Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 8:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Opheffen rekening
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 8:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Dit hoort onder SNS bank thuis, maar is eigenlijk ook een reactie op deze discussie: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=132&start=15

Ik ben gisteren bij SNS bank geweest en werd vriendelijk geholpen. Pasjes ingeleverd, internetbankieren afgezet etc.

Speciaal nagevraagd: nee, de rekening wordt niet vanzelf opgeheven, dat moet ik na 13 (12 nu nog) maanden nog zelf doen. Wel wordt restsaldo nu automatisch overgeboekt naar de nieuwe bank, en zijn er geen kosten meer aan.

Werd gezegd... eerst zien dan geloven, maar goed, het lijkt dus toch netjes te kunnen, het overstappen.

Overigens blijf ik het vreemd vinden, dat alle banken dus schijnbaar op hun eigen wijze met de overstapservice omgaan. Heel verwarrend voor de consument, en daardoor lees je ook zoveel tegenstrijdige ervaringen her en der.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2008 12:01 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Leuk die tegenstrijdigheid. Dit antwoord kreeg ik op een mail die ik aan de SNS stuurde ivm de overstap naar de Postbank:

Geachte heer xxx,

Bedankt voor uw e-mail van 2 september, waarin u een vraag heeft over uw priverekening met betrekking tot de overstapservice.

In verband met de incasso's, die maandelijks maar ook sommige jaarlijks uitgevoerd worden, wordt de "oude" priverekening 13 maanden aangehouden. De kosten voor het betaalpakket worden gewoon iedere maand in rekening gebracht.

Toch maar geen overstapservice dan, want zo gaat deze gratis service me dus €31.85 kosten...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2008 1:19 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Banken, noodzakelijke rampen!

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 7:48 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Inmiddels heb ik, na vele telefoontjes en nadat ik hem vertelde dat bijvoorbeeld de Rabobank de rekening meteen opheft na ingang van de overstapservice, iemand zo ver gekregen dat-ie eens verder ging kijken dan wat er op zijn scherm stond. En jawel hoor, na een uurtje belde hij terug dat het helemaal niet nodig is om de privérekening aan te houden.

Ik heb hem natuurlijk wel even gevraagd dat even per mail of brief aan mij te bevestigen... In de SNS heb ik niet zoveel vertrouwen meer :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 11:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ik ben er daar mijn "nieuwe" bank juist op gewezen, dat als ik de oude rekening ophef, de Overstapservice dan niet meer werkt.

Alle banken voeren eigen beleid mbt overstapservice lijkt het wel :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 11:46 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Zelfs binnen de banken zijn er mensen die elkaar tegenspreken. Ze lijken zelf niet te weten hoe het werkt!

Ben wel benieuwd of iemand hier wat meer weet over hoe die overstapservice nu precies werkt. Wordt die nu uitgevoerd door je oude bank, die de transacties doorsluist, of gebeurt het centraal bij Interpay/Equens?
In dat geval zou het inderdaad niet nodig moeten zijn de rekening bij de oude bank aan te houden, want die 'ziet' jouw transacties niet eens meer...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO