Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012 11:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2116
Afgeleide identificatie. Hmmm.
Achteraf gezien had ik het bij Maxisparen helemaal anders moeten aanpakken.
Ook al was het kort dag, omdat ik als klant niet geïnformeerd was door SNS over de "vakantiegeld" actie.
Helaas was ik ook niet eerder op de hoogte dat SNS zo ver in haar annalen zou teruggrijpen om mij met het risico van plunderen en tevens met renteloze verhuisdagen op te zadelen.

Handleiding voor sommige bestaande SNS-klanten.
Bij SNS kan men ook als niet-bestaande klant een spaarrekening openen, zonder bijv. een betaalrekening er op na te moeten houden.
Dat is waarschijnlijk ook wat Linn gedaan heeft.
Links en rechts heb ik ook nog wel betaalrekeningen bij andere banken dan SNS.
Tis immers crisis. Niet bij mij, maar o.a. bij banken.
Ik had mij gewoon moeten aanmelden als zgn. onbekende/nieuwe klant, of in ieder geval de inlog niet moeten gebruiken, een tegenrekening bij een ander bank dan SNS opgeven en een centje overmaken.
Afgeleide identificatie was dan wél voldoende geweest, ook al is het een afgeleide van een afgeleide, van een afgeleide enz., zo heb ik uit het vrij moeilijk te volgen verhaal van SNS een beetje begrepen.

Knap waardeloos dat men zo met reeds bekende klanten omgaat bij SNS.
Weer wat geleerd. Dank daarvoor. Maar laat de wet, nine eleven, terroristen en andere spannende verhalen er voortaan een beetje buiten.
Dan heb ik liever gelijk voor eikel -i.p.v. stijfkop- uitgemaakt te worden, omdat ik de zeer bijzondere werkwijze van SNS niet snap(te).
SNS schreef:
Aanvragen is zo geregeld
Je vraagt SNS Maxisparen in een paar minuten online aan.

Ja, voor "vreemden", ........ heel misschien.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2012 12:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2116
Omdat SNS zowel mondeling als schriftelijk louter blijft hangen in spannende verhalen van wat volgens haar zgn. wettelijk moet, ben ik op zoek gegaan naar wat meer informatie over ID-plicht bij banken en stuitte o.a. op het volgende: ID-NEE.nl
Het is mij wel enigszins duidelijk geworden dat de financiële wereld nog steeds erg vaak een grote broek aantrekt m.b.t. de redders van hun wanbeleid en nietsontziende hebberigheid.
Ik ben al druk aan het sparen, ze zijn m.i. straks voor een appel en een ei te koop als ze zo doorgaan. :mrgreen:
Als ik zoiets zo'n 10 jaar geleden had gezegd, had iedereen mij voor gek verklaard.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 7:22 pm 

Geregistreerd: do 18 okt 2012 7:15 pm
Berichten: 1
Nou, ik heb ook een en ander meegemaakt bij het openen van een sns rekening.
Ik kreeg zelfs de "gebruikersnaam van uw sns digicode" van iemand anders in de bus. Tot 2x toe.
Waardeloos die sns
Nooooooiiiiiit meer SNS.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 8:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Jaren geleden al de heleboel opgezegd.
Die mensen weten absoluut niet hoe ze met klanten om moeten gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 11:08 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Goh wat vervelend. Heb tot nu toe geen negatieve ervaring gehad met de SNS. Hoorde laatst wel van een ING medewerker dat de service bij de SNS niet goed was. Ik vroeg mij toen af of ze dat zij omdat ze de ING wil aanbevelen of omdat het inderdaad zo is.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2012 11:23 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik ken SNS als een vriendelijke bank die ook nog eens een relatief hoge stabiele rente biedt. Mindere ervaring heb ik met SNS Fundcoach, maar dat kwam door derde partijen, al was de communicatie toen niet best. Voor/door SNS Banksparen ben ik heel goed en duidelijk geïnformeerd, en heb ik echt service gekregen om gauw nog zo hoog mogelijke rente te scoren. Ik zou zeggen, geef ze een tweede kans :wink:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 dec 2012 9:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik lees net (in de Geldgids van de Consumentenbond) dat SNS binnenkort de boetevrije opname van deposito's gaat uitbreiden in het geval van WW en WIA.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014 10:31 pm 

Geregistreerd: do 23 jan 2014 11:31 pm
Berichten: 1
Ik wilde deze maand een maxi spaarrekening openen.
Dat is op een klein drama uitgelopen.
Ik zal het hele relaas kort houden, maar het kwam hierop neer,
dat als ik een en/of rekening zou willen openen dat ik dan
3 x naar de sns winkel zou moeten om mij en m'n partner te laten legitimeren..
Dit omdat er zeer ongeintresseerd en bureaucratisch met belangrijke
persoonlijke gegevens van (potentiele) klanten wordt omgegaan.
Ik was van plan om een groot bedrag ineen keer te storten.
Dat kon nog tot eind februari 2014.
Na telefonisch mijn ongenoegen te uitten zijn ze mij als klant kwijt.
Ik had 14 dagen de tijd om alsnog dit te annuleren, zo geschiedde.
Had al eerder een aantal andere spaarrekeningen geopend bij oa Leaseplan en Centraalbeheer,
en dat was super snel en zonder problemen online geregeld. Niks niet langs komen bij een winkel.
De SNS bank is niet van 2014, maar is ergens in de jaren -80 blijven hangen.
Tip voor als er andere spaargenoten deze maxi spaarrekening willen openen: bezint eer ge begint...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 12:12 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
SNS sluit filialen en richt ze hoofdzakelijk op internet. Daarom moet je overal formulieren voor uitprinten en handmatig invullen en bij een van de SNS winkels inleveren. Inderdaad, jaren 80 automatisering...
Zelfs mensen die al jaren klant zijn en tig rekeningen hebben lopen, moeten deze idiote riedel iedere keer weer doorlopen als ze een nieuwe rekening willen openen/toevoegen aan hun account. En naar de SNS-winkel om je steeds maar weer te legitimeren. Steeds.maar.weer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 12:25 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Ik opende onlangs online een Maxispaarrekening, via de identifier legitimeren. Kreeg direct rekeningnummer. Het enige dat ik moest opsturen was een sepa machtiging met mijn handtekening. Nooit in een sns winkel geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 1:08 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Hier idem als svanke, ook via identifier Maxi spaarrekening geopend enz.
Ik heb dus betaalrekening bij SNS en log in via identfier.
SNS klanten die geen betaalrekening hebben en dus inloggen met een digicode, daar is de procedure schijnbaar anders voor als je een nieuwe spaarrekening wilt openen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 1:16 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
@intrest
Ik heb geen betaalrekening bij SNS. Wel een internetspaarrekening. Wel een identifier.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 6:35 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Ik heb diverse rekeningen lopen bij SNS.
Ik ben daarvoor nooit in een SNS winkel geweest.
Wel moest ik bij elke aanvraag een kopie van mijn paspoort opsturen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 11:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2116
@SNS Bank Webcare

De aap is uit de mouw.
Een bezoek aan uw bankfiliaal wierp een heel bijzonder licht op mijn openingsverhaal:
Het SNS systeem is niet niet in staat de 2e rekeninghouder "in te lezen" m.b.t. identificatie van een reeds bestaande (en/of-)rekening, bij het openen van een nieuw product.
Wanneer dat eindelijk op orde is kon men mij niet vertellen.

"Leuk" dat u uw probleem tot de mijne maakt, zodanig dat het mij o.a. nog rente kost ook.
Nog even los van het gevaar van onaangekondigd en foutief een smak geld op een betaalrekening te plempen.
Vijf strafpunten.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2014 10:14 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
1500 schreef:
Het SNS systeem is niet niet in staat de 2e rekeninghouder "in te lezen" m.b.t. identificatie van een reeds bestaande (en/of-)rekening, bij het openen van een nieuw product.


Ik heb onlangs ook nieuwe rekeningen geopend bij de KNAB en Zwitserleven en zij zijn ook niet in staat om de 2e rekeninghouder "in te lezen" ter identificatie. De beide banken hebben om een kopie van een recent bankafschrift, van de reeds bestaande en/of-rekening, gevraagd en de rekeningen zijn geopend.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO