Afgeleide identificatie. Hmmm.
Achteraf gezien had ik het bij Maxisparen helemaal anders moeten aanpakken.
Ook al was het kort dag, omdat ik als klant niet geïnformeerd was door SNS over de "vakantiegeld" actie.
Helaas was ik ook niet eerder op de hoogte dat SNS zo ver in haar annalen zou teruggrijpen om mij met het risico van plunderen en tevens met renteloze verhuisdagen op te zadelen.
Handleiding voor sommige bestaande SNS-klanten.Bij SNS kan men ook als niet-bestaande klant een spaarrekening openen, zonder bijv. een betaalrekening er op na te moeten houden.
Dat is waarschijnlijk ook wat Linn gedaan heeft.
Links en rechts heb ik ook nog wel betaalrekeningen bij andere banken dan SNS.
Tis immers crisis. Niet bij mij, maar o.a. bij banken.
Ik had mij gewoon moeten aanmelden als zgn. onbekende/nieuwe klant, of in ieder geval de inlog niet moeten gebruiken, een tegenrekening bij een ander bank dan SNS opgeven en een centje overmaken.
Afgeleide identificatie was dan wél voldoende geweest, ook al is het een afgeleide van een afgeleide, van een afgeleide enz., zo heb ik uit het vrij moeilijk te volgen verhaal van SNS een beetje begrepen.
Knap waardeloos dat men zo met reeds bekende klanten omgaat bij SNS.
Weer wat geleerd. Dank daarvoor. Maar laat de wet, nine eleven, terroristen en andere spannende verhalen er voortaan een beetje buiten.
Dan heb ik liever gelijk voor eikel -i.p.v. stijfkop- uitgemaakt te worden, omdat ik de zeer bijzondere werkwijze van SNS niet snap(te).
SNS schreef:
Aanvragen is zo geregeld
Je vraagt SNS Maxisparen in een paar minuten online aan.
Ja, voor "vreemden", ........ heel misschien.