Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 7:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 8:41 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik heb er ook geen last van. Bij mij werkt alles goed. Voer je de mutaties wel in via de mutatieknop?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 8:54 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
Ricky86 schreef:
Kan het kloppen dat als ik wat invoer bij de spaarrekeningen, het niet doorwijzigt in het totaaloverzicht?
Is me al vaker opgevallen, heb net twee mutaties ingevoerd in de rekeningen van de AK Bank maar niet zichtbaar in het totaaloverzicht


Zijn het geen mutaties met een datum in de toekomst ?
Die zijn inderdaad niet opgenomen in het totaaloverzicht.


Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2008 11:04 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Ja werkt nu ook weer bij mij vreemd, nouja zal wel bij mij hebben gelegen dan.
Dank voor jullie antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 10:44 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ik heb gister de rentetrekker eens geprobeerd. En toch ff een vraagje/kanttekening.
Ik heb meerdere depositos, en bij geen van allen klopte de rente in het programma.
Tevens zou ik graag weten hoe de rente van het deposito berekend wordt. Zoals het wordt afgebeeld lijkt het of het programma rekent met de rente volgens de rentewijzigingen. Terwijl een deposito toch een vastgestelde rente heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 2:00 pm 

Geregistreerd: za 19 jul 2008 10:24 pm
Berichten: 22
Om eenvoudig de rentebetalingen te kunnen narekenen heb ik nu ook RT in gebruik genomen. Verrassend handig en eenvoudig!

De rente van Garantiebank klopte bij mij exact met RT. de rentes van overige rekeningen hebben beperkte verschillen (max 26 ct) die ik dan maar handmatig heb bij/afgeboekt om het saldo van de rekening weer kloppend te krijgen. Alleen bij de Centraal Beheer renteplusrekening krijg ik elke maand een verschil van ca 50 ct...??

Alphons, kun je svp onderaan de kolom 'Uitk. (€)' ook een totaalbedrag toevoegen (met optelling van alle in de kolom vermelde bedragen)? Zeker bij maandelijkse renteuitkering zoals Centraal Beheer is dit erg handig om de totaal ontvangen rente bij te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 11:43 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Spaerder schreef:
Alphons, kun je svp onderaan de kolom 'Uitk. (€)' ook een totaalbedrag toevoegen (met optelling van alle in de kolom vermelde bedragen)?

Ik heb de kolom toegevoegd.

corne_mo schreef:
Ik heb meerdere depositos, en bij geen van allen klopte de rente in het programma.

Zou je me eens een pm kunnen sturen met een voorbeeld?


De rentewijzigingen in RenteTrekker hebben niet meteen invloed op een boekhouding. Deze wijzigingen worden alleen zichtbaar bij het toevoegen van een nieuwe rekening. Wel kun je de wijzigingen zien door in het mutatieoverzicht, de rechtermuistoets te gebruiken. Daar is een optie 'historiche rente tarieven' zichtbaar. Hieruit kan naar believen een tarief of meerdere tarieven kiezen.

Verder kan men met de rechtermuistoets op een rekening, de "kenmerken rekening ingeven". Hier kan men naast commentaar, bijvoorbeeld het rekeningnummer, ook het aantal rentedagen ingeven. En of de rekening een schrikkeljaar gebruikt. Ook kan men aanvinken dat het een deposito betreft. Bij een deposito kan men dan de afloopdatum ingeven.

Deze gegevens worden automatisch ingevuld bij het toevoegen van een rekening en deze gegevens staan ook in het kenmerkenformulier bij informatie.

Misschien moet ik dit maar eens verzamelen in een "Veelgestelde vragen" .... :mrgreen:

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Laatst bijgewerkt door alphons op di 06 jan 2009 12:35 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 12:03 pm 

Geregistreerd: za 19 jul 2008 10:24 pm
Berichten: 22
supersnelle service! bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:14 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
alphons schreef:
De rentewijzigingen in RenteTrekker hebben niet meteen invloed op een boekhouding. Deze wijzigingen worden alleen zichtbaar bij het toevoegen van een nieuwe rekening. Wel kun je de wijzigingen zien door in het mutatieoverzicht, de rechtermuistoets te gebruiken. Daar is een optie 'historiche rente tarieven' zichtbaar. Hieruit kan naar believen een tarief of meerdere tarieven kiezen.:

Persoonlijk vind ik dit niet erg duidelijk in het overzicht per rekening. Het lijkt alsof er met de "nieuwe" rente gerekend wordt omdat bij elke rentewijziging de opgelopen rente afgebeeld wordt.

Wordt er bij gewone spaarrekeningen wel automatisch met het "nieuwe" rentepercentage gerekend?

PS. De PM omtrent de rente-percentages van de deposito's heb je als het goed is ook ontvangen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:41 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Bedankt weer voor de snelle en praktische updates Alphons!

@corne-mo: ik heb zelf ook de AT deposito met maandelijkse uitkering ingevoerd in RT en de rente klopt zo goed als exact, alleen € 0,01 ivm afronding zeg ik dan maar..

Die mogelijkheid om nu kenmerken van de rekening toe te voegen is ook handig, ook om aan te geven dat het om een depositorekening gaat, kun je een einddatum kiezen en krijg je meteen de renteberekening tot deze einddatum te zien :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO