Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 1:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 7:44 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Wijziging per 20/2/2012. I.v.m. stoppen website heb ik alle files samengevoegd in één zip-bestand.
Dit zip-bestand is te downloaden via de volgende link: http://www.mediafire.com/file/5fs7fimdr75f0aw/spaarinformatie.zip.

13-07-08, Argenta en IceSave:
Met dank aan Moneymaker (variant 1) Rekeningen_01.xls
20-07-08, Argenta en IceSave:
Met dank aan Moneymaker (variant 2) Rekeningen_02.xls
23-07-08, Argenta, Credit Europe Bank en IceSave:
Met dank aan Moneymaker (variant 3 o.b.v. opzet sheet Sprovveduto) Rekeningen_03.xls
21-08-08, Argenta, Credit Europe Bank en IceSave:
Met dank aan Moneymaker (variant 4, verbeterde versie van variant 3) Rekeningen_04.xls
27-08-08, Argenta, Credit Europe Bank en IceSave:
Met dank aan Moneymaker (variant 5, rentedagen -1 probleem opgelost) Rekeningen_05.xls
03-09-08, Argenta, Credit Europe Bank en IceSave:
Met dank aan RHart. Variant 6, volledige update incl. renteprognose, verwijderen rentedagen -1, automatisch schrikkeljaar, automatische kwartaalrente etc.. Rekeningen_06.xls
17-07-08, Credit Europe Rekening:
Met dank aan SpaarXL. Rekeningen_07.xls
20-07-08, IceSave:
Met dank aan Sprovveduto. Geen lange lijst, eenvoudige en effectieve opzet. Wachtwoord: 123 Rekeningen_08.xls
17-07-08, Ohra maandspaarrekening:
Met dank aan SpaarXL. Rekeningen_09.xls
13-07-08, Diverse rekeningen:
Met dank aan HeideJan. Rekeningen_U01.xls
15-07-08, Diverse rekeningen:
Met dank aan Obligataire. Werkt met visuele tijdslijn Rekeningen_U02.xls
17-07-08, Diverse rekeningen:
Met dank aan Obligataire. Bedoeld als opzet voor universele sheet. Wachtwoord: si Rekeningen_U03.xls
13-08-08, Diverse rekeningen, overzicht met jaar- en kwartaalrente:
Met dank aan Platzak. Huidige datum met rente wordt automatisch onderaan toegevoegd.
Is variant 3 (Sprovveduto/ Moneymaker) met aanvulling o.b.v. TODAY() commando in Excell. Rekeningen_U04.xls
15-09-08, Diverse rekeningen:
Met dank aan Platzak. Deze sheet is een opzet voor een eerste echte universele sheet, bedoeld om op te schieten en te verbeteren, gebaseerd op vorige rekenbladen van Sprovedduto, MoneyMaker, Platzak, Rhart e.a.. Rekeningen_U05.xls
29-09-08, Diverse rekeningen:
Met dank aan Platzak. Deze sheet is een verbeterde versie van die van 15/9 en incl. depositijdslijn-bonus. Rekeningen_U06.xls


Laatst bijgewerkt door Moneymaker op di 21 feb 2012 12:08 am, in totaal 52 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 11:31 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
@SpaarXL; nog vorderingen op 'scheet'-gebied?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 12:36 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Druk, druk... (met andere zaken, oa. werken) Maar kom alvast maar met verzoekjes, voordat ik straks misschien nutteloze dingen presenteer...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 2:02 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Mijn eigen sheet telt inmiddels al zo'n 10 verschillende banken.
Als je mij jouw 'universele model' zou willen mailen dan kan ik de nieuwste tabbladen er in kopieren.

(eventueel via via :wink: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 2:16 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ik heb 13 verschillende banken, kan ik dan ook makkelijk met zo iets werken.
:?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 2:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
@Ger;

Waarom 13 banken :shock:

Wanneer je overal 20k hebt staan okay, maar anders is het toch niet nodig om bij 13 banken te sparen?!!

@obligataire;

In de eerste post zijn de sheets te downloaden.
Wanneer je hem aanpast en weer naar me mailt kan ik hem weer toevoegen ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 2:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Het zal veel werk schelen als je met een excel-model werkt.
Het ontwerpen kost het meeste tijd, het bijhouden is dan nog vrij eenvoudig.


PS: als ik mijn effecten- , zakelijke en alle betaalrekeningen zou meetellen kom ik eerder aan 40 rekeningen of zo.......aantal banken 20 :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 2:43 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
@Obligataire;

Dat je zakelijk een aantal rekeningen hebt kan ik me voorstellen, zeker om hier en daar scheidingen aan te brengen.

Maar leg mij nou eens uit wat het nut is van 40 rekeningen en 20 banken????

Misschien dat er een hele goede argumentatie is en dat ik iets over het hoofd zie. Maar zoals ik het zie kies je voor een spaarrekening voor een zo hoog mogelijke rente en ga je afhankelijk van je vermogen dan het rijtje af naar beneden o.b.v. de maximale bankgarantie.

Voor betaalrekeningen zou ik alles bij een bank proberen te houden ivm de eenvoud. Oftewel, indien nodig een paar betaalrekeningen (zakelijk dan...), maar dan wel bij een bank....


Maar goed, ben dus nieuwsgierig naar de argumenten ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 3:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Moneymaker schreef:
@Obligataire; Maar leg mij nou eens uit wat het nut is van 40 rekeningen en 20 banken????

'Nut' is misschien niet de juiste insteek..........ik ben al bijna 20 jaar bewust bezig met beleggen en sparen, op dit moment ligt het accent wat meer op sparen, totdat het weer wat verantwoord wordt om op de beurs te gaan beleggen.

Als je jaarlijks enkele rekeningen opent, en slechts schoorvoetend, hier en daar eentje opheft, dan worden het er vanzelf veel.
Ze zitten me niet in de weg. Het kost meer energie om ze op te heffen, en later weer opnieuw te openen, dan ze aan te houden.
Op de laagrentende staat uiteraard weinig tot geen saldo, het gros van het geld is weggezet op basis van garantiezekerheid en hoogste rendement.

De B.V. heeft daarnaast ook een aantal rekeningen. Dit soort dingen moet je gescheiden houden van privé. Dat brengt mee dat een aantal rekeningen in twee uitvoeringen bestaan.

Ja, je kunt zeggen dat er misschien een aantal zouden kunnen verdwijnen, maar je kunt niet uitsluiten dat een rekening vanzelf weer interessant wordt. Zoals nu Garantibank (vanwege de deposito's), DHB en OHRA maandsparen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 6:03 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik heb nu even een algemene opzet gemaakt van een renteberekening. Ik heb niet veel tijd, maar belofte maakt schuld :oops:

Deze opzet wil ik dan aanpassen per bank. Als voorbeeld heb ik nu de berekening gemaakt van Credit Europe. Al met al toch nog wel lastig om dit voor algemeen gebruik aan te passen. Immers, CE heeft in juni de rente aangepast, maar dit is niet bij iedereen op dezelfde datum gebeurd. Dus men zal toch zelf weer even aan de slag moeten met de formules. Ik hoop echter dat ik de toelichting duidelijk genoeg heb gemaakt, en met de nodige hulp van mij (en het forum) zal dit iedereen toch moeten lukken denk ik.

Maar goed, ik begin dus met 1 spreadsheet per spaarrekening, een algemene sheet met 30 verschillende rekeningen is voor nu te veel werk, en te lastig om op te zetten voor algemeen gebruik.

Ik ga deze sheet zo snel mogelijk hier beschikbaar stellen (fijn dat we hiervoor nu ons eigen hoekje hebben), ik hoor dan graag alle opmerkingen.

Daarna ga ik de sheet lichtelijk aanpassen voor een andere bank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 11:01 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Op voorhand vast dank voor alle moeite. Heb al veel plezier van de sheets die tot nu toe beschikbaar zijn gesteld. Super!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 12:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 jul 2008 11:34 am
Berichten: 41
Woonplaats: Gelderland
groentje schreef:
Op voorhand vast dank voor alle moeite. Heb al veel plezier van de sheets die tot nu toe beschikbaar zijn gesteld. Super!

@ SpaarXL
Hier sluit ik mij volledig bij aan! :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:03 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
Ook van mijn kant een welgemeende dankjewel en een grote duim omhoog!

dek

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 12:35 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Het wachten is nu even op MoneyMaker, de sheets worden op zijn (?) site gezet...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:43 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Yep, is gebeurd, zie eerste post ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO