Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 1:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 maart 2013 7:11 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 10:25 am
Berichten: 13
Piggy schreef:
Hopelijk dat ze deze bugs gaan bekijken en het volgend jaar goed voor elkaar hebben.
Geen idee hoe het aangeleverd wordt, maar voor het jaar 2011 waren wij het haasje middels de "willekeurige steekproef" en werd ik door de belastingdienst medewerker geattendeerd op een rekenikng die ik niet opgegeven had, maar waar nog zo'n 1500 euro op stond.
Toen ze mij het rekening nummer gaf, ook een ING rekening maar zeker niet van mij, heb ik middels een overschrijving op mijn.ing de medewerker de naam gegeven van wie die rekening wel was.

Dus hoe dit kon gebeuren, volgens de belasting dienst door de ING verkeerd aangeleverd.
Wat me wel verbaasde is dat ze, zonder enig bewijs dat de rekening echt niet van mij was, het zo van me aan nam...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 maart 2013 8:13 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Fantastisch dit ^
Echte vaklui daar. Moest ooit alle bewijzen aanleveren voor het thema van 2008, giften. In de brief werd het saldo genoemd van 2009. En de beloofde "bijgesloten antwoordenveloppe" was waarschijnlijk met de uil van Harry Potter meegestuurd maar heb ik nooit gekregen.

Een geheel andere vraag, heeft iemand op het forum ervaring met het invullen van de aangifte voor een ander op dezelfde pc als je eigen aangifte.

Ik heb onze aangifte nl al keurig voor 1 maart geheel compleet ingevuld en ook verstuurd, maar op de site van de belastingdienst beloven ze me dat als ik nu het nieuwe (na 1 maart) programma ophaal deze mijn oude gaat overschrijven en dat wil ik echt niet. Is het een optie om op de laptop even een aparte account aan te maken (heb ik mooi alles echt gescheiden) en daar het programma te installeren of gaat dat alsnog fout. Kan hier verder totaal geen info over vinden bij de bd, alleen het geneuzel over machtigingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 maart 2013 8:53 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
@Groentje
Kijk in de verkenner in de map Mijn documenten\Belastingdienst\Aangifte inkomstenbelasting\2012
Daar staat een bestand beginnend met je sofinummer met de extensie ibd
Dat is jouw aangifte. Verplaats die naar een andere map dan kan het niet fout gaan.

Maar volgens mij gaat het gewoon goed als je het programma opnieuw ophaalt met de DigId van die andere persoon.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Laatst bijgewerkt door Droppie op za 02 maart 2013 10:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 maart 2013 9:05 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Droppie, weet je ook waar deze dat staat bij de Mac versie?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 maart 2013 9:06 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
juanj schreef:
Droppie, weet je ook waar deze dat staat bij de Mac versie?

Geen flauw idee.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 maart 2013 9:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
groentje schreef:
Is het een optie om op de laptop even een aparte account aan te maken (heb ik mooi alles echt gescheiden) en daar het programma te installeren of gaat dat alsnog fout. Kan hier verder totaal geen info over vinden bij de bd, alleen het geneuzel over machtigingen.

Het makkelijkste is inderdaad een apart account aanmaken op je pc. Dan weet je zeker dat je geen fouten gaat maken met de verplaatsen/hernoemen van bestanden. Dit laatste kan natuurlijk ook.
Verder is het ook van belang dat je een backup maakt van de bestanden van de aangifte en deze 5 jaar bewaard.
Echter ik zou het gewoon altijd bewaren en niet weggooien, net zoals alle andere papieren die je ontvangt.
Lees hier meer erover.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 maart 2013 10:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Dit jaar nog niet gedaan. Vorig jaar probleemloos een tiental ingevuld met de DigiD van de anderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013 8:33 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
groentje schreef:
Een geheel andere vraag, heeft iemand op het forum ervaring met het invullen van de aangifte voor een ander op dezelfde pc als je eigen aangifte.
Dit is gewoon mogelijk hoor, elke aangifte wordt opgeslagen in een ".ibd" bestandje, dus dat is goed gescheiden. Die kun je ook (na het stoppen van het programma) netjes kopieren naar je eigen mapje. Zo doe ik het ook altijd, op deze manier kun je zelfs verschillende versies bewaren, bijv. "Aangifte 2013\Karel\Versie01_20130102, Versie02_20130210, Piet\Versie01..., etc.)
Je moet dan wel goed opletten dat je bij het starten van het programma weer met de juiste versie begint (die je dan eventueel kunt terugzetten in de map die Droppie al noemde.

Het aangifteprogramma is ook volledig "portable", ik bewaar de gehele installatiemap (bijv. C:\Program Files\Belastingdienst\Aangifte inkomstenbelasting\2012\ in XP), in een WinRar backup, die kun je (later) terugzetten waar je maar wilt.

Ook de ontvangstbevestiging van de aangifte (pdf) en de "Print voor eigen gebruik" (pdf) kun je in die mappen zetten.

Op deze manier heb je dus je programma en je data goed gebackupt en altijd bij de hand als je ze nog eens nodig hebt.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013 10:38 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Ik was ook verrast door de hoeveelheid rekeningen in "mijn" VIa.
Maar met een veel te laag saldo....

Ik heb ook nog al wat rekeningen.
Blijkt inderdaad dat de hier veel genoemde banken ontbreken maar dat ik voor enkele banken wel drie of vier posten in het overzicht heb. Dat is omdat het niet per bank een saldo-overzicht is maar Internet, Deposito 3jaar, Deposito 5jaar etc. etc. allemaal afzonderlijk staan.

Dat in combinatie met vaan onherkenbare "Banknamen" maakt het toch even puzzelen.....
Bank Of Scotland staat er wel keurig in !

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013 1:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
De rekening die erin staat (Rabo) is nog 1 euro in mijn voordeel, dat laat ik maar gewoon staan (of het is afgerond naar beneden)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013 1:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Eigenlijk wel gek hoor, de belastingdienst wil fraude zo veel mogelijk beperken echter ze heeft haar eigen administratie niet op orde.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013 1:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
En het is makkelijker voor de belastingdienst, ze leveren verkeerde data, de belastingplichtige verzuimd dit aan te passen, en zo kunnen ze belastingplichtige een boete geven, en verdienen ze aan hun eigen fout.

Bezuinigen??? ;-)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013 1:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
juanj schreef:
Droppie, weet je ook waar deze dat staat bij de Mac versie?

Macintosh HD>Gebruikers>"gebruikersnaam">Documenten>Belastingdienst>ib2012 in deze map staaat het ibd bestand.

Bedankt voor de reacties allemaal!

Toch ga ik de belastingdienst even bellen maandag: op de site wordt namelijk beloofd dat installeren van het programma na 1 maart, de gegevens van het oude programma overschrijft, en daar ben ik dus huiverig voor. Ben bang dat zelfs het aanmaken van een aparte user op de laptop niet gaat helpen, zo'n programma werkt natuurlijk voor alle gebruikers door...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013 2:05 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Hoi Groentje,

Bedankt voor de tip!

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013 3:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
De aangiftebestandjes worden allemaal apart opgeslagen in het mapje
C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Belastingdienst\Aangifte inkomstenbelasting\2012 (Windows XP, bij mij, kan afwijken).

Deze bestandjes hebben een naam die is afgeleid van het sofi-nummer. Daar kan niets aan fout gaan.

Je kunt ze openen door op de rechtermuisknop te klikken en dan openen met: "aangifte inkomstenbelasting 2012".

Vervolgens krijg je een foutmelding (niets van aantrekken) en krijg je een lege aangifte te zien.

Kies dan:

"Open bestand"

En daarna:

"Een eerder ingevulde en bewaarde aangifte over 2012"

En dan krijg je het hele rijtje te zien (je kunt er dus wel honderden maken als je wil :wink: , en allemaal apart achteraf editen/opnieuw verzenden)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO