Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 9:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nou Piggy, je kunt de gegevens toch gewoon aanpassen, je moet niet opnieuw downloaden nee, maar de bestaande aangifte aanpassen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 11:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Ik download niet opnieuw ik wijzig alleen de hypotheekrente die ik betaald heb. Gevolg: het programma staat dit alleen toe als ik toestemming geef dat alle andere zaken worden gereset naar de gedownloade gegevens. Dus inkomen, sparen en beleggen moet ik opnieuw controleren/eventueel invullen/aanpassen.

Kortom niet over nagedacht belastingdienst. Ik download dus volgende keer nooit meer de voor ingevulde aangifte. Maak maar eens een backup van je aangifte en wijzig voor de lol maar eens je hypotheekrente. Zul je zien dat er flink wat gereset wordt.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 11:10 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Een vooraf ingevulde aangifte is momenteel leuk om te zien wat de belastingdienst van iemand weet.
Dat is o.a. te bekijken in een daarbij aangemaakt tekst file.
Wat ik er van gezien en over gelezen heb ontbreken m.b.t. banken bijzonder veel gegevens.
Verder is de info wel aardig te pruimen.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 11:24 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
@Piggy ook Quion?
Ik heb precies hetzelfde.
Als je de hypotheekrente aanpast gaan al je wijzigingen in de VIA verloren.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 11:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Van Triodos inmiddels een waarschuwing gekomen dat de rekeninggegevens niet in de via meekomen!
Wat een gepruts met die belastingdienst (wel de effecten maar geen betaal- of spaarrekeningen).

Ook irritant: als ik de gegevens van een tweede aangifte opnieuw wil raadplegen blijft deze blanco openen. Pas als ik de eerste aangifte open en weer sluit, kan ik de tweede aangifte openen en staan de gegevens er weer.

En het gepruts op papier is wel helemaal het toppunt: nabestaanden moeten ib op papier doen voor overleden partner, maar krijgen zelf een brief dat ze digitaal aangifte kunnen doen... ja handig, dan kloppen je cijfers natuurlijk niet als je de boel wil verdelen. Wel brieven sturen met gecondoleerd oh we leven zo mee, maar totaal niet meedenken en meteen een papieren aangifte ook voor de partner meesturen.

Bij aanvragen komt de papieren aangifte binnen 5 werkdagen - vergeet het maar, na 7 werkdagen nog niets.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013 9:10 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
zessen schreef:
@Piggy ook Quion?
Ik heb precies hetzelfde.
Als je de hypotheekrente aanpast gaan al je wijzigingen in de VIA verloren.

Dat klopt Quion. Beetje wel hun schuld, maar voornamelijk de schuld van de belastingdienst dat men alles gewoon gaat resetten zodra je iets in VIA aanpast.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013 3:53 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Meer mensen gebruiken vooraf ingevulde aangifte

Bijna drie miljoen Nederlanders hebben de vooraf ingevulde aangifte van de Belastingdienst gedownload. Dat is een stijging van 32 procent ten opzichte van vorig jaar, meldt de Belastingdienst woensdag.

Voor meer klik hier.

Oordeel van de Consumentenbond:
94% tevreden.
6% niet tevreden wegens het stuiten op onjuiste gegevens.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013 9:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Ja het grootste gros is tevreden omdat ze vaak maar 1 of 2 bank en of spaarrekeningen hebben. En dat gaat bijna altijd goed.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013 12:22 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Citaat:
Voorlopig ingevulde aangifte jaaropgave 2012

De Belastingdienst heeft per abuis voor enkele klanten bij de vooraf ingevulde aangifte een foutieve portefeuillewaarde per 01-01-2012 geregistreerd. Tevens staat bij deze vooraf ingevulde aangifte onze dochteronderneming "Alex Vermogensbank" vermeld. Wij raden u aan deze gegevens niet te gebruiken en de door Binck verstrekte jaaropgave 2012 te gebruiken voor uw aangifte.

U vindt het betreffende PDF bestand onder 'Overzichten' -> 'Rekeningoverzicht' en dan 'Fiscaal jaaroverzicht'.

Als u het aangifteprogramma van de Belastingdienst opent, krijgt u een overzicht van de gegevens die zijn gedownload. In dat overzicht kunt u uw gegevens controleren, maar niet wijzigen. Gegevens aanpassen en verbeteren doet u verderop in de aangifte.

Voor vragen staat onze Klantenservice & Orderdesk u graag te woord. U kunt contact opnemen op telefoonnummer 020 606 2666 of een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl. De Klantenservice & Orderdesk is bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Binck


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013 1:57 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Piggy schreef:
Zul je zien dat er flink wat gereset wordt.

Vandaag voor iemand VIA ingevuld en verzonden. Echter, er bleek een aftrekpost vergeten te zijn. Reeds verzonden aangifte heropend, aftrekpost toegevoegd en -gealarmeerd door de berichten hier- de spaar- en betaalrek. saldo's gecheckt en opnieuw verzonden.
Die saldo's waren nog helemaal intact! Terwijl er toch t.o.v. de VIA handmatig wijzigingen in aangebracht waren.
Beginners geluk waarschijnlijk, verbeterd aangifteprogramma, of misschien wel omdat het geen wijziging in een hypotheek betrof. Wie het weet mag het zeggen.

Mijn indruk van VIA's tot nu toe:
Best een goed ding. Alleen aan de banksaldo's ontbreken telkens veel banken en daardoor ook de juiste saldo's.
En dan doet de belastingdienst eigenlijk best vaak een beroep op een goed geweten. :mrgreen:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013 10:44 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
De VIA die ik tot nu toe heb meegemaakt is correct wat betreft loon, persoonlijke gegevens, woning. Bij mensen die veel spaarrekeningen/beleggingsrekeningen hebben zal er wat ontbreken (soms veel). Hoewel het over het algemeen goed is ga ik het volgend jaar niet meer gebruiken. Bij de eerste aangifte ben ik vaak heel druk en geconcentreerd bezig.
Bij een 2e aangifte heb ik minder zin om het in te vullen en is mijn concentratie ook minder (hoewel ik het altijd nog dubbelcheck).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013 11:27 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Bij ons klopte werk/wonen ook, maar gaat het dus mis bij de bankrekeningen/aandelen.

Ik blijf voorstander, dat de Belastingdienst een aanslag oplegt, en dat je bezwaar maakt, als je het er niet mee eens bent.
Bespaard tijd en onrust, als het dan fout is, kunnen ze het niet zomaar bij je in de schoenen schuiven.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013 11:44 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
1500 schreef:
Een vooraf ingevulde aangifte is momenteel leuk om te zien wat de belastingdienst van iemand weet.

Ik begin nu te begrijpen waarom ik zelden tot nooit opmerkingen krijg van hun kant.
Blijkbaar geef ik standaard méér op dan aan hun kant bekend is :(
Misschien wordt je daardoor - automatisch - ingedeeld in de risicoklasseklasse: 'betrouwbaar dus geen tijd aan spenderen' :D

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013 12:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Zo werkt dat bij iedereen.

Word er bij de kassa iets te weinig afgerekend, dan reageren we niet, word er iets teveel afgerekend dan reageren we wel.

Bij de belastingdienst werkt het ook zo.

Voorbeeld:
Heb je recht op een toeslag, maar heb je deze niet aangevraagd, dan hoor je niets.
Heb je teveel toeslag ontvangen, dan krijg je dit wel te horen.

Vangen is voor de Belastingdienst belangrijker, dan uitgeven, en dat is de hele opzet van een 'Belastingdienst'

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013 12:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
obligataire schreef:
Misschien wordt je daardoor - automatisch - ingedeeld in de risicoklasseklasse: 'betrouwbaar dus geen tijd aan spenderen' :D
Vooral zo lang mogelijk vasthouden, dat moment van blijdschap. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO