Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 9:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2013 7:44 pm 

Geregistreerd: do 24 jan 2013 7:40 pm
Berichten: 3
Bij SNS is ( in tegenstelling tot andere banken) het nog steeds niet mogelijk om het volledige levenslooptegoed op te nemen. Dit is al mogelijk vanaf 1 januari, maar op de SNS site staat al weken dat binnenkort een speciaal opname formulier geplaatst wordt om volledige tegoed op te nemen.
Ik heb al 3x naar klantenservice gemaild afgelopen 10 dagen maar wordt continu verwezen naar de mededeling op de site.
Ik wil mijn eigen geld nu wel eens terug hebben.
WAT TE DOEN !!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2013 8:11 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Bellen?

Anders een levensloop opzegformulier van een andere bank gebruiken. De gevraagde gegevens en data zullen haast zeker dezelfde zijn.

Het opsturen van het opzegforumlier wil natuurlijk nog niet zeggen dat SNS het ook meteen zal verwerken. Ik weet niet wat SNS voor rente geeft, maar ik krijg nog 3.3% (inclusief 0.5% werkgever afspraken toeslag) van Centraal Beheer en laat het voorlopig nog staan. Deze rente krijg je niet meer op een andere spaarrekening of deposito voor korte termijn. Als je van de 20% vrijstelling wilt genieten wel in 2013 afwikkelen. Als je bang bent voor een faillissement van SNS, ook een levensloopregeling valt onder het deposito garantiestelsel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 2:27 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
De opname van het levenslooptegoed moet toch via je werkgever ?
De werkgever moet over het opgenomen bedrag immers loonbelasting inhouden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 2:27 pm 

Geregistreerd: do 24 jan 2013 7:40 pm
Berichten: 3
Natuurlijk gaat opname levensloop tegoed via de werkgever. De bank stort het volledige tegoed op de rekening van de werkgever, en die houdt de loonheffing in en betaalt daarna het resterende bedrag op je privé-rekening.
Het probleem is echter, dat de SNS nog steeds niet het volledige tegoed levensloop wil vrijgeven. Je kan niet eens een formulier downloaden om volledige tegoed op te nemen. Je zal toch eerst de bank opdracht moeten geven (met ondertekening door werkgever) om tegoed vrij te maken.
Ik heb al via de mail diverse malen gevraagd om mijn gespaarde levensloop bedrag vrij te maken, maar krijg continu alleen maar als antwoord dat een speciaal opname formulier vereist is en dat dit binnenkort op hun site komt (maar dat zeggen ze al weken).
Ik heb levensloopgeld ook ondergebracht bij ASN bank (zusterbank van SNS) en daar staat al weken het opnameformulier op de site. Ik kan.mag dit formulier niet gebruiken van SNS en moet maar wachten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 3:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Solex,

Het formulier staat nu op de site.

https://www.snsbank.nl/particulier/sparen/levenslooprekening/zo-werkt-de-levenslooprekening.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 6:56 pm 

Geregistreerd: do 24 jan 2013 7:40 pm
Berichten: 3
Na vele mails van mij aan SNS toch gelukt!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO