Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 9:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2012 2:50 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@dubbeltje
Ik heb die vraag eerder aan ASN gesteld.
Hun antwoord
:

Wanneer de ASN Bank in de problemen zou geraken, is dit niet van invloed op de ASN-Huisfondsen. Deze beleggingen kunnen onafhankelijk van de ASN Bank doorgaan. U kunt deze op dit moment immers ook elders aankopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 4:07 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Zorgen maken over SNS..? Al was het alleen maar omdat het eventueel verdwijnen van wéér een bank slecht is voor de klant vanwege afnemende concurrentie. Het nieuwe concept dat SNS een tijdje terug invoerde, heeft mij vanaf de start ervan verbaasd; hier op het forum is er wel wat over terug te vinden onder het kopje "SNS suïcidaal?"
Dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is met die nieuwe "bankwinkel"-formule blijkt wel uit het faillissement van de vestigingen in Haren (Gr.) en Roden, die op franchisebasis draaiden. Nooit geweten dat het nu zó is gaan werken met (een deel van) die winkels...., franchisers....:idea:
Moedertje SNS ontvangt in dat concept 30% van de verdiensten meldde de ondernemer de krant, waardoor er geen droog brood meer zou zijn te verdienen. De curator wilde nog niks zeggen over het waarheidsgehalte van deze uitspraak. in relatie tot de oorzaak van dit failliet. SNS zegt dat het concept elders geen problemen geeft, maar de krant meldt dat er met stille trom méér franchisers afhaken....om reden van dat droge brood.. :!:

Bron: Dagblad v/h Noorden van 23 juni j.l


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 11:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
Mocht er toch nog interesse bestaan: https://www.begineenbank.nl/interesse/

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2012 3:49 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
'SNS Reaal in financiële klem'

Citaat:
Overwogen wordt de verzekeringsdochters Reaal en Zwitserleven in de etalage te zetten. Goldman peilt daarvoor nu de belangstelling. De aanhoudende crisis in Europa en de toenemende problemen voor Nederlands vastgoed dwingen SNS Reaal tot deze rigoureuze stappen.

Dan rest voor mij als spaarder de vraag: komen de bankactiviteiten hierdoor in gevaar ?

Ze vallen dan wel onder de DNB garantie maar of ik nu op zoiets zit te wachten ??

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2012 4:49 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Als de bank valt krijg je geen rente over de tijd tussen uitbetaling DNB en het omvallen van de bank.
Maar waar ben je wel veilig?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2012 9:07 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:14 pm
Berichten: 30
Citaat:
Ze vallen dan wel onder de DNB garantie maar of ik nu op zoiets zit te wachten ??


Ze zijn een systeem bank (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bank_(fina ... instelling)) en zullen hoe dan ook gered worden door de staat...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2012 10:45 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
En dat terwijl ik me net aan het informeren was over banksparen bij SNS, maar over dat spaargebeuren maak ik me ook niet zo druk. Maar wat zouden de gevolgen kunnen zijn voor m'n opgebouwd pensioen bij Zwitserleven, vraag ik me af...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 12:50 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
persbericht SNS, ze zullen wel last hebben van uitstroom.

http://www.snsbank.nl/particulier/over- ... eilig.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2012 1:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Volgens deze site moeten we ons inderdaad veel zorgen maken: http://moetenwenietwillen.nl/2012/07/sns-reaal-de-eerste-bank-die-omvalt/:

In 2008 moest de bank-verzekeraar nog gered worden met staatssteun. Als enige grote Nederlandse financiële instelling maakte SNS Reaal gebruik van de zogenaamde Long Term Refinancing Operation van de Europese Centrale Bank (ECB). Vrij vertaald: onbeperkt flappentappen voor een periode van drie jaar tegen maar 1% rente. In Februari van dit jaar trok SNS Reaal nogmaals de pinpas bij de ECB. Die actie zorgde ervoor dat de terminale patiënt gewoon nog wat langer aan de beademing kon blijven liggen. Inmiddels nadert het Uur-U. Eind 2013 moet SNS Reaal €850 miljoen ophoesten. Geld dat ze niet heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2012 1:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
cornelis schreef:
..........Eind 2013 moet SNS Reaal €850 miljoen ophoesten. Geld dat ze niet heeft.


Nu niet nee. Maar dat zal best wel komen.

Misschien tegen die tijd maar eens een deposito nemen bij SNS. Heb ik bij Fortis (een andere systeembank) ook gedaan toen het daar wat spannend werd en daar heb ik nu nog steeds plezier van. Alleen met een groen logo in plaats van een rood logo :lol:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2012 3:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
En dan te bedenken dat de Bank en de Verzekeraar beiden winstgevend zijn. Probleem is de verkeerde investering in (vooral Spaans) vastgoed. Het zou zonde zijn als een goede bank daarom moet omvallen.
Zoals eerder geopperd kan de verkoop van Reaal een oplossing brengen. Beter een half ei dan een lege dop.
Of de vastgoedpoot in een bad-bank van de overheid onderbrengen. Die steunen toch graag buitenlandse probleemkinderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2012 4:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Waarom zouden bankdirecteuren met een topsalaris/-bonus toch vastgoed kopen op de top van de markt?
Als ze nú eens gingen rondstruinen in Spanje. Staat nu zat te koop tegen leuke prijsjes, met zwembad, in een heerlijk klimaat.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO