Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 9:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 5:45 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb 2008 12:46 pm
Berichten: 53
Hoi Alphons

Heb mn AK rekening ingevoerd
Toch wel een verschil in rente
Rentetrekker 211,59
mijn sheet 220,59
Ak bank 219,75

Met vr gr


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 9:03 pm 

Geregistreerd: do 11 sep 2008 3:24 pm
Berichten: 15
Mooie applicatie, dank daarvoor! Zit er net mee te spelen en liep tegen iets aan waar wellicht al een oplossing voor is (ben te lui om alle aanwijzingen te lezen.... :oops: ): hoe ga je bij Ohra maandsparen om met de half jaar extra rente van 2,5%?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 11:03 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
heidejan schreef:
Heb mn AK rekening ingevoerd
Toch wel een verschil in rente


Vreemd verschil. Ik heb ook een AK rekening, en die klopt (tot en met gisteren) op 1 cent, en een andere AK rekening wijkt 7 cent af.
Let goed op de datums van de verschillende boekingen.
Je moet de valutadatum hebben.

Sep schreef:
hoe ga je bij Ohra maandsparen om met de half jaar extra rente van 2,5%


Je kunt een mutatie rente percentage maken, zodat de rente tijdelijk op 7,5% komt. Niet vergeten om een half jaar later weer een rente mutatie te maken zodat de rente op 5% komt.

Ik zal een F.A.Q. maken.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 2:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
alphons schreef:
groentje schreef:
Bij de Rentetrekker van vandaag (2 oktober) heb ik nu bij een rekening een prachtige link naar de site van de bank (mooi) maar nu kan ik geen mutaties meer toevoegen :cry:


Klopt! De onderverdeling gaat nu uit van Instanties, dus eerst een rekening toevoegen aan een instantie, aan die rekening kun je dan mutaties toevoegen. (de knop is dan pas zichtbaar)


Aha, en nu zie ik pas hoe mooi het eigenlijk is geworden! Leuk ook dat je ook deposito's erin kan zetten, en alle actuele rente% staan er ook al in. Fantastisch!

alphons schreef:
Ik zal de indeling niet meer veranderen. Dit om irritatie te voorkomen :?


Nou, laat je daarin niet weerhouden door mijn onkunde in dit geval... want de verbeteringen zijn het echt waard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 3:31 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Alphons, ik heb de rentetrekker net gedownload. Ziet er veelbelovend uit. Ik zal vanavond eens wat rekeningen invoeren. Echter even een vraagje: bij de eerste keer opstarten werd een verbinding met internet gevraagd. Waar is dit voor? Is het misschien om te controleren of er een update is of zo? Ik wil niet paranoia klinken of zo, maar je wil toch geen .rente files uploaden of zo (alsof dat trouwens zo erg is, er staan toch geen persoonlijke gegevens in).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 4:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Bij mij werd dat niet gevraagd, maar ik heb inderdaad wel automatisch op updates controleren uitgevinkt...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 6:07 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
kuripot schreef:
bij de eerste keer opstarten werd een verbinding met internet gevraagd


Klopt, dit is lauter een versie check van het programma, dit kun je uitzetten in het Tools-Options schermpje.

Indien je een oude versie hebt, dan krijg je een schermpje waarop dit te zien is. Misschien is het netter om 'de eerste keer' te vragen, of je een versie check wil.... todo!

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 8:30 pm 

Geregistreerd: do 11 sep 2008 3:24 pm
Berichten: 15
Citaat:
Sep schreef:
hoe ga je bij Ohra maandsparen om met de half jaar extra rente van 2,5%


Je kunt een mutatie rente percentage maken, zodat de rente tijdelijk op 7,5% komt. Niet vergeten om een half jaar later weer een rente mutatie te maken zodat de rente op 5% komt.

Ik zal een F.A.Q. maken.



Dank daarvoor. Weet je (of iemand anders) wanneer die 7,5% rente ingaat? Is dat op de valutadatum van de 1 euro die Ohra zelf via incasso boekt op de rekening?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 9:01 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ja.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 9:44 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Hoi Alphons,

Mooi programma tot nu toe. Ik heb een tweetal banken ingevoerd. Ik wilde alle mutaties vanaf 1/1/2008 invoeren. Wat ik echt jammer vind is dat niet precies meer bekend is wanneer er een rentewijziging heeft plaatsgevonden. Ik zag dat je dit zoveel mogelijk hebt proberen te achterhalen (mensen van spaarinformatie: is dit niet aan te leveren voor Alphons?). Hierdoor kan ik echter niet precies de goede resultaten voor dit jaar krijgen. Het beste is denk ik om op 1/1/2009 opnieuw te starten met invoeren. Een ander probleem is mijn deposito met maandrente-uitkering (atbank). De rente aan het einde van het jaar moet hierdoor eigenlijk iedere maand een stukje afgeboekt worden en het saldo op de gewone internetrekening moet hierdoor iedere maand verhoogd worden (dit zou nog wel met de hand gemuteerd kunnen worden). Ik besef dat dit moeilijk is om in te bouwen. Sowieso respect voor wat je tot nu toe gemaakt hebt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 6:36 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Bij mijn NIBC rekening toch ook wel een grote afwijking in de rente :( :
NIBC: 0.29, 6.59, 12.09, 15.81
RT: 0.29, 6.61, 12.12, 16.78

En ook bij mijn andere rekeningen (AT en Postbank Toprekening) klopt het net niet helemaal, maar daar zijn de afwijkingen iets minder ernstig.

Mijn excel sheet doet het wel tot op de cent nauwkeurig.


Laatst bijgewerkt door g00fy op ma 06 okt 2008 7:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:01 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Het wordt echt tijd voor een FAQ, zodat we duidelijk kunnen vermelden welke formules een bank gebruikt. NIBC gebruikt volgens mij (klopt tenminste met mijn spreadsheet) 366 dagen dit jaar...

Dus Saldo * Rente /366

Let ook op dat de valutadatum 1 dag later is dan de boekdatum (hou je muiscursor enkele seconden boven de boekdatum op je online overzicht, je ziet dan in een tooltip-achtig venstertje de valutadatum verschijnen).

De verschillen die jij noemt lijken mij op de twee bovenstaande zaken terug te voeren...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:05 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Dat zou best eens kunnen. In mijn excel sheet kun je die formule natuurlijk 'finetunen'. Misschien is het iets om in de rentetrekker een soort van 'advanced options' in te bouwen, zodat de formule waarmee gerekend wordt aangepast kan worden?

Edit:
Als ik bij NIBC de mutaties met een dag verschil (later, dus de valutadatum) invoer, komt de rente al veel beter in de buurt. Maar helemaal tot de cent nauwkeurig is het nog niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:49 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb 2008 12:46 pm
Berichten: 53
Hoi Alphons

Je moet de valutadatum hebben.

excact zo ingevoerd Als bij de Ak Bank

Met vr gr.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:54 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 8:50 pm
Berichten: 14
Leuk tool, mijn complimenten!

Op je site geeft een klik op 'Contact' echter een exception...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO