier vast nog wel op terug.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 11:02 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
JandeV schreef:
Veronderstellen dat de gemeentelijke belasting daalt als de WOZ-waarde daalt getuigt van weinig realiteitszin, tenzij je er genoegen mee neemt dat dan ook de helft van de straatlantaarns gedoofd wordt en je huisvuil een weekje langer in huis staat te stinken.

Blijkbaar getuigde het het wel van realiteitszin dat de tarieven werden verhoogd toen de huizenprijzen nog stegen, terwijl daar destijds geen enkele extra prestatie tegenover stond. :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Stelletje prutsers...
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 11:46 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Bij mij waren Loon en Hypotheek e.d. wel ingevuld, maar de banksaldi ontbraken volledig. Inclusief enkele slapende (vrijwel lege) spaarrekeningen heb ik er inmiddels ook meer dan 10. Vorig jaar was een gedeelte van die rekeningen wel ingevuld, al was dat toen ook al niet volledig. Is er iemand die meer dan 10 rekeningen heeft en de saldi hiervan wel terugziet in de vooringevulde aangifte?

Ik denk dat ik dit jaar mijn spaarsaldi op mijn aangifte inderdaad ook maar eens ga samenvatten in één bedrag. Als de belastingdienst niet in staat is om een fatsoenlijke en volledige vooringevulde aangifte aan te leveren, waarom zou ik me dan wel de moeite moeten doen om alles volledig uit te splitsen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014 11:57 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
obligataire schreef:
Blijkbaar getuigde het het wel van realiteitszin dat de tarieven werden verhoogd toen de huizenprijzen nog stegen, terwijl daar destijds geen enkele extra prestatie tegenover stond. :wink:

Dan woon je in de verkeerde gemeente of jullie maken daar verkeerde keuzes bij Gemeenteraadsverkiezingen.
Hier zijn de OZB-tarieven meermaals verlaagd toen de WOZ-waardes sterk stegen.

Het eindresultaat was wel dat je elk jaar net iets meer betaalde, maar daarover heb ik verrassend nieuws voor je: Vrijwel alles wordt voortdurend duurder.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2014 12:22 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
JandeV schreef:
obligataire schreef:
Blijkbaar getuigde het het wel van realiteitszin dat de tarieven werden verhoogd toen de huizenprijzen nog stegen, terwijl daar destijds geen enkele extra prestatie tegenover stond. :wink:

Dan woon je in de verkeerde gemeente of jullie maken daar verkeerde keuzes bij Gemeenteraadsverkiezingen.

Twee maal ja: hier wordt overwegend links gestemd (universiteitsstad). Bodemloze putten etc.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2014 1:33 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
In mijn vooringevulde belastingaangifte geen banktegoeden vermeld, met inderdaad >10 deposito's en spaarrekeningen.
Voor het vooringevuld klein prepensioen moet ik extra informatie verschaffen over de ingehouden bijdrage zorgverzekering.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO