Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 9:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 11:38 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 7:14 pm
Berichten: 55
Weet iemand hoe je achteraf het BSN-nummer kan wijzigen op een eigen digitale aangifte?
Ik heb de nummers van 2 aangiftes met elkaar verwisseld en heb geen zin alle posten opnieuw in te vullen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 12:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 1:58 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Zojuist nogmaals het XML bestand gedownload, maar ook daar staan nul komma nul banksaldi in. Raar...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 2:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
elsinga schreef:
maar ook daar staan nul komma nul banksaldi in. Raar...

Raar? Ik zou als ik jou was, maar wat graag gebruik maken van het opgewekt vertrouwen dat je geen banksaldi hebt. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 2:17 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Neem er nog een paar rekeningen bij en je kunt het waarschijnlijk doen.

Ik kan me de gedachtegang van de Belastingdienst wel voorstellen.

- Mensen met pakweg 6 bankrekeningen zullen in de meeste gevallen de zesde rekening wel handmatig aanvullen als er maar vijf vooraf zijn ingevuld.
- Bij een veel groter aantal bankrekeningen wordt het vanwege de onoverzichtelijkheid een stuk aantrekkelijker om één of twee rekeningen "per ongeluk" te vergeten (aan te vullen). De belastingplichtige zal ook waarschijnlijk een beroep doen op die onoverzichtelijkheid als hij nadien op de vingers getikt wordt.

Waar exact de grens ligt weet ik ook niet, maar hij lijkt ergens bij 10 te liggen.
Bij wie meer rekeningen heeft worden die (automatisch?) niet in de VIA opgenomen en kan men de belastingplichtige altijd pakken op zijn eigen verplichtingen.

Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten? Deze waard kent zijn gasten al wat langer...

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 3:41 pm 

Geregistreerd: vr 26 jul 2013 9:48 pm
Berichten: 33
Ik denk eerder aan Hanlon's razor: "Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity".

Waarschijnlijk staat er in het functioneel ontwerp van het belastingprogramma dat er maximaal 'x' rekeningen kunnen zijn (waarbij 'x' dan tijdens wekenlange vergadersessies bepaald is op grond van vage aannames of simpelweg een tabelletje waar maar 'x' records in passen).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 4:06 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ooit heb ik het verzoek bij de belastingdienst gedaan om meer in te vullen regels toe te staan, omdat ik tekort had. Het aangifteprogramma werd het opvolgende jaar aangepast, maar misschien is het ontwerp nog wat verouderd gebleven en is daar de XML weer op gebaseerd...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 4:28 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
sou schreef:
Ik denk eerder aan Hanlon's razor

Zo, u durft.
Maar dat kan inderdaad ook.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 5:43 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Ik weet dat dit een site over sparen is maar in het kader van de aangifte 2013 is dit een leuke,


Geachte heer

De Belastingdienst heeft de waarde van het Triodos Fair Share Fund op uw vooringevulde belastingaangifte ten onrechte vermeld bij de maatschappelijke beleggingen. Het Triodos Fair Share Fund is sinds 2013 echter geen maatschappelijke belegging meer met een vrijstelling in box 3.

Graag attenderen we u er daarom op dit bedrag in uw belastingaangifte te vermelden bij de gewone beleggingen.

Controleert u uw vooringevulde belastingaangifte altijd zorgvuldig. U kunt voor uw belastingaangifte over 2013 de fiscale gegevens uit het Financieel Jaaroverzicht 2013 gebruiken.

Heeft u hierover nog vragen, neemt u dan gerust contact op met de mensen van Triodos Bank via telefoon 030 693 65 11.

Met vriendelijke groet,
Triodos Bank NV

Daniël Stegeman
Manager Klantcontact


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 5:59 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Hetzelfde gaat op voor het ASN NOVIB-fonds en misschien nog wel meer fondsen.
Ik had hierover aan de bel getrokken.
Nog niet duidelijk is of het fout is gegaan bij de banken of bij de belastingdienst.

ASN biedt op zijn website verontschuldigingen aan, dus dat geeft te denken.
De email van Triodos bevat weer een fout, want het Fair Share Fund behoort gewoon nog steeds bij "maatschappelijke beleggingen". Het punt is dat het vermeld staat bij groene beleggingen en daar hoort het FSF niet thuis.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 6:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
JandeV schreef:
want het Fair Share Fund behoort gewoon nog steeds bij "maatschappelijke beleggingen". Het punt is dat het vermeld staat bij groene beleggingen en daar hoort het FSF niet thuis.

Wat boeit het nou of het een maatschappelijke belegging is of een belegging in bv. de wapenindustrie? Wat is fiscaal gezien het verschil?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 6:58 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
sou schreef:
Waarschijnlijk staat er in het functioneel ontwerp van het belastingprogramma dat er maximaal 'x' rekeningen kunnen zijn (waarbij 'x' dan tijdens wekenlange vergadersessies bepaald is op grond van vage aannames of simpelweg een tabelletje waar maar 'x' records in passen).
Hmm.. is een FO, er niet juist voor, om aannames te voorkomen? :shock:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 7:12 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
BillGates schreef:
Wat boeit het nou of het een maatschappelijke belegging is of een belegging in bv. de wapenindustrie? Wat is fiscaal gezien het verschil?
Als het werkelijk bij "maatschappelijke beleggingen" had gestaan was er niets aan de hand geweest.
Die vraag moet je dus niet aan mij stellen, maar aan TRIODOS. Die beweert immers in zijn email dat er nog een kopje "maatschappelijke beleggingen" (met afwijkende fiscale behandeling) op het aangifteformulier zou staan.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 8:37 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Bij mij is (vreemd genoeg) wel het ASN fonds Groenprojecten voor-ingevuld, maar het ASN fonds NOVIB Microkredieten niet. Vanwege het vervallen van de bijzondere behandeling van dat soort fondsen?

Verder is geen enkele van de vele (vaak lege) spaarrekeningen voor-ingevuld. Vorig jaar was dat wel het geval en stonden er ook nier meer bestaande rekeningen op. Géén voorinvulling maakt vergeten inderdaad moeilijker. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2013
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014 8:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik had ook het ASN Novib Fonds in m'n portefeuille, maar dat staat gewoon genoteerd als SNS Fund Account, echter wel als groen/vrijgesteld. Het is een ratjetoe, maar ja, als control-freak doe ik sowieso het werk van de belastingdienst wel over en dan een stukje zorgvuldiger.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO