Probeer dit eens:
Hernoem het gedownloade ibv2012 bestand naar een bestand met de XML-extensie. Bijv. 12345678.xml.
Open het bestand door te dubbelklikken en open met Internet Explorer.
Je ziet dan alle gegevens die in het gedownloade bestand staan.
En wat blijkt....
Er staan meer, in mijn geval, beleggingen, in dan getoond worden in het aangifteprogramma.
M.a.w. deze gegevens zijn bekend bij de belastingdienst, maar worden niet voor-in-gevuld getoond terwijl ze dus wel gedownload zijn.
Misschien komt dat doordat het rekeningnummer van meerdere entries hetzelfde is, en alleen de eerste entry wordt getoond.
Ik zie nu bijv. wel ASN Novib en Triodos Cultuurfonds staan maar die staan dus op accounts met meerdere beleggingsregels.
Hmmmm, inderdaad. Ik heb met kladblok een rekeningnummer van een entry in het IBV2012 bestand aangepast. Nu is dat rekeningnummer niet meer dubbel in dat bestand. Als ik nu het aangifteprogramma open worden beide regels getoond. M.a.w. als u een beleggingsproduct heeft met daarin meerdere fondsen (met verschillende fondscodes), dan wordt alleen het eerste fonds getoond in het aangifte programma omdat al die fondsen onder hetzelfde rekeningnummer zijn geadministreerd en er maar één fonds per rekening wordt getoond...... Blunder.

En wat nog veel kwalijker is: Hetzelfde gebeurt bij de vooringevulde dividenden. Als je van meerdere fondsen dividend hebt ontvangen en je hebt die fondsen op dezelfde beleggingsrekening, dan wordt alleen de eerste getoond en meegenomen in de berekening.
Accepteer dus niet klakkeloos wat u ziet. Wellicht hebt u meer dividend te verrekenen dat wat het programma toont en die info is dus bekend bij de BD.