Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 9:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:14 pm 
Kwartje

Jongens, wat maken jullie hier een werk van :D Het ziet er keurig uit en is voor mij (als niet excel programmeur) zeer gebruiksvriendelijk. De calculator kan weg :lol: .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:29 pm 
Gulden

Moneymaker schreef:
Yep, is gebeurd, zie eerste post ;-)

Ik bedoelde de nieuwe Credit Europe 2008 sheet, maar die is inmiddels naar je onderweg, hopelijk kun jij 'm ergens online zetten (beter dan zo'n MegaUpload site met al die popup windows en reclame).

Alvast bedankt weer, en hopelijk kan ik de komende dagen nog wat maken. Ik heb ook een berekening gemaakt van de Rabobank Internet Bonusspaarrekening, lijkt me ook wel grappig om die online te zetten. Ik heb deze gemaakt om m'n moeder te overtuigen over te stappen naar Credit Europe en ATB :)

Verder nog verzoekjes?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:37 pm 
Kwartje

Hij staat erbij, tweede sheet van boven ;-)

Thx SpaarXL, ziet er weer netjes uit!

Groeten,
Jan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:47 pm 
Gulden

Ik had trouwens nog niet gezien dat er inmiddels al een "universele" sheet is gemaakt! MoneyMaker, is deze van jouw hand? Goed werk!!

Ik vraag me af of het nu nog nut heeft om losse sheets te maken, of om alle werk te concentreren op de universele sheet. Ik was zelf eigenlijk al een beetje van het idee afgestapt, omdat ik het nogal veel werk vond, en omdat ik dacht dat de mensen hier sneller een kleine en compacte spreadsheet zouden willen dat een megasheet met veel rekeningen die ze toch niet gebruiken.

Maar goed, laten we maar aan de reacties gaan beoordelen waar het meest vraag naar is. De reacties tot nu toe zijn in ieder geval hartverwarmend!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:51 pm 
Kwartje

Eughh, dacht dat jij die gemaild had.... :?
Of komt hij van Obli?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:54 pm 
Daalder

SpaarXL schreef:
Ik had trouwens nog niet gezien dat er inmiddels al een "universele" sheet is gemaakt! MoneyMaker, is deze van jouw hand? Goed werk!!

Ik vraag me af of het nu nog nut heeft om losse sheets te maken, of om alle werk te concentreren op de universele sheet. Ik was zelf eigenlijk al een beetje van het idee afgestapt, omdat ik het nogal veel werk vond, en omdat ik dacht dat de mensen hier sneller een kleine en compacte spreadsheet zouden willen dat een megasheet met veel rekeningen die ze toch niet gebruiken.

Maar goed, laten we maar aan de reacties gaan beoordelen waar het meest vraag naar is. De reacties tot nu toe zijn in ieder geval hartverwarmend!!

Voor beiden is wat te zeggen. Toch is die mega sheet ook super hoor. Je gebruikt misschien veel rekeningen niet, maar zit er een andere niet bij die je wel gebruikt, dan zoek je gewoon die er het meest op lijkt en past die aan.

Overigens ook heel mooi, die rekeningen met de kwartaalrente's, met apart de percentages (effectief etc.

Dank dank! :o

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:56 pm 
Gulden

Ik had hem niet gemaild, dan komt ie van "Obli".

Ik meen trouwens dat DSB, SNS en Loyalis de "360 dagen methode" gebruiken, dus bij die rekeningen heb je elke maand 30 dagen nodig in je spreadsheet (dus bijv. twee extra dagen tussen 28 februari en 1 maart, ik noem die "rentedagen"). Bij die rekeningen moet je ook op de 31e van de maand geen rente berekenen. Zie mijn toelichting bij de nieuwe Credit Europe spreadsheet. (Is het nog te volgen??)

Dit alles om op hetzelfde rentebedrag te komen dan je bank natuurlijk.

Ook de Friesland Bank gebruikt de 360 dagen methode. Bij deze bank heb ik m'n lopende rekening (*was* goedkoop met 10 euro per jaar, is inmiddels 16 euro per jaar). Ik houd daar nog een klein spaarbedrag aan, omdat ik dan zonder valutering kan overboeken van en naar de spaarrekening (vandaag overgeboekt is vandaag rentegevend, en andersom: vandaag 100 euro teruggeboekt is vandaag op je lopende rekening).

OK, tot zover maar weer...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:59 pm 
Kwartje

Hmm, ik begin echt een oud verstrooid mannetje te worden zeg... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 12:11 am 
Gulden

We zien wel hoe het zich ontwikkelt. Als iemand thuis de sheet gaat invullen en later komt een "update" (met bijv. 360 dagen ipv 365), vind die persoon het dan leuk om alles weer opnieuw in te voeren? Of moet 'ie dan zelf de aanpassingen in de formules doen? We zullen het wel zien...

Maar laten we wel blijven overleggen over de gebruikte methodes en formules en zo...

Laten we eerst dan 360/365 dagen vraagstuk eens tackelen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 12:23 am 
Gulden

Na kort en onrijp beraad heb ik besloten dat het toch het beste is om alle energie in de megasheet te steken. Anders wordt het wat onoverzichtelijk. Als Obligataire het goed vind stuur ik het wat tips, zodat hij zijn sheet nog wat kan aanpassen. Heb je nog belangstelling voor die Rabo Bonus berekening? En het 360 dagen verhaal?

Ik zag zopas dat je aan het begin van het topic opriep tot het doorgeven van op- en aanmerkigen, vandaar :wink:

Sorry dat het nu allemaal wat doorelkaar loopt, komt omdat ik had "beloofd" iets te maken, dit zo snel mogelijk wilde uploaden, maar daardoor Obli's sheet niet gezien had...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 7:31 am 
Stuiver

Ik ben ook niet zo'n excell held. Die "mega"sheet ziet er erg goed uit. Dank ervoor! Maar is er een mogelijkheid dat je ook je totaalvermogen ergens terug kunt zien in de sheet?

Wat misschien ook leuk is, en voor mij interessant (misschien voor meer mensen), is het gemiddelde rentepercentage waartegen al je vermogen staat over alle rekeningen tezamen. Dit ivm het wel of niet aflossen van een hypotheek in mijn geval.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 9:50 am 
Vijfje

SpaarXL schreef:
Na kort en onrijp beraad heb ik besloten dat het toch het beste is om alle energie in de megasheet te steken. Anders wordt het wat onoverzichtelijk. Als Obligataire het goed vind stuur ik het wat tips, zodat hij zijn sheet nog wat kan aanpassen. Heb je nog belangstelling voor die Rabo Bonus berekening? En het 360 dagen verhaal?

Ik zag zopas dat je aan het begin van het topic opriep tot het doorgeven van op- en aanmerkigen, vandaar :wink:

Sorry dat het nu allemaal wat doorelkaar loopt, komt omdat ik had "beloofd" iets te maken, dit zo snel mogelijk wilde uploaden, maar daardoor Obli's sheet niet gezien had...

Alle tips en suggesties zijn uiteraard welkom.
In het weekend ga ik weer aan de slag met de demo; ik kan deze suggesties dan mooi meenemen in de opzet.
Er komen nog banken bij, waaronder de Rabobank. In feite is het, zoals iemand al schreef, een kwestie van een gelijkend blad te nemen en deze te kopieren en daarna aan te passen.

In de huidige 'mega-sheet' wordt overal gerekend met 365 dagen.
Misschien zou dat hier en daar aangepast moeten worden naar 360.

Ook wil ik een totaalpagina toevoegen.
Om die reden heb ik alle sheets laten beginnen met dezelfde startdatum van 1-1-2007. Dat maakt het optellen makkelijker in een later stadium.

Waar ik ook bewust voor gekozen heb is om één tabblad te gebruiken per bank omdat anders het aantal tabbladen te groot wordt.
Dat betekent meerdere bankrekeningen per tabblad, dus straks ook een optelling per blad.
Die subtotalen komen dan later terug op het eindtotaal blad.

Laatst bijgewerkt door obligataire op vr 18 jul 2008 9:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 9:52 am 
Kwartje

Whoaahoo wat een mooie sheets zeg.
Obli, echt fantastisch. Ik zat zelf ook een beetje te klooien en zat toch ff vast met die TEB van eff. naar niominaal enzo.

Zier er gelikt uit.

Mijn welgemeende dankjewel. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 10:11 am 
Dubbeltje

obligataire schreef:
Ook wil ik een totaalpagina toevoegen.
Om die reden heb ik alle sheets laten beginnen met dezelfde startdatum van 1-1-2007. Dat maakt het optellen makkelijker in een later stadium.

Kom kom, toch wel bekend met de SUMIF functie?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 10:15 am 
Kwartje

Was da? :?:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]